Tekstury: Influence: Geometry 9

Jak za pomocą tekstury udawać złożoność geometrii obiektu oraz jak zmienić położenie innej tekstury lub wręcz przesuwać wierzchołki.

Opisuję jak można zmienić ustawienia sterujące wyglądem obiektu, czyli jak za pomocą tekstury spowodować, aby obiekt był np. szorstki i miał mnóstwo szczelin. Omawiam też sposób na deformację tekstury za pomocą innej tekstury, co generuje wspaniałe efekty. Wspominam też o maskowaniu, ale ogólnie ten tutorial uznaję za nieudany i chyba powinienem go poprawić. Za bardzo ściemniałem, zwłaszcza pod koniec :)

9 thoughts on “Tekstury: Influence: Geometry

  1. Odpowiedz Victarion Maj 12,2013 18:18

    Czy wie ktoś jak uzyskać ten sam efekt w cycles??

  2. Odpowiedz mufok Sty 28,2013 14:46

    Dlaczego tekstury zrobionej za pomocą bump mapingu nie mogę doświetlić enviroment lighting albo ambient occlusion. Stosując te opcje po wyrenderowaniu mam płaski obiekt. Czy jest jakiś sposób?

    • Odpowiedz piotao Sty 29,2013 15:28

      Może po prostu równomierne oświetlenie ze wszystkich stron światłem rozproszonym powoduje, że nie widać nierówności bo nie rzucają one cienia? :)

  3. Odpowiedz kamilkamil Sty 26,2013 19:32

    Ktoś wie może, w jaki sposób uzyskać coś takiego za pomocą nodów w internal renderze?

  4. Odpowiedz adrian Wrz 28,2012 08:45

    Witam właśnie przygotowuję w blenderze fragment ulicy z tzw „kocimi łbami” taki rodzaj bruku z kamieniami polnymi i zastanawiam się jak je stworzyć wykorzystując tu bump mapping?

    • Odpowiedz piotao Wrz 28,2012 14:35

      Bump mapping pomoże Ci tylko nieco poprawić wygląd światła na powierzchni obiektu – tak jakby posiadał on nierówności. I tyle – a tekstury używasz czarno-białej mapując ją na Normal w Influence w podpanelu Geometry. :)

A Ty co o tym myślisz?