/  Poradniki  /  łatwe

Spis według wybranego kluczarazem 184

Wszystkie wpisy z elementem "łatwe".

Krzywe: działanie i rodzaje uchwytów krzywych

Podczas edycji krzywych w Widoku3D lub w trakcie animacji, przy wierzchołkach krzywej mogą pojawiać się różne rodzaje uchwytów. W tym poradniku opowiadam, czym się te uchwyty różnią. W materiale wideo przedstawiam podsumowanie i ujednolicenie wiadomości na temat rodzaju uchwytów, jakie znajdziemy w różnych rodzajach krzywych w Blenderze. Chodzi o krzywe Beziera, Nurbsy i inne tego... zobacz całość

Pakowanie tekstur do pliku Blend

Często zdarza się, że przesłany plik BLEND nie zawiera tekstur, mimo, że podczas jego tworzenia wszystko było w porządku. Warto wiedzieć, jak tej smutnej sytuacji zapobiec. W materiale wideo przedstawiam sposób w jaki można zagwarantować, że w pliku BLEND będą przeniesione tekstury, razem z modelem i innymi informacjami. zobacz całość

Mapowanie UV: znikająca tekstura z rozwinięcia

Często spotykanym zaskoczeniem jakie jest udziałem początkujących grafików jest znikanie tekstury z właśnie zrobionego rozwinięcia UV. Wystarczy zmienić silnik renderujący, i tekstura znika. Dlaczego? W materiale wideo pokazuję co zrobić jeżeli przy zmianie silnika renderującego zniknie nam tekstura którą podwiązaliśmy do mapy UV. zobacz całość

Tryb Edycji: modelowanie bez myszy, GRS

W materiale wideo przedstawiam dość prosty i zabawny sposób na modelowanie w Trybie Edycji bez używania myszy. Ten materiał jest przeznaczony dla osób POCZĄTKUJĄCYCH, jako uzupełnienie tutoriali na temat Trybu Edycji i podstaw modelowania przy wykorzystaniu transformacji GRS. Zapraszam początkujących! Dajcie odpocząć swojemu gryzoniowi! zobacz całość

Tryb Edycji: LoopCut, poprawki w 2.76

Poprawiono jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi, czyli LoopCut Tool, które kiedyś omawiałem, gdy było jeszcze w formie zewnętrznej wtyczki. Teraz jest już wbudowane na stałe w Blendera i doczekało się nowych funkcji. Stąd właśnie ten poradnik. Pokazuję, co nowego się pojawiło. Materiał dotyczy wersji 2.76, która jeszcze się nie ukazała, ale niebawem się ukaże (korzystam... zobacz całość

Materiały: model Halo

Dawno już nie było niczego na temat materiałów w Blender Internal. Okazuje się, że można jeszcze dać im szansę, ponieważ posiadają sporo ciekawych własności. Tym razem bohaterem poradnika jest nie sam materiał, ale ich rodzaj. Materiały w Blenderze (w Internalu) mogą być powierzchniowe, krawędziowe, wierzchołkowe i objętościowe. Jak na razie Cycles nie posiada tak szerokiej... zobacz całość

Modelowanie dwunastościanu

Dwunastościan to bryła platońska, która ma dwanaście identycznych ścian. Potrafisz sobie wyobrazić ich kształt? W tym poradniku pokazuję trzy sposoby na wymodelowanie takiej bryły. Nie jest to aż takie proste jak mogłoby się wydawać, ale pokazuję także pewien prosty sposób. zobacz całość

Instalacja Blendera 2.73a pod Linux bez konsoli

Jeżeli boisz się konsoli, a chcesz zainstalować Blendera, obejrzyj ten poradnik. Pokazuję w nim, jak metodą paru klików „zainstalować” Blendera pod Linuxem (w tym przypadku jest to najnowszy Linux Mint 17.1), i jak „zrobić” aby na pulpicie i na pasku uruchomieniowym było można kliknąć na ikonkę Blendera w celu jego uruchomienia. zobacz całość

Konfiguracja Linux Mint 17.1 do pracy

Linux, mój ulubiony system operacyjny! Dziś nie będę mówił o Blenderze, ale za to pokażę, w jaki sposób modyfikuję Linuxa, aby wygodnie mi się w nim pracowało. Jest to oczywiście tylko ułamek tego, co robię, ale może przyda się komuś, i pomoże przełamać pierwsze lody. Możliwości jest znacznie więcej niż pod windows! zobacz całość

Konfiguracja, własne fonty w UI, 2.7+

Zmiana fontów, które są czytelne tylko dla nas lub artystycznie korespondują z naszym pulpitem, to coś, co zwykle można pominąć. Zwykle nie zwracamy na to uwagi, tym jednak, którzy nie mogą pracować z domyślnym wyglądem Blendera bo kaleczy on ich artystyczne oko, ten poradnik może wyjaśnić jak zmienić domyślny font w interfejsie, aby można było... zobacz całość

Konfiguracja podstawowa, wersja 2.7+

Konfiguracja to coś, w czym zdecydowanie lubimy grzebać. Oczywiste jest to, że aby grzebać w konfiguracji bezpiecznie, należy wiedzieć, czego ona dotyczy. Zapraszam do zaznajomienia się z odświeżonym tutorialem, który nieco uzupełnia starą wersję dotyczącą konfiguracji Blendera 2.6. Tym razem przedstawiam w skrócie wersję 2.7. Ten tutorial rozwinięty jest następnie na dalsze części, dotyczące konfiguracji... zobacz całość

Modyfikatory: w skrócie

Krótko na temat kilku typowych modyfikatorów: materiał dla niecierpliwych. Omawiam skrótowo modyfikatory: array, mirror, solidify, subsurf, bevel, boolean, edge split, skin oraz wave. Jeżeli się śpieszysz, zajrzyj 🙂 zobacz całość

Tryb Edycji: Knife Project

Można wycinać otwory o dowolnym kształcie! Jeżeli narzędzie bisect jest proste, i ma przyjemne możliwości, to knife project jest po prostu marzeniem. Można wycinać fantazyjne otwory na podstawie obrysu dowolnego obiektu w meshach o dowolnym kształcie. Brzmi interesująco? zobacz całość