/  Poradniki  /  Tryb Obiektowy

Spis według wybranego kluczarazem 12

Wszystkie wpisy z elementem "Tryb Obiektowy".

Zaznaczanie – tryb obiektowy

Wszystkie opcje i możliwości zaznaczania obiektów związane z Trybem Obiektowym. Jest pokazane nie tylko zaznaczanie proste za pomocą podstawowych narzędzi, ale wyjaśnione jest także działanie każdej opcji z menu Select. Znajdziesz tu także wzmiankę o podmianie bloku danych mesha w obiekcie. zobacz całość

Wstawianie nowych obiektów

Wstawianie nowych obiektów, nie tylko standardowych, ale także pochodzących ze wtyczek i addonów. Opowiadam o prawie wszystkim, co można wstawić do Blendera. Jest parę słów o imporcie, instancjach, i zapisywaniu presetów poszczególnych wtyczek. Materiał przeznaczony jest dla osób początkujących, ale tłumaczenie jest na normalnym poziomie - po prostu pomijam drobne szczegóły. zobacz całość

Modelowanie piłki nożnej

Jeżeli graliście kiedyś w piłkę, to pewnie pamiętacie, jak wyglądała. Mogła być dokładnie taka, jak tutaj. Bartek Skorupa opowiada o modelowaniu i o tym, jak zbudować model piłki nożnej. Model nie jest skomplikowany, ale dla osób początkujących może być lekkim wyzwaniem. W poradniku jest mnóstwo przydatnych informacji na temat skrótów klawiszowych, a cały materiał ogląda... zobacz całość

Kamera

Rzecz o ustawieniach kamery, czyli o Blenderowym oku na świat. Kamera jest ważnym elementem sceny 3d, ponieważ to właśnie przez nią patrzymy na świat. W tutorialu opowiadam o wszystkich (chyba) opcjach, które związane są z kamerą. Ten tutorial zalecam początkującym użytkownikom. zobacz całość

Techniki DupliVerts i DupliFaces

Po obejrzeniu tego materiału będziesz wiedział, jak zrobić wiele obiektów które składają się z innych obiektów. Na przykład najeżone kolcami kule lub płytki wystające z chodnika. Wszystko to możliwe jest za pomocą prostej techniki DupliVerts i DupliFaces, która polega na tym, że jeden mesh generuje innego mesha wiele razy. Jest to trochę podobne do modyfikatora... zobacz całość