/  Poradniki  /  nody

Spis według wybranego kluczarazem 57

Wszystkie wpisy z elementem "nody".

BGE: Przygotowywanie tekstur do gry – część 1 – od zdjęcia do tekstur

W tym poradniku trochę zaszalałem, i postanowiłem opowiedzieć jak ze zwykłego krzywego zdjęcia można zrobić tekstury, które nadawałyby się do wykorzystania w grze. zobacz całość

Materiały: Cycles: Mokre kamienie

Kamienie, które wysychają po burzy mają miejsca bardziej suche, i bardziej mokre. Niektóre z nich aż iskrzą się w słońcu. Można łatwo bardzo zrobić taki efekt, z prostych, dwóch, zmiksowanych tekstur bitmapowych, które pobrane zostały wprost z serwisów ogólnodostępnych, takich jak http://cgtextures.com. Polecam! zobacz całość

Materiały: Cycles: Kryształ

Jeżeli materiał diamentu szumi za bardzo, wypróbuj materiał kryształu! Kombinując z nodami, zlutowałem nowy materiał, który można wykorzystać do zrobienia diamentów, które nie będą tak szumieć, jak klasyczne diamenty. Ich wykorzystanie jest dowolne, ale warto byłoby, aby ktoś sprawdził jak będą się prezentować w oprawie jako kamienie używane w biżuterii. Sam jestem ciekawy i pewnie... zobacz całość

Materiały: Cycles: Diamenty

Zrobienie materiału takiego jak diament jest bardzo proste. Niestety, za tę prostotę płaci się potem czasem renderowania… W materiale wideo przedstawiam klasyczny i wynikający trochę z fizyki światła proces w którym tworzymy materiał naśladujący cechy diamentu związane z jego załamywaniem i rozszczepianiem światła. zobacz całość

Normal Mapy (autor: Bartek Skorupa)

Po raz pierwszy w Polskim Kursie Blendera występuje Bartek Skorupa, pierwszy w Polsce Blender Foundation Certified Trainer. Bartek przygotował zaawansowany kurs na temat normal mappingu, w którym omawia czym są tytułowe mapy normalnych oraz podaje cenne wskazówki jak z nimi pracować. Kurs składa się z całej serii poradników w języku polskim i zawiera dokładnie i... zobacz całość

Duch w tablicy

W tym poradniku tłumaczę, jak z dwóch nagrań zrobionych na greescreenie i jednego normalnego stworzyć nagranie z efektem specjalnym – duchem, który pojawia się w tablicy za głównym bohaterem. Ten poradnik dotyczy zajęć, które prowadziłem na Uniwersytecie Gdańskim i zawiera materiały, które zostały tam nagrane. Filmów tych nie udostępniam publicznie, ale korzystając z prezentowanej techniki,... zobacz całość

Zastosowania: Miecz świetlny (przeróbka zdjęcia)

To najlepsza broń na nowe czasy. Bardziej elegancka i cywilizowana niż blaster. Mowa oczywiście o tradycyjnej broni rycerzy Jedi – o mieczach świetlnych! Któż nie marzył o posiadaniu takiego? Czas wreszcie sięgnąć po dowody, i zaprezetować fotografie, na których trzymacie włączony miecz. Przecież foto nie kłamią 🙂 zobacz całość

Timelapse: modelowanie koszyka wielkanocnego

Witajcie! W tym roku Wielkanoc zapamięta się dwumetrowymi zaspami śniegowymi. Udało mi się ulepić bałwana (drugiego, malutkiego ulepił mój syn), a ponieważ w okolicy malowano pisanki, barwniki przydały się do pokolorowania śniegu. Tak! Był także śnieg żółty, dokładnie ten, którego nie wolno jeść dzieciom Eskimosów, oraz parę innych kolorów. Niestety, bałwanki następnego dnia zasypały tony... zobacz całość

Zastosowania Cycles: Czyste szkło

Jak zrobić czyste, przejrzyste szkło z delikatnym cieniem? Ten tutek to materiał z serii „Zastosowań”. Po podstawowym kursie Cycles czas na prezentację tego, co można zrobić za pomocą podstawowych prostych nodów. W tym przypadku będzie to czyste, przejrzyste szkło. W podstawowym shaderze Glass, który w Cycles odpowiada za szkło, przy wyłączonej kaustyce pojawia się zbyt... zobacz całość

Cycles: przestrzenie wektorowe

Czym są przestrzenie wektorowe w Cycles. Ten film pozwala zrozumieć co to jest np. Normal, i czym się różni od Tangent lub jakie dziwy kryją się pod danymi wektorowymi o nazwie Parametric. Jest to tutorial niezbędny do głębszego zrozumienia materiałów w Cycles i w zasadzie należy do grupy tematów średniozaawansowanych. Zapraszam! zobacz całość

Cycles: Diffuse BSDF

Witam! W materiale wideo przedstawiam szczegóły na temat materiału Diffuse, który jest podstawowym i domyślnym materiałem w Cycles. Omawiam też mieszanie kanałów wektorowych oraz RGB i pokazuję efekty na kostce. No i wyjaśniam co oznacza skrót BSDF w shaderach Cycles. zobacz całość