Tryb rzeźbienia (Sculpt Mode) – tworzenie własnych narzędzi 4

W tym materiale pokazuję prosty sposób na wykonanie własnych narzędzi rzeźbiarskich, włącznie z obrazkiem reprezentacyjnym takim, jaki widać w Blenderze.

Podpowiadam też jak wczytać tekstury które staną się pędzlami. Ponieważ używam bardzo nowej wersji Blendera (2.63), skrypty do importu pędzli już znikły z panelu dodatków w konfiguracji, a są obecne w samym blenderze bez potrzeby włączania. Dlatego zaskoczony tym na początku szukałem tej opcji, a potem pokazałem, że jest wbudowana. Następny tutorial (dostępny tutaj: http://youtu.be/O1XdDjmuN0I) tłumaczy jak można włączyć tę opcję w starszej (2.62) wersji Blendera, tam działa to zgodnie z tym, co spodziewałem się zobaczyć.

Tutorial dotyczy wersji blendera 2.63:

Dodatek dotyczący wersji 2.62, w której działa jeszcze wtyczka do wczytywania automatycznego obrazków pędzli:

4 thoughts on “Tryb rzeźbienia (Sculpt Mode) – tworzenie własnych narzędzi

  1. Odpowiedz Gość Sty 4,2015 20:47

    Mam pytanie. Jeżeli zrobię np. jakąś figurę w trybie Sculpt Mode, to jak przełączyć z trybu Sculpt Mod (z utworzoną figurą) na tryb Object Mod tak, aby figura stworzona w Sculpt Mod nie straciła swoich kształtów po rzeźbieniu.
    Zazwyczaj jak utworzę kulę, zacznę w niej rzeźbić, a następnie przełączę na Object Mod wraca do swojej podstawowej formy (zwyczajniej, niewyrzeźbionej kuli)
    Proszę o pomoc. Z góry dziękuję. :)

    • Odpowiedz piotao Sty 4,2015 21:39

      Pewnie rzeźbisz z modyfikatorem Multires, w którym nie masz zaznaczonych checkboxów pozwalających oglądać rzeźbę w Trybie Obiektowym. Gdy wyrzeźbisz gęstą siatkę bez tego modyfikatora, wszystko powinno być dokładnie tak samo w obu trybach. W przypadku, gdy masz modyfikator, w Trybie Rzeźbienia może on wyświetlać inaczej mesh, a w Trybie Obiektowym inaczej – ma to sens dla bardzo skomplikowanych modeli.

  2. Odpowiedz Mentoris Sie 25,2012 15:33

    Uzupełniam poprzedni komentarz. Jak nie ma niczego, to bez łaski, Wykopałem w internecie miejsce gdzie można pobrać tą wtyczkę i zainstalowałem ją sobie na 2.63a. Żeby było śmieszniej to zainstalowałem ją również na testowej wersji 2.64 build 2.

  3. Odpowiedz Mentoris Sie 25,2012 14:58

    Ja mam akurat wersję blendera 2.63 i nie dość, że nie tam tej wtyczki, to jeszcze nie ma niczego do wczytywania w panelu narzędzi. W ogóle nie ma nic.

A Ty co o tym myślisz?