VSE: Edytor sekwencji wideo – pasek sceny 6

Rzecz jest o wstawianiu do VSE pasków ze sceną (lub wieloma scenami).

Sceny pochodzą z normalnego procesu renderowania 3d w Blenderze, razem z nodami i wszystkim co się z tym wiąże. Pod koniec coś mnie zaskoczyło, ale może ktoś mądry wyjaśni mi w komentarzach OCB :) Zapraszam serdecznie do oglądania!

uzupełnienie dograne po paru dniach:

6 thoughts on “VSE: Edytor sekwencji wideo – pasek sceny

  1. Odpowiedz mateu Paź 10,2013 20:40

    nie wiem czy dobre miejsce, ale:
    -jak wyrenderować obrazy z tej samej kamery o innych ustawieniach rozdzielczości, lens, perspectiv/ortogonal,,,,,, i innymi zmianami raz puszczając np render animacji (abym mógł iść spać podczas renderu elewacji, wnętrz, innych różnych ujęć różnymi kamerami)?
    -czy trzeba to robić tak-dla każdego takiego renderu(ustawień kamery) inna scena i VSE posklejać i puścić?
    -zwłaszcza jak zmieniać rozdzielczość renderów? czy 1 scena i kilka kamer, czy 1 scena dla 1 rozdzielczości i rodzaju wyświetlania „perspektywy” itp., ?
    -potrzeba poustawiać różne obrazki, puścić render (i nie pilnować renderowania) i puścić się w góry na ~5h jazdy na rowerze i mieć gotowe obrazy gdy wrócę- da się to zrobić tylko jakoś przez VSE? czy kluczować ustawienia kamery? czy jak?
    bardzo by to pomogło architektom różnej maści…..

    • Odpowiedz piotao Paź 10,2013 22:42

      Pewnie, że by pomogło, i to nie tylko architektom. Nie możesz kluczować ustawień renderowania, np. rozdzielczości. Możesz jednak stworzyć Sceny, które są zlinkowane ze sobą i dla każdej sceny ustawić oddzielnie osobną rozdzielczość. Sklejenie tego w jeden ciąg obrazków uzyskasz albo w nodach, albo w VSE – żadna różnica. Z tym, że w nodach możesz wykonać więcej operacji pomiędzy warstwami i scenami.
      Można nodami renderować oczywiście do wielu katalogów naraz, wiele różnych scen, w wielu rozdzielczościach, używając wyjścia do pliku z grupy output. Nie ma zatem jakiegoś twardego ograniczenia, jedynie niezbyt wygodna czytelność takiego rozwiązania.

      Co do różnych kamer, to okno Timelinera zapewnia ich kontrolę w obrębie jednej sceny i wtedy mogą to być kamery orto/persp, itp. Jest o tym tutorial – na temat timelinera.

  2. Odpowiedz piotao Lis 19,2012 16:08

    Moje badania tego tematu wykazują, że zachowanie Blendera było prawidłowe. Każda scena dodana do VSE jako strip musi się wyrenderować. Jeżeli scena jest pusta ale zawiera jakiś dodatek wstawiony do VSE to on się musi pokazać.
    Zatem gdy mamy scenę A w której VSE zawiera paski ze scen B i C, to one wymuszają renderowanie. Jeżeli w scenach B i C są także wstawki do VSE, zawierające kolejne sceny np. D i E, to one także będą się renderować, i tak dalej.
    Można w ten sposób stworzyć hierarchię scen. Trzeba jednak pamiętać, że każda scena dodana jako pasek (zwłaszcza parę razy) będzie się renderować niezależnie od pozostałych.

    Zresztą, dodałem na ten temat tutorial, który tę sprawę wyjaśnia: https://www.youtube.com/watch?v=aIzJlBTKDM8

  3. Odpowiedz Danton Lis 18,2012 17:12

    To jest jakiś czeski błąd muszę to obadać.
    Dzięki piotao za tutka

  4. Odpowiedz Arek Lis 18,2012 14:33

    Witam
    Świetny tutorial, jak i pozostałe, wiele się można dowiedzieć i wszysko świetnie wytłumaczone.
    Jeśli chodzi o zagadki w końcówce tutoriala: Informacja „Original frame range: 1-100 (100) pokazuje odpowiednio klatki od której do której jest scena, natomiast w nawiasie pokazuje ilość klatek w scenie. Kiedy scena jest od klatki 1, wartości są takie same, natomiast kiedy scena bedzie zaczynała się od klatki powiedzmy 5, wartości już będą inne: 5-100 (96). Odnosi się to do ustawień sceny, nie do ustawień paska sceny w sequenserze.

    Jeśli chodzi o nieprzewidywalny końcowy render w tutorialu – u mnie przy wersji blendera 2.64.9 wszysko wykonało się prawidłowo, może to wina jakiegoś błędu w wersji 2.64.6 użytej w tutorialu, w końcu to rozwojowa wersja… ma prawo zaskoczyć.

A Ty co o tym myślisz?