/  Poradniki  /  Stare

Spis według wybranego kluczarazem 362

Wszystkie wpisy z elementem "Stare".

Zastosowania: Budowa Przekładni Planetarnej

Przekładnia planetarna to jeden ze wspaniałych mechanizmów używanych przez nas codziennie, mimo że często o tym nie wiemy. Wykonanie modelu takiej przekładni w Blenderze to czysta przyjemność. W poradniku tłumaczę prosto z mostu, jak zbudować działający mechanizm, pomijam teorię a wzory, które wpisuję w drivery mam zamiar wyjaśnić w osobnej części. zobacz całość

VSE: Pasek Tekst

W materiale wideo przedstawiam nowość, jaką jest długo oczekiwany i bardzo potrzebny pasek z możliwością wstawienia tekstu! Poprzednio trzeba było renderować obiekty w widoku 3d lub wstawiać gotowe, wykonane wcześniej rysunki, teraz ten proces można przeprowadzić wstawiając po prostu odpowiedni pasek i wpisując tekst. zobacz całość

Modelowanie sprężyny

Jak się okazało, gdy sprawdziłem, to takiego tutoriala jeszcze nie było w Polskim Kursie Blendera. Prosta sprawa – sprężyna. Wrzucam stary tutorial, który gdzieś zachował się na dysku jeszcze nie opublikowany. Całość należy traktować jako proste ćwiczenie dla osób początkujących, które chcą powtórzyć sobie umiejętności z zakresu działania modyfikatorów, Trybu Edycji i paru prostych myków. zobacz całość

Krzywe: działanie i rodzaje uchwytów krzywych

Podczas edycji krzywych w Widoku3D lub w trakcie animacji, przy wierzchołkach krzywej mogą pojawiać się różne rodzaje uchwytów. W tym poradniku opowiadam, czym się te uchwyty różnią. W materiale wideo przedstawiam podsumowanie i ujednolicenie wiadomości na temat rodzaju uchwytów, jakie znajdziemy w różnych rodzajach krzywych w Blenderze. Chodzi o krzywe Beziera, Nurbsy i inne tego... zobacz całość

Pakowanie tekstur do pliku Blend

Często zdarza się, że przesłany plik BLEND nie zawiera tekstur, mimo, że podczas jego tworzenia wszystko było w porządku. Warto wiedzieć, jak tej smutnej sytuacji zapobiec. W materiale wideo przedstawiam sposób w jaki można zagwarantować, że w pliku BLEND będą przeniesione tekstury, razem z modelem i innymi informacjami. zobacz całość

Mapowanie UV: znikająca tekstura z rozwinięcia

Często spotykanym zaskoczeniem jakie jest udziałem początkujących grafików jest znikanie tekstury z właśnie zrobionego rozwinięcia UV. Wystarczy zmienić silnik renderujący, i tekstura znika. Dlaczego? W materiale wideo pokazuję co zrobić jeżeli przy zmianie silnika renderującego zniknie nam tekstura którą podwiązaliśmy do mapy UV. zobacz całość

Tryb Edycji: modelowanie bez myszy, GRS

W materiale wideo przedstawiam dość prosty i zabawny sposób na modelowanie w Trybie Edycji bez używania myszy. Ten materiał jest przeznaczony dla osób POCZĄTKUJĄCYCH, jako uzupełnienie tutoriali na temat Trybu Edycji i podstaw modelowania przy wykorzystaniu transformacji GRS. Zapraszam początkujących! Dajcie odpocząć swojemu gryzoniowi! zobacz całość

VSE: podgląd maski i jej jednoczesna edycja

W edytorze VSE można stosować maski, to wie każdy. Pokazuję jak można z nimi pracować wykorzystując Podgląd w Edytorze UV. W materiale wideo przedstawiam prosty sposób na pracę z maskami, które można stosować w Edytorze Sekwencji Wideo. Dzięki takim maskom rośnie znacznie liczba efektów, które możemy wykonać, ale aby z takimi maskami pracować, należy nieco... zobacz całość

Tryb Edycji: LoopCut, poprawki w 2.76

Poprawiono jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi, czyli LoopCut Tool, które kiedyś omawiałem, gdy było jeszcze w formie zewnętrznej wtyczki. Teraz jest już wbudowane na stałe w Blendera i doczekało się nowych funkcji. Stąd właśnie ten poradnik. Pokazuję, co nowego się pojawiło. Materiał dotyczy wersji 2.76, która jeszcze się nie ukazała, ale niebawem się ukaże (korzystam... zobacz całość

Cząstki: Renderowanie: Billboard

Cząstki można wykorzystać na tysiące różnych sposobów. W poradniku przedstawiam technikę renderowania cząstek w modelu Billboards, czyli małych przeźroczy, które mogą udawać płatki śniegu na przykład. Można jednak zrobić o wiele więcej – każda cząstka może zmieniać się w każdej klatce! zobacz całość

Materiały: model Halo

Dawno już nie było niczego na temat materiałów w Blender Internal. Okazuje się, że można jeszcze dać im szansę, ponieważ posiadają sporo ciekawych własności. Tym razem bohaterem poradnika jest nie sam materiał, ale ich rodzaj. Materiały w Blenderze (w Internalu) mogą być powierzchniowe, krawędziowe, wierzchołkowe i objętościowe. Jak na razie Cycles nie posiada tak szerokiej... zobacz całość

VSE: kontrola prędkości

Kontrola czasu to najważniejsza rzecz, która daje władzę nad światem. W przypadku filmów jest podobnie. W materiale wideo przedstawiam kolejny element kursu tematycznego jakim jest obróbka wideo, czyli VSE (Video Sequence Editor). Tym razem mowa o jednym z ważniejszych narzędzi – pasku kontroli prędkości. Pokazuję różne jego zastosowania oraz metodę zmiany prędkości płynnie w wybranym... zobacz całość

Modelowanie dwunastościanu

Dwunastościan to bryła platońska, która ma dwanaście identycznych ścian. Potrafisz sobie wyobrazić ich kształt? W tym poradniku pokazuję trzy sposoby na wymodelowanie takiej bryły. Nie jest to aż takie proste jak mogłoby się wydawać, ale pokazuję także pewien prosty sposób. zobacz całość