Tryb Edycji: Bisect 2

Narzędzie do przecinania zaznaczonych elementów płaszczyną i ewentualnego usuwania pozostawionych części.

Jeszcze nigdy rozcinanie siatki nie było aż takie proste, jak teraz.

W materiale wideo przedstawiam proste i często przydatne narzędzie edycyjne, jakim jest Bisect. Jest to nic innego, jak tylko zwykłe rozcinanie mesha, ale w taki sposób, jakby narzędziem tnącym była płaszczyzna prostopadła do powierzchni ekranu. W efekcie dostajemy obiekt, nowe krawędzie leżące na obrysie cięcia oraz dwie połówki mesha, które możemy zostawić lub wyrzucić. Narzędzie to jest proste i bardzo efektywne, a modelowanie z jego pomocą zostało przedstawione np. w tutorialu na temat tworzenia kryształów.

 

2 thoughts on “Tryb Edycji: Bisect

  1. Odpowiedz Nowy Lis 15,2017 18:31

    Jest możliwość cięcia tym narzędziem w linii prostopadłej, równoległej do podstawy bez konieczności wpisywania x=0,y..? Da się korzystać z snapa przy cięciu o konkretny kąt, snapowania do podkładu i cięcia? Szukam sposobu na wycinanie otworów okiennych według podkładu dxf.

  2. Odpowiedz Dom333 Mar 24,2015 14:44

    A ja się zastanawiałem jak położyć dachówkę i wszystko robiłem ręcznie a tu ciach i jest.
    Dzięki panie Piotrze :)

A Ty co o tym myślisz?