Cycles: kaustyka? – udawanie skupień światła

Uwaga!

Zwróć uwagę na datę.

Ten materiał (cokolwiek to jest) został stworzony w czasach gdy nie było Blendera z serii 2.8, i może być PRZESTARZAŁY! Blender rozwija się bardzo szybko.

Jak zrobić skupienie światła bez włączonej kaustyki?
Witam! W materiale wideo przedstawiam sposób na uzyskanie efektu zbliżonego do uzyskiwanego przy włączonej kaustyce światła przechodzącego przez obiekty przezroczyste o współczynniku załamania światła większym od 1, ale bez prawdziwej kaustyki. Efekt jest całkowicie niefizyczny i opiera się na sprytnym przemnożeniu i przeskalowaniu dwóch pól wektorowych. To wszystko. Odpowiednio regulując parametry nodów, można uzyskać ciekawe efekty, czasami lepsze od prawdziwej kaustyki.
Polski Kurs Blendera: Cycles – udawanie skupień światła

Wasze przemyślenia

Pomocy!
Chciałem, zobaczyć „kaustykę”. Niestety (Blender 2.73a) mimo ustawień odpowiedniego materiału, światła … żadnej kaustyki nie mogę uzyskać. Mimo kolorowego szkła mam tylko szary jednolity cień.
jaś

Dałoby się zapewne korzystając z nodów w postprocessingu. Wystarczy przetworzyć shadow pass i dodać do niego rozjaśnienia. Innym sposobem może być kombinowanie z materiałami lub teksturami za pomocą nodów, ale jeszcze nie zaglądałem jak to zrobić.

Pozostaw odpowiedź jaś Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *