VSE: podgląd maski i jej jednoczesna edycja 2

W edytorze VSE można stosować maski, to wie każdy. Pokazuję jak można z nimi pracować wykorzystując Podgląd w Edytorze UV.

W materiale wideo przedstawiam prosty sposób na pracę z maskami, które można stosować w Edytorze Sekwencji Wideo. Dzięki takim maskom rośnie znacznie liczba efektów, które możemy wykonać, ale aby z takimi maskami pracować, należy nieco inaczej ustawić sobie obszary robocze w Blenderze. Zapraszam.

 

2 thoughts on “VSE: podgląd maski i jej jednoczesna edycja

  1. Odpowiedz mokasynth Wrz 21,2015 11:11

    Mam pytanie. Przerabiałem sobie temat masek wraz z Pana tutorialem i jako przykładowe próbki wideo wybrałem pliki „mov” i „wmv”. Po przemnożeniu maski przez film „mov” obszar poza jej „światłem” był przezroczysty, a robiąc to samo z filmem „wmv” obszar poza maską był czarny. Dlaczego się tak dzieje?
    Załączam przy okazji prośbę o tutorial z pracą z maskami w nodach. Prywatnie robię to w Nuke’u i się strasznie męczę (tam jest to rozwiązane genialnie, ale ja nie jestem genialny), jednak kibicuję Blenderowi. Wolałbym wszystko robić w nim, bo wiem, że się da.

    P. S.
    Co do „mov” i „wmv”, to w normalnej pracy używam oczywiście materiału w postaci sekwencji PNG. Tutaj z lenistwa wybrałem takie pliki, ale ciekawy jestem odpowiedzi.

    Pozdrawiam.

    • Odpowiedz piotao Wrz 21,2015 11:56

      Słusznie robisz, że kibicujesz Blenderowi! Nuke niestety jest nie dla wszystkich, a Blender… tak.
      Co do MOV i WMV, to wygląda na to, że w MOV masz po prostu kanał z przezroczystością. Mnożąc przez przezroczystość uzyskałeś obraz przezroczysty, a WMV nie obsługuje tego i zamiast tego mnożyłeś przez czarny, czyli przez zero. Dlatego dostałeś znowu zero.

A Ty co o tym myślisz?