Timelapse: modelowanie i teksturowanie krzesła 2

Timelapse to przyspieszony film. Tutaj – modelowanie krzesła + tekstury.

Witajcie. Nadal mam problemy z nagrywaniem filmów, zatem w międzyczasie przygotowałem model krzesła, i zrobiłem z tego timelapse. Ma to związek z materiałami (podstawowymi), które omawiam teraz na kursie. Ekran był nagrywany za pomocą recordmydesktop bez dźwięku, następnie za pomocą VLC wyciągnąłem poszczególne klatki z pliku, i w blenderze skleiłem z muzyką i przyspieszeniem czasu. Wyszło coś, co można pokazać.W oknie 3D można wyświetlić teksturę dodaną do materiału używając ustawień Display w panelu Narzędzia (N) – wystarczy włączyć GLSL, który dodatkowo pokazuje oświetlenie. Można także skorzystać z trybu Multitexture i wyświetlania tekstur w cieniowaniu Solid (checkbox), ale nie widać wtedy tekstur proceduralnych.
Podczas modelowania zbudowałem prosty mesh, bez żadnej finezji, dodałem do niego modyfikator Bevel, a potem nałożyłem wiele materiałów: osobno na nogi, górne zakończenia nóg, siedzisko, boki siedziska i oparcie. Dzięki temu mogłem w każdym materiale osobno pozycjonować tekstury, nie używając mapowania UV, o którym na kursie powiemy sobie już niedługo. Ten materiał ma pokazać, że teksturowanie średnio złożonego obiektu bez UV także jest możliwe, w dodatku z precyzyjnym pozycjonowaniem tekstur.

Ten film ma związek z kursem, akurat omawiamy materiały, i właśnie jest/było modelowanie krzesła.

2 thoughts on “Timelapse: modelowanie i teksturowanie krzesła

  1. Odpowiedz piotao Mar 1,2012 00:16

    To muzyka z http://newgrounds.com, gdzie można pobrać sporo takich fajnych kawałków na licencji Creative Commons. Utwór nosi tytuł A spectrum wind, i ma numer id=99475. Autora niestety nie pamiętam, ale zapewne uda Ci się go znaleźć w ich bazie :)

  2. Odpowiedz Empire Lut 29,2012 21:26

    hm, może nie do końca na temat, ale co to za kawałek który leci w tle? :P

A Ty co o tym myślisz?