Tryb Edycji: Remove Doubles 6

Omawiam dwie rzeczy: jak uniknąć niepożądanego efektu Z-fighting w Trybie Obiektowym oraz jak usunąć nakładające się wierzchołki w Trybie Edycji.

Operacja ta znana jest pod nazwą angielską „Remove Doubles”, czyli „Usuwanie dubli/duplikatów” i dotyczy wierzchołków. Tłumaczę przy okazji inną rzecz dotyczącą Trybu Obiektowego i ogólnego nakładania się dwóch obiektów, gdy na renderach występuje czasami tzw. Z-fighting, czyli walka o głębię, gdzie przenikają się dwie lub więcej płaszczyzn zajmujących to samo położenie i orientację. Warto wiedzieć jak unikać problemów z nakładającymi się wierzchołkami!

Jak zwykle zapraszam do komentowania i dzielenia się uwagami na temat prezentowanego materiału.

6 thoughts on “Tryb Edycji: Remove Doubles

  1. Odpowiedz Mariusz Lip 26,2016 14:59

    Dzięki bardzo :) Ta wskazówka była bardzo pomocna.

  2. Odpowiedz Ancestor Lis 20,2013 12:39

    Rewelacja! Szukałem sposobu na połączenie punktów które powstały po zamianie krzywej na mesh, ten filmik uratował zaoszczędził mi masę czasu, planowałem łączyć je na piechotę! Jak to dobrze jest poszukać zanim się człowiek wkopie w jakiś kanał.

  3. Odpowiedz Jacek Gru 13,2012 14:44

    Właśnie oglądam i jestem na 4:00 – wyraźnie dźwięk i obraz nie są zsynchronizowane – dźwięk idzie wcześniej niż fizyczne zmiany na ekranie.

    • Odpowiedz piotao Gru 13,2012 15:48

      Sprawdzę co się dzieje. Ale już widzę, że to jeden w pierwszych tutoriali, gdy nie miałem jeszcze porządnie zrobionego systemu do nagrywania z ekranu, więc taki problem – nie raz – może być w tych starych tutkach. To było prawie rok temu! :)

  4. Odpowiedz piotao Lut 16,2012 00:34

    Komentarze dodane w poprzedniej wersji serwisu:

    Gosc – 17-01-’12 23:45
    Czy tylko ja nie wwidze tego fillmu?

    piotao – 18-01-’12 14:40
    Tak, nie tylko Ty. Ale już poprawiam, sorry za błąd :)

A Ty co o tym myślisz?