Wizualizacja fal uderzeniowych 4

Cząstki można wykorzystać do pokazania fali uderzeniowej.

W tym poradniku pokazuję jak można zrobić prostą animację w której widać powstające fale uderzeniowe. Udało się nawet pokazać zarodki eksplozji. Zapraszam!

W materiale wideo przedstawiam bardzo prosty sposób na zrobienie animacji, w której widać fale uderzeniowe rozchodzące się w płynie. Wykorzystuję do tego celu metodę wyświetlania cząstek w Widoku 3d, która pokazuje ich prędkości. Render z widoku 3d przy wykorzystaniu OpenGL daje bardzo dobre wyniki, a cały proces, pomijając obciążenie generowane przez symulacje jest dość szybki. Zapraszam do oglądania! :) Ten materiał bazuje na wiedzy przekazanej w Kursie w częsci dotyczącej cząstek, a szczególnie ich wyświetlania.

4 thoughts on “Wizualizacja fal uderzeniowych

  1. Odpowiedz gumbicp Kwi 26,2015 08:08

    A u mnie spływają powoli jak budyń po ścianie. :) Wyszła lawa a nie wiatr. Ciekawa zabawa z tymi cząstkami.

  2. Odpowiedz utatek Lut 19,2014 18:39

    Tak też myślę, co nie zmienia faktu, że kopiowałem wszystko to co udało mi się wyłapać na Twoim filmie:)

  3. Odpowiedz utatek Lut 18,2014 13:52

    Kurcze, staram się kopiować Twoje ustawienia, ale u mnie cząsteczki zachowują się całkiem inaczej:/

    • Odpowiedz piotao Lut 19,2014 15:16

      No, bo ich działanie zależy od wielu rzeczy. Może masz inne czasy, albo inne tarcia na koliderach, kto wie :) Jest masa zmiennych :)

A Ty co o tym myślisz?