/  Poradniki  /  zastosowania

Spis według wybranego kluczarazem 37

Wszystkie wpisy z elementem "zastosowania".

Duplikacja postaci na filmie

W tym poradniku znajdziesz dokładny opis jednego ze spotkań, jakie prowadzę w ramach projektu „Zdolni z Pomorza”. Materiał ten jest przepisem na wykonanie pewnego efektu specjalnego. Tym razem zajmiemy się stworzeniem obrazu filmowego, w którym ta sama osoba pojawia się obok samej siebie, tworząc identycznego bliźniaka. zobacz całość

Zastosowania: Budowa Przekładni Planetarnej

Przekładnia planetarna to jeden ze wspaniałych mechanizmów używanych przez nas codziennie, mimo że często o tym nie wiemy. Wykonanie modelu takiej przekładni w Blenderze to czysta przyjemność. W poradniku tłumaczę prosto z mostu, jak zbudować działający mechanizm, pomijam teorię a wzory, które wpisuję w drivery mam zamiar wyjaśnić w osobnej części. zobacz całość

Modelowanie sprężyny

Jak się okazało, gdy sprawdziłem, to takiego tutoriala jeszcze nie było w Polskim Kursie Blendera. Prosta sprawa – sprężyna. Wrzucam stary tutorial, który gdzieś zachował się na dysku jeszcze nie opublikowany. Całość należy traktować jako proste ćwiczenie dla osób początkujących, które chcą powtórzyć sobie umiejętności z zakresu działania modyfikatorów, Trybu Edycji i paru prostych myków. zobacz całość

Modelowanie dwunastościanu

Dwunastościan to bryła platońska, która ma dwanaście identycznych ścian. Potrafisz sobie wyobrazić ich kształt? W tym poradniku pokazuję trzy sposoby na wymodelowanie takiej bryły. Nie jest to aż takie proste jak mogłoby się wydawać, ale pokazuję także pewien prosty sposób. zobacz całość

Zastosowania: tworzenie materiału gruszki

Kto lubi gruszki? Niby za oknem zima, ale mając Blendera możemy wyczarować sobie kwiaty, soczyste owoce lub piękną letnią pogodę. Tym razem pokazuję jak zrobić ładny materiał gruszki, której model już posiadamy, korzystając dodatkowo z kilku zdjęć tego owocu. zobacz całość

Prosta animacja po trajektorii ósemki

Ruch po ósemce to trudniejsza odmiana ruchu w trzech wymiarach: ruch 2d + obroty. W materiale wideo przedstawiam sposób na zrobienie prostej animacji, w której obiekt porusza się cyklicznie po trajektorii ósemki. Jest to jedno z ćwiczeń, które daję swoim studentom na kursie animacji dla początkujących. zobacz całość

Cztery filmy naraz w VSE

O tym, jak połączyć cztery filmy w VSE i wyświetlać je naraz pomniejszone na ekranie. W materiale wideo przedstawiam prosty efekt kompozycji czterech filmów umieszczonych w osobnych narożnikach ekranu, pokazywanych jednocześnie. Ktoś kiedyś zrobił w ten sposób wszystkie sześć części Gwiezdnych Wojen, że można było je zobaczyć jednocześnie (dość ciekawie było zobaczyć jak podobnie toczy... zobacz całość

Porównanie integratorów SPH

Blender podczas symulacji fizyki cząstek w modelu fluid używa różnej precyzji integratorów. Czas zobaczyć, jak one działają! Witajcie. W tym poście pokazuję malutkie zastosowanie fizyki cząstek do wizualizacji precyzji obliczeń czterech dostępnych w Blenderze metod obliczania ruchu cząstek. Są to metody mające podstawowy wpływ na stabilność obliczeń. Nazywają się: Euler, Verlet, Midpoint oraz RK4. Bez... zobacz całość

Duch w tablicy

W tym poradniku tłumaczę, jak z dwóch nagrań zrobionych na greescreenie i jednego normalnego stworzyć nagranie z efektem specjalnym – duchem, który pojawia się w tablicy za głównym bohaterem. Ten poradnik dotyczy zajęć, które prowadziłem na Uniwersytecie Gdańskim i zawiera materiały, które zostały tam nagrane. Filmów tych nie udostępniam publicznie, ale korzystając z prezentowanej techniki,... zobacz całość

Zastosowania: Miecz świetlny (przeróbka zdjęcia)

To najlepsza broń na nowe czasy. Bardziej elegancka i cywilizowana niż blaster. Mowa oczywiście o tradycyjnej broni rycerzy Jedi – o mieczach świetlnych! Któż nie marzył o posiadaniu takiego? Czas wreszcie sięgnąć po dowody, i zaprezetować fotografie, na których trzymacie włączony miecz. Przecież foto nie kłamią 🙂 zobacz całość