/  Poradniki  /  Stare

Spis według wybranego kluczarazem 362

Wszystkie wpisy z elementem "Stare".

Kompilacja Blendera pod Linux Mint 18 z cmake

Kompilacja Blendera w tej wesji systemu wydaje się wyjątkowo prosta. Całość zajmuje kilkanaście minut za pierwszym razem, a gdy przygotować sobie odpowiedni skrypt, to nawet kilka razy krócej. Zapraszam do zapoznania się z procedurą, którą każdy, kto nie boi się wpisywania poleceń na konsoli - może wykonać. zobacz całość

Drivery – część pierwsza – podstawy

Oto magia, której się nie oprzesz. Drivery część pierwsza to tutorial na temat zaawansowanych możliwości animacji, jakie daje nam Blender. Możemy połączyć różne zmienne sterujące wydarzeniami w programie ze sobą, i robią to właśnie Drivery. Zapraszam! Materiał przeznaczony dla osób zaawansowanych. zobacz całość

Modelowanie piłki nożnej

Jeżeli graliście kiedyś w piłkę, to pewnie pamiętacie, jak wyglądała. Mogła być dokładnie taka, jak tutaj. Bartek Skorupa opowiada o modelowaniu i o tym, jak zbudować model piłki nożnej. Model nie jest skomplikowany, ale dla osób początkujących może być lekkim wyzwaniem. W poradniku jest mnóstwo przydatnych informacji na temat skrótów klawiszowych, a cały materiał ogląda... zobacz całość

Teksturowanie ula – poprawki UV

Teksturowanie jest sztuką, która wymaga dobrych rozwinięć siatki UV. W materiale wideo pokazuję jak można poprawić rozwinięcia UV, które decydują o wyglądzie materiału. Można z tego tutoriala nauczyć się, że nawet ten sam materiał może różnie wyglądać na różnych obiektach, bo nie sam materiał decyduje o wyglądzie, ale także rozwinięcie UV. Jest to jedna z... zobacz całość

Tryb rzeźbienia – dyntopo

Rzeźbienie może być przyjemnością, zwłaszcza wtedy, gdy korzystamy z dynamicznej topologii. Czas to poznać! W materiale wideo przedstawiam działanie panelu w którym podczas rzeźbienia może cały czas przebudowywać się topologia modelu, włącznie z dodawaniem i usuwaniem nowych wierzchołków. Opowiadam o opcjach i zastosowaniach całego panelu. zobacz całość

Opcja Follow

Podążanie stało się faktem. Od pewnego czasu już… Po angielsku – follow! W materiale wideo przedstawiam działanie nowej opcji, jaką dodano do Blendera (i będzie w wersji 2.76), to znaczy Follow. Opcja powoduje że podczas odtwarzania animacji każdy edytor pokazujący bieżącą pozycję automatycznie się przewija. zobacz całość

Teksturowanie ula

Ostatnio mieliśmy okazję wymodelować ul, deska po desce. Teraz możemy ten ul uczynić drewnianym! Pokazuję w tutorialu jak pokryć materiałem i teksturą drewna deski, z których składa się nasz ul. Jest to dość proste zadanie, ale może nastręczyć trudności, zwłaszcza w przypadku, gdy siatka nie chce się dobrze rozwijać. zobacz całość