aside Dev-notes 20190401

Notatki ze spotkania deweloperskiego. Następne będzie 15 kwietnia o 17:00 czasu UTC (czyli o 18 czasu środkowoeuropejskiego).

Nowości

  • w następnym tygodniu deweloperzy zbierają się na warsztat (Homestretch Workshop). Nie będzie spotkania na IRCu ale wiele spotkań twarzą w twarz;
  • Otwarty film „The Spring” będzie miał premierę 4 kwietnia. Był to bardzo ważny projekt w testowaniu Blendera 2.80, a na cloud.blender.org znajdują się poradniki jak użyto Blendera podczas produkcji;

Nowe funkcje i zmiany

  • W minionym tygodniu naprawiono ponad 90 błędów.
  • Eevee: dodano wsparcie dla niezdeformowanych współrzędnych tekstur i współrzędnych zależnych od innego obiektu (Clément Foucault).
  • Grease Pencil: znacznie usprawniono narzędzie do miękkiego ścierania (Antonio Vazquez).
  • UI: lepsze wyświetlanie komunikatów w pasku stanu (Nathan Craddock).
  • UI: lepsza wizualizacja nodów wyłączonych z procesu przetwarzania (muted), wyszarzająca cały nod (Robert Guetzkow).
  • UI: wsparcie dla domyślnych aktywnych przycisków w popupach i przeglądarce plików, służących do szybkiego potwierdzania operacji (Campbell Barton).
  • Usunięcie operatora view3d.select_or_deselect_all, zastąpi go własność deselect z obiektu view3d.select. Keymapy muszą zostać zaktualizowany aby działać z tą zmianą.

Rozwój

  • Zaznaczono dodatkowe błędy w trackerze jako „wysoki priorytet” aby oznaczyć problemy które *musimy* naprawić przed wydaniem 2.80. Do deweloperów: jeżeli jesteście świadomi że są jakieś takie błędy, proszę oznaczcie je jako wysokopriorytetowe (Brecht Van Lommel)
  • Niskopoziomowe szczegóły na temat nowych funkcji nodów znalazły się na wiki (Jacques Lucke): https://wiki.blender.org/wiki/Source/Nodes/InitialFunctionsSystem

Tygodniowe raporty

 

A co Ty o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *