Tekstury: Image Mapping, czyli mapowanie obrazu 2d 3

Jak umieścić teksturę na obiekcie tak, aby powtarzała się lub rozciągała, ewentualnie układała w szachownicę? Oto wyjaśnienie :)

Wyjaśniam co robią opcje panelu Image Mapping dostępne dla tekstur bitmapowych. Tekstura obrazka ma określoną powierzchnię, i może ona przykrywać cały obiekt, lub tylko pewne jego fragmenty. Szczegółowe opcje dotyczą sposobu rozciągania tekstury na obiekcie, obszaru który ona zajmuje oraz ewentualnie obicinania, powtarzania lub ustawiania tekstury w szachownicę.

3 thoughts on “Tekstury: Image Mapping, czyli mapowanie obrazu 2d

  1. Odpowiedz Mateusz B Paź 19,2014 17:17

    Co do przycinania obrazka to nie należy ustawić ujemnej wartości w Cropp Min albo wartości ponad 1 w Cropp Max?

  2. Odpowiedz tomek Sty 13,2013 18:09

    U mnie jak zmieniam sobie mapping to nie widzę w oknie 3D np. w trybie object mode zmian (natomiast są po zrenderowaniu – F12). Jak zmienię kolor materiału to zmiany w oknie 3D już są. Więc trochę bezsensu rozwiązanie twórców blendera że niektóre zmiany widać a niektóre nie, powinno to być jednolite, bo przeszkadza trochę w pracy.

A Ty co o tym myślisz?