/  Poradniki  /  trudne

Spis według wybranego kluczarazem 64

Wszystkie wpisy z elementem "trudne".

Drivery – część pierwsza – podstawy

Oto magia, której się nie oprzesz. Drivery część pierwsza to tutorial na temat zaawansowanych możliwości animacji, jakie daje nam Blender. Możemy połączyć różne zmienne sterujące wydarzeniami w programie ze sobą, i robią to właśnie Drivery. Zapraszam! Materiał przeznaczony dla osób zaawansowanych. zobacz całość

Zastosowania: Budowa Przekładni Planetarnej

Przekładnia planetarna to jeden ze wspaniałych mechanizmów używanych przez nas codziennie, mimo że często o tym nie wiemy. Wykonanie modelu takiej przekładni w Blenderze to czysta przyjemność. W poradniku tłumaczę prosto z mostu, jak zbudować działający mechanizm, pomijam teorię a wzory, które wpisuję w drivery mam zamiar wyjaśnić w osobnej części. zobacz całość

Cząstki: Renderowanie: Billboard

Cząstki można wykorzystać na tysiące różnych sposobów. W poradniku przedstawiam technikę renderowania cząstek w modelu Billboards, czyli małych przeźroczy, które mogą udawać płatki śniegu na przykład. Można jednak zrobić o wiele więcej – każda cząstka może zmieniać się w każdej klatce! zobacz całość

Konfiguracja zaawansowna: własne guziki

Jeżeli w Blenderze komuś kiedykolwiek zabraknie guzików i przycisków, zawsze można dodać nowe! Oto sposób: należy napisać parę linijek w Pythonie – języku programowania, w którym napisano prawie cały interfejs Blendera. Nie musimy prosić nikogo o zmiany – możemy sami je sobie wprowadzić. Jedyny myk jest taki, że trzeba wiedzieć, co napisać… 🙂 zobacz całość

Kompilacja Blendera pod Linux Mint 16

W tym artykule przedstawię podstawy procesu kompilacji Blendera ze źródeł, wykonaną na nowej instalacji Linuxa Mint 16. Zapraszam! Nowy system, nowe repozytoria kodu Blendera, i nowy mechanizm kompilacji. Na szczęście wiele narzędzi jest bardziej dopracowanych niż w przypadku poprzednich wydań, w czym sam miałem udział, bo zanim udało mi się wszystko skompilować trochę pomęczyłem developerów... zobacz całość

Kompilacja Blendera pod Linux Mint 15

Kompilacja Blendera z SVN pod Linux Mint 15 za pomocą scons. Kompilacja pod Linux? To jakaś masakra! Oczywiście dla tych, którzy nosa nie wysunęli poza Windows… odważnych zapraszam do systemu Linux! Ten poradnik ma nowszą wersję, przeznaczoną dla repozytoriów GIT i kompilacji Blendera pod Linux Mint 16. Zapraszam do nowszego artykułu! W tym poradniku tym... zobacz całość

Cycles – Redukcja szumu

Oto od dawna oczekiwany materiał na temat sposobów redukcji szumów w rendererze Cycles. Zebrałem i opowiedziałem o chyba wszystkich znanych mi sposobach na uczynienie prac bardziej gładkimi. Usuwanie szumu nazywa się odszumianiem, i jest zadaniem złożonym. Metoda postępowania zależy od sytuacji. Pokazuję, jak usunąć szum za pomocą ogólnych metod, a potem rozpatrujemy szczególne przypadki: światło... zobacz całość