Światło – Teoria Barw 5

Teoria Barw, czyli parę słów na temat tego, jak dodają się i odejmują kolory.

W tej części robimy prostą rzecz, a mianowicie układ trzech spotów, z których każdy świeci innym kolorem. Razem tworzą addytywny model syntezy światła na białej powierzchni. Tłumaczę też, że fajnie jest zapoznać się z tym, czym światło jest, i pokazuję jak odjęcie światła zmienia kolor. Po tym poradniku warto zastanowić się i zrozumieć dlaczego materiały mają kolory, i jak to jest, że czerwona powierzchnia oświetlona zielonym światłem wydaje się czarna.

5 thoughts on “Światło – Teoria Barw

  1. Odpowiedz Wojtek Kwi 2,2012 09:51

    Obejrzałem wszystkie odcinki, niektóre po dwa razy, bo nie wszystko da się zapamiętać za jednym razem :) Nie pamiętam jednak, czy była mowa o grupowaniu obiektów za pomocą opcji parent? tak żeby tworzyć obiekty widoczne jako jeden w outlinerze, ale składające się z wielu. Ja na początku robiłem błąd i linkowałem obiekty przez CTRL+L, potem zacząłem grupować, ale musiałem mieć dwa outlinery, jeden dla grup, jeden normalny. Zacząłem się teraz bawić programem Makehuman i tam postać jest widoczna jako jeden obiekt z wieloma jakby subobiektami, dodatkowo podzielonymi na grupy vertexów. Przydałby się tutorial o takim bardziej zaawansowanym grupowaniu i operacjach na tych grupach, jak edycja, ustawianie środka geometrycznego, ustawianie wspólnej tekstury itp.
    Pozdrawiam i z niecierpliwością czekam na następną porcję wiedzy ;)

    • Odpowiedz piotao Kwi 3,2012 21:15

      Wojtku, to jest w zasadzie dobry pomysł na tutorial, i myślałem o tym wcześniej już. Problem jest taki, że wiedza z tego tematu dotyka bardzo wielu różnych tematów – masz tutaj parentowanie, więzy (constrains), tracking, instacing, grupowanie obiektów, grupowanie wierzchołków (a więc system wag od razu), no i hierarchia obiektów w outlinerze. Całkiem sporo materiału z wielu specyficznych dziedzin. O tym trzeba zrobić tutorial, ale pewnie umieszczę go gdzieś na końcu, gdy wiele tematów pokrewnych będzie już znane… Więc na razie chyba pozostaje Ci męczyć się z tym, co już rozpoznałeś :)

      Przypomnij mi jakby co za jakiś czas, że taki ogólny, organizacyjny materiał trzeba zrobić. Trzeba powiedzieć też o scenach, propsach, itp. Normalnie jak zaczynam o tym myśleć, to mnie zatyka ogrom rzeczy do opowiedzenia JESZCZE :) Ciągle jest więcej do opowiedzenia, niż już opowiedzianych… :)

      • Odpowiedz Wojtek Kwi 4,2012 13:22

        Jak to mówią: „Im dalej w las, tym więcej drzew.” :)
        Tak myślałem, że temat nie jest tak prosty jak się z pozoru wydaje. Tak jest chyba z prawie wszystkim w Blenderze. W miarę poznawania go, zaczyna się dopiero wyłaniać reszta góry lodowej.
        Róbmy tematy stopniowo, widzę na własnym przykładzie, że tylko tak można porządnie wszystko utrwalić i nie zaznać szoku związanego z ogromem opcji.
        Pozdrawiam serdecznie ;)

  2. Odpowiedz q Kwi 2,2012 00:10

    Test komentarza ;d

  3. Odpowiedz Darek Mar 31,2012 09:21

    Genialne , profesjonalne kursy .Jestem Pana Fanem od pierwszego filmu .Profesjonalizm i kompetencja to jest to co cenię najbardziej . Pozdrawiam Darek

A Ty co o tym myślisz?