Timelapse: modelowanie i rendering starego modelu radia 2

Timelapse starego modelu radia, budowanego na podstawie paru niezbyt wyraźnych zdjęć.

Stare radio miało być przeznaczone na zajęcia jako przykład, na którym mieliśmy się uczyć mapowania UV. Podczas modelowania za pierwszym razem zrozumiałem, że model takiego radia – gdyby chcieć zrobić go w miarę porządnie nie nada się, ponieważ jest zbyt skomplikowany. Na zajęcia potrzebne jest coś, co daje się zrobić w 5-10 minut, a z tłumaczeniem i pokazywaniem w godzinę. Ten model jednak zająłby dłużej, zwłaszcza dlatego, że trzeba było narysować teksturę panelu sterowania.

Dlatego modelowałem w ogóle coś takiego. Podczas pracy doszedłem do wniosku, że mapowanie UV jest w ogóle niepotrzebne, i da się wszystko zrobić bez niego. Gdy model był gotowy, i tekstury mniej więcej też – dodałem do sceny nieco życia za pomocą zwisających szmat przypiętych na ścianach. Nie dopracowałem tego, więc wyszło średnio – ale gdybym chciał to jeszcze trochę pomęczyć, efekt byłby dużo lepszy. Ostatecznie, ponieważ materiał układał się zbyt płasko, pofałdowałem go za pomocą Displace z teksturą którą miał nałożoną, a potem wygładziłem nieco Subsurfem. Efekt okazał się całkiem zadowalający, jak widać na ostatnich kadrach. Zresztą, zobaczcie sami.

 

2 thoughts on “Timelapse: modelowanie i rendering starego modelu radia

  1. Odpowiedz Archont Lip 23,2012 11:13

    Aż sie przestraszyłem jak to obejrzałem ;)Jest pan mistrzem.

A Ty co o tym myślisz?