Podstawowe zastosowania Trybu Edycji do modelowania ram sześcianów, pokazane na różne sposoby.
Witam! W materiale wideo przedstawiam różne sposoby na proste operacje edycyjne, w tym przypadku na modelowanie ramy sześcianu. Chodzi o materiał dla początkujących, zatem tłumaczę czasami dość dokładnie co robię, ale niektóre z prezentowanych sposobów są dość złożone. Oczywiście nie wyczerpuje to wszystkich możliwych sposobów zrobienia tego prostego modelu…
Witam!
Mam problem z modyfikatorem array. Tzn. nie wychodzi mi sześcian jeśli ramę robię od podstaw. Natomiast kiedy zrobiłem najpierw sześcian z modyfikatorem mirror, a potem tak jak na filmie, z jednego elementu pozostałego po modyfikatorze mirror stworzyłem sześcian arrayem wszystko wyszło wporządku. Czy element do tworzenia sześcianu za pomocą modyfikatora array, musi być jakoś specjalnie ustawiony wobec środka układu współrzędnych?
Pozdrawiam
Witam!
Kiedy próbuje tworzyć ramy sześcianu tak jak pokazane jest na filmie, czyli z modyfikatora mirror i potem „usuwam wszystkie elementy z wyjątkiem jednego”, chcąc utworzyć ramy sześcianu za pomocą modyfikatora array jest ok. Ale tworząc później samemu „element” do budowy sześcianu i chcąc go modyfikować za pomocą arraya nie wychodzi mi to. Czy ten „element” musi być jakoś specjalnie ustawiony w stosunku do środka układu współrzędnych?
Pozdrawiam
Zobacz tutek na temat modyfikatora Array.
jak zobaczyłem tytuł to od razu pomyślałem o boolean ale wszyscy odradzają użycie tych funkcji w blenderze, panie Piotrze może coś więcej na ten temat
Mów mi po imieniu, po prostu :) Modyfikator Boolean sprawdza się w przypadku bardzo prostej siatki, albo przy wycinaniu bardzo skomplikowanej. Jego działanie jednak nie zawsze daje dobrą topologię siatki, i dlatego wielu fachowców od modelowania unika go, ponieważ czas spędzony na poprawianiu popsutej siatki wolą przeznaczyć na zrobienie jej ręcznie po prostu.
Dziękuję za odpowiedź, przed prawie 20 laty bawiłem się poy-rayem i może stąd takie nawyki. Teraz przypomniałem sobie o 3D i staram się ogarnąć blendera. Z pomocą Twojego :) kursu myślę, że mi się to uda i za kilka miesięcy będę mógł się pochwalić efektami. Dużo się zmieniło. Kiedyś na intelu 286 i 1MB ramu pracowało się inaczej.
Oczywiście, i w dodatku miało się wrażenie, że każda nowa maszyna to demon szybkości. Zauważ, że zmieniły się przez te lata paradygmaty podstawowe: kiedyś można było kupić procesor, który był po prostu 2x szybszy. Dziś mamy tylko ułamek szybkości. Kiedyś główną barierą dla przepustowości obliczeń był czas CPU i obliczenia zmiennoprzecinkowe. Dziś obliczenia zmiennoprzecinkowe są szybkie, a barierą staje się czas dostępu do danych i szybkość pamięci. I tak dalej… Prawdziwie czasy się zmieniły!
„Ten film jest obecnie niedostępny” – i tak od 2 dni. Inne materiały na youtube działają więc coś jest z tym, a bardzo chcę obejrzeć.
Sprawdzę co się stało.
Nie wiem co się stało, ale „u mnie działa”. Napisz może jaki jest url dokładnie w youtube albo jak klikasz, że materiał „nie wchodzi”. Ja kliknąłem po prostu na guzik ‚play’ w podglądzie filmu bezpośrednio w treści postu.
Daję po prostu play i nic. Daję obejrzyj w youtube, tak żeby otworzyło się w nowej zakładce i też nic. Po kilku próbach z JDownloaderem udało mi się zciągnąć materiał, ale opcja play dalej nie działa. Ciekawe, że problem jakby dotyczy materiałów blendera bo to samo mam z tutorialem zapodanym na blendernation tylko, że JDownloader już nie pomaga, a przed chwilą próbowałem tutoriali howlera i chodzą normalnie.
U mnie też wszystko działa bez zastrzeżeń, zarówno bezpośrednio ze strony jak i na materiale ściągniętym z YouTube.
Dziś rano zaczęło chodzić. Może youtube robi tymczasowe bany na niektóre IP?
Przy takich problemach, zawsze używam innej przeglądarki niż tej na której są i wtedy działa. pzdr
Chris, problemy z odtwarzaniem filmów prawie na pewno biorą się stąd, że chcesz je obejrzeć zanim zostaną przetworzone przez YT. Tuż pod uploadzie film może być ‚nieaktywny’ lub ‚niedostępny’ przez jakiś – nawet dość długi – czas.
Jest jeszcze jeden sposób,dodać kostkę i w trybie Edit Mode -> Ctrl+F -> Wire Frame
Pozostanie jeszcze tylko powyciągać i wyrównać krawędzie „wklęsłe”.
Można sobie ułatwić zadanie dzieląc taką kostkę na cztery i używając modyfikatora Mirror
Dzięki! Twoje rozwiązanie jest błyskawiczne, genialne i zaskakująco proste! Świetna rzecz, dowiedzieć się czegoś od społeczności! BRAWO!
Kiedy można się spodziewać następnego materiału dotyczącego cycles?
Już niedługo. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że taka odpowiedź mówi tyle co nic, bo „niedługo” jest różne zależnie od tego, co robisz i gdzie jesteś. W skali wszechświata niedługo może trwać 1000 lat, w skali miejsca na fotelu dentystycznym „niedługo” trwające sekundę to już długo :)