/  Forum  /  Blender Ogólnie  /  Prace w toku  /  Kosmodrom_Robsona

Kosmodrom_Robsona

#0 Kosmodrom_Robsona

#19149, 20140901, 23:17:22
Heja!

Witam Wszystkich serdecznie! Jako, że udało mi się złożyć mój komputer, którego podzespoły dobrałem dzięki Wam, toteż nie wyobrażam sobie innego miejsca w którym jako pierwsze na świecie objawiły się moje rendery. :D

Tak więc chciałbym zamieścić tutaj pierwszy zrzut - wyszedł dosyć intuicyjnie i w zasadzie przypadkowo, bo chciałem dzisiaj ogarnąć realistyczną trawę do exteriorka, jednakowoż tak mnie wciągnęło renderowanie poniżej progu 15 min (wcześniej min. 3-4h jeden render), że nie omieszkałem poeksperymentować.

Btw. geneza nazwy mojego zakątka wzięła się właśnie z przeskoku jakiego doświadczyłem tj, z dwurdzeniowego laptopa ze zintegrą na mojego kosmodroma, który jest w stanie przeistoczyć mój świat wyobraźni w coś widzialnego przez innych.

Nie chciałbym zabrzmieć jakoś bucowato czy coś ale 3d to od około roku moja zajawka/pasja/deska ratunku. Prawdę powiedziawszy gdyby nie Blender to raczej byłby ze mną kiepsko - tak ogólno życiowo. Toteż składam hołd Autorowi tego przybytku oraz Całej społeczności! AVE!

Częstotliwość dodawania kolejnych prac, jak najbardziej nieregularna! Pozdrawiam! :D



Fullskrin:
http://s6.ifotos.pl/img/kozetka61_eaenwpw.jpg



pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!
Ostatnia zmiana: 20140901, 23:26:32 wysłana przez pl4n_b

#1 Odp: Kosmodrom_Robsona

#19151, 20140902, 11:54:18
No to super, że zbudowałeś kompa, ciesz się nim! :) Ja w te wakacje nie miałem nawet czasu, żeby swojego potestować, dlatego na miesiąc odpuściłem Blendera, aby zyskać nieco dystansu :)
A wyrko, które wymodelowałeś z tym ładnym prostprocessingiem to nawet mogłoby być wygodne do spania :)
-piotr-

Piotr

Administrator, Ekspert
*
3962 193 8
BFCT

#2 Odp: Kosmodrom_Robsona

#19154, 20140902, 13:54:58
Miękkie wydaje się być, fajny render!

Ancestor

Ekspert
*
2318 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#3 Odp: Kosmodrom_Robsona

#19179, 20140903, 12:32:18
Fajny render, miły dla oka ;)

KattaK

Zaawansowany użytkownik
*
1453 27 2
Stworzony by tworzyć

#4 Odp: Kosmodrom_Robsona

#23188, 20141219, 18:56:26
Ostatnimi czasy zmalowałem coś takiego:



W  99% wzorowałem się na tych zdjęciach:

http://inthralld.com/2014/01/geodesic-dome-inspired-lounge-chair/

W powyższej pracy szukam jakieś nuty fotorealizmu ale na ten moment kompozytor to dla mnie rzeźnia nie z tej ziemi. Przy nakładaniu warstw z prawego i lewego reflektora zrobił mi się syf na krawędziach poduszek i musiałem obrabiać w GIMPie. Jak mi oczy odpoczną to postaram się to jakoś dopracować.

 Wszelkie uwagi i konstruktywna krytyka mile widziane!

pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!
Ostatnia zmiana: 20141219, 18:59:33 wysłana przez pl4n_b

#5 Odp: Kosmodrom_Robsona

#23193, 20141219, 20:49:10
Fajne krzeselko.

ramzes

Użytkownik
*
269 11 0
280837
stary człowiek i może, ale juz nie tak jak dawniej

#6 Odp: Kosmodrom_Robsona

#23194, 20141219, 20:50:54
Nie podoba mi się forma, nie kupiłbym takiego fotela.

Odwzorowałeś go rewelacyjnie!

Ancestor

Ekspert
*
2318 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#7 Odp: Kosmodrom_Robsona

#23222, 20141220, 16:04:01
-> ramzes, Ancestor

Dzięki za miłe słowa! Btw. mnie osobiście ze względów praktycznych też by nie przypadł do gustu bo to w zasadzie gruby plastik i poduszki. :P Jednak sama forma jest ok, ten design mnie osobiście kojarzy się z obserwatorium gwiezdnym, co zadecydowało o wybraniu go na wzór.

pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!

#8 Odp: Kosmodrom_Robsona

#23985, 20150106, 19:35:32
Po świątecznej przerwie powróciłem do mojego krzesła. Niestety nie podoba mi się aktualny stan zaawansowania prac, mam wrażenie, że coś jest nie tak z poduszkami, tylko na ten moment brakuje mi pomysłu co zrobić, żeby to nabrało lepszego przekazu. Byłbym z góry wdzięczny za wszelkie uwagi i pomysły!

P.S. Szczęśliwego Nowego Roku dla Wszystkich Forumowiczów! :D

pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!

#9 Odp: Kosmodrom_Robsona

#23986, 20150106, 19:54:10
Chyba zbyt srogi jestes dla siebie - poduchy wygladaja jak zywe :)
Raczej ten plastik jest sredni, jesli juz sie chcesz czegos czepiac. Sprawdzilbym osobiscie czy metal by nie byl lepszy. Taki lekko matowy, ale jednak metaliczny i lustrzany.

ramzes

Użytkownik
*
269 11 0
280837
stary człowiek i może, ale juz nie tak jak dawniej

#10 Odp: Kosmodrom_Robsona

#23999, 20150106, 21:41:05
Tak jak pisał ramzes, popraw ten plastik, poduszki fajne ale wydaje mi się że nie mają typowych zmarszczek przy szwach :)

KattaK

Zaawansowany użytkownik
*
1453 27 2
Stworzony by tworzyć

#11 Odp: Kosmodrom_Robsona

#24003, 20150106, 22:16:49
Chcę taki fotel! Można go gdzieś kupić?

Qooaczek

Nowy użytkownik
*
39 1 1
Keep It Simple Stupid

#12 Odp: Kosmodrom_Robsona

#24005, 20150106, 23:57:11
->ramzes

Faktycznie przesadziłem z plastikiem, za bardzo go przyorałem na krzywych w compositorze. Co do poduch to miło słyszeć pozytywną opinię ale w zasadzie to w poduszkach nie grało mi światło i nasycenie barwy oraz sama barwa - co wywnioskowałem na czasie :D

->KattaK

Hmm, w sumie dobry pomysł, jak wyklaruje mi się wszystko to dorzucę fałdy i wgniecenia na tych poduchach :)

->Qooaczek

Szczerze to chyba musiałbyś się wybrać na Ukrainę, bo to fotel projektu formacji z tego kraju tj. http://odesd2.com.ua/en/furniture/lounge
Chyba, że mają sprzedaż wysyłkową :P

Dorzucam kolejną wersję ze zmienionym światłem. Zrezygnowałem z plejnów jako źródeł światła, na rzecz trzech lamp typu area. Do tego AO=0,2. Poza tym zmieniłem kolorystykę poduszek na cieplejszą barwę, myślę, że w takim układzie to prezentuje się nieco lepiej. Dzięki za wartościowe uwagi! :)



Jeśli macie ochotę to piszcie co o tym sądzicie, każda uwaga na wagę złota!

pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!
Ostatnia zmiana: 20150107, 00:36:49 wysłana przez pl4n_b

#13 Odp: Kosmodrom_Robsona

#24012, 20150107, 07:44:52
Tak mnie naszło odnośnie szumu, jakby selektywnie wyrenderować sam fotel z wysokim samplingiem a potem złożyć to do kupy. Ziarno szlachetny ma rodowód kliszy filmowej, ale szum może warto trochę ograniczyć.

Ancestor

Ekspert
*
2318 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#14 Odp: Kosmodrom_Robsona

#24013, 20150107, 09:52:33
->Ancestor

Póki co szumem się nie przejmuję bo to są wersje robocze, zaś cała scena jest podzielona na trzy części, tj. osobno mam warstwy: poduszek, czaszy fotela i samego tła/otoczenia. Tak więc jak już osiągnę zadowalający efekt to pojadę całość na "gładko" z uwzględnieniem tego zjawiska. Poza tym sam efekt ziarnistości w tym przypadku może być zauważalny na samej podłodze, to wynika z tego, że podbiłem główną teksturę displejsem generowanym przez noise texture. W takim razie muszę się tym zająć konkretniej, skoro to jest postrzegane jako ziarno :P Btw. dzięki za uwagę :)

pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!

#15 Odp: Kosmodrom_Robsona

#24026, 20150107, 18:39:01
Dobra, na ten moment zostawiam pracę w tym miejscu. Może z czasem jeszcze coś zmienię, póki co zostawiam jak jest.



pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!

#16 Odp: Kosmodrom_Robsona

#24919, 20150127, 19:34:50
Aktualnie siedzę i trenuję teksturowanie na czymś takim:



Wzór:



Dużo jeszcze do końca ale powiem szczerze, że project paintng to jest coś niesamowitego, takie wnioski po dzisiejszych próbach. Samo teksturowanie, które u mnie kulało w końcu zaczyna iść do przodu. Jednak nie popadam w samozachwyt, Blender uczy mnie pokory każdego dnia. :D

pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!

#17 Odp: Kosmodrom_Robsona

#24924, 20150127, 22:10:35
Super prace
http://www.czatachowa.pl/
Albowiem każdy, kto prosi, otrzymuje; kto szuka, znajduje; a kołaczącemu otworzą.

tomek22zam

Aktywny użytkownik
*
364 9 8
POLSKA

#18 Odp: Kosmodrom_Robsona

#25570, 20150206, 23:02:18
->tomek22zam
Dzięki :)

Póki co mam mniej więcej zamknięty etap modelowania. Może jeszcze zmienią się detale (zasłony wyszły mi trochę w afekcie). Przede mną teksturowanie i dobranie odpowiedniego światła. Póki co wrzuciłem orientacyjne tekstury i pogrzebałem przy postpro żeby wydobyć efekt przepalonego zdjęcia.

pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!

#19 Odp: Kosmodrom_Robsona

#25573, 20150206, 23:40:20
Pięknie :) Choć podłoga wygląd trochę dziwnie, to widać ogrom pracy włożonej w ten render :) Mega szacun :)

KattaK

Zaawansowany użytkownik
*
1453 27 2
Stworzony by tworzyć

#20 Odp: Kosmodrom_Robsona

#25603, 20150207, 13:26:14
Podłoga to WIP ;)

Ancestor

Ekspert
*
2318 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#21 Odp: Kosmodrom_Robsona

#25629, 20150207, 16:26:21
Ładne :) Spróbuj pomanipulować kolorem światła i zobacz, jak to wpływa na nastrój i odbiór sceny (bardziej żółte - zachód słońca itd).

jubi

Moderator Globalny, Zaawansowany użytkownik
*
1261 119 3
Kraków

#22 Odp: Kosmodrom_Robsona

#25967, 20150212, 00:26:31
Wrzucam efekty pracy na dzień dzisiejszy - rano. Tekstury w miarę zakończone, ew. ściana tylnia i okna może zostaną przearanżowane.



Jeśli chodzi o teraz to w chwili obecnej pozbyłem się całego oświetlenia i na clay-u staram się coś zmajstować. Poniżej wstępny zarys, wybaczcie jakość - robocza wersja.



Po dobraniu odpowiedniego światła będę dopracowywał tekstury i podzielę scenę w zależności od newralgicznych miejsc, po to by później dopracować detale w compositorze i gimp-ie.

->KattaK
Dzięki za słowa uznania :)
->Ancestor
Jest coś na rzeczy :D
->jubi
Dzięki, postaram się coś zmajstrować ze światłem. Póki co idzie opornie :P

pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!
Ostatnia zmiana: 20150212, 00:29:08 wysłana przez pl4n_b

#23 Odp: Kosmodrom_Robsona

#25969, 20150212, 00:39:56
Zwiększyłeś chyba rozdzielczość tekstury podłogi, od razu lepiej... no i firanki dostały pewnej przezroczystości co też daje lepszy efekt. Myślę że przydało by się jeszcze zmienić ustawienie kamery lub elementów w scenie, aby element kluczowy nie był tak centralnie w kadrze, mógłbyś spróbować z zasadą trójpodziału.

Arek

Ekspert
*
3585 468 3
Tak 49396350

#24 Odp: Kosmodrom_Robsona

#26023, 20150213, 00:06:29
->Arek
Wedle Twojej rady pokombinowałem z kompozycją. Do tego próby oświetlenia no i inaczej to się prezentuje. Zmieniłem okna bo wcześniejsze mi się nie podobały, teraz też nie jest idealnie. Będę dalej pracował nad tym wszystkim bo dalej czegoś mi brakuje, póki co cząstkowy rezultat poniżej. Wszelkie uwagi mile widziane!


pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!

#25 Odp: Kosmodrom_Robsona

#26024, 20150213, 00:09:34
A gdzie kwiatek? Fajny był...
Pokombinuj jeszcze z kompozycją... Może poziome ujęcie jakoś to ożywi...

Ancestor

Ekspert
*
2318 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#26 Odp: Kosmodrom_Robsona

#26027, 20150213, 00:31:58
-> Ancestor

Kwiatek chwilowo wycofany ze scenerii, w związku z nadchodzącym przemeblowaniem w tle, ale nie wykluczone, że powróci w kolejnej odsłonie :P Ok, postaram się to jakoś inaczej ugryźć jutro. Dla mnie ta scena to studium światła, tekstur i początków poważniejszego postpro w 2D. Wierzę w to, że za jakiś czas zobaczę to co chcę zobaczyć, jednak moje oko już powoli gubi świeżość, dlatego wszelkie uwagi bardzo w cenie. Jeśli coś Wam przychodzi do głowy to piszcie śmiało, z góry dzięki! :)

pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!

#27 Odp: Kosmodrom_Robsona

#26028, 20150213, 00:37:34
Sam model jest super fajny, masz w tle jakieś wyro, coś się tam dzieje.
Mebel przytłacza, jest bardzo blisko kamery, może ją odsuń albo zmień ogniskową. Coś się zadzieje...

Ancestor

Ekspert
*
2318 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#28 Odp: Kosmodrom_Robsona

#26031, 20150213, 00:54:04
->Ancestor
Dzięki za wartościową uwagę. Szczerze tyle patrzę w tego mebla, że dla mnie jego wielkość jest "oczywista". W zasadzie zdjęcie ma się na nim koncentrować a scena jest pod niego. Dużo dzisiaj kombinowałem nad zbiegiem linii, by wszystko prowadziło w jego stronę, ale jakoś mi to kuleje, poczytam sobie jutro jakieś dobre opracowania na temat kompozycji. Z jednej strony mam wizję tej pracy z drugiej jednak brakuje mi warsztatu i ogrania. Cóż, każdy dzień uczy pokory wobec tego żywiołu pikselów :P

pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!

#29 Odp: Kosmodrom_Robsona

#26199, 20150217, 14:46:31
Za "żywioł pikselów" dałem Ci plusa :) Fajnie to zabrzmiało. Praca może by trochę zyskała, gdybyś nieco zbalansował światło - górna część jest bardzo jasna, wręcz wypalona, a dolna ma mocno nasycone kolory i jest dość ciemna. To ściąga balans w dół. Możliwe, że pomogłoby nieco ożywienie tła. Druga sprawa to deski - błyszczące i jednocześnie odrapane nie za bardzo pasują do sceny, i jako takie są bardzo nienaturalne = rzadkie. Bo jeżeli zostały odrapane z farby, a nie zostały porysowane, to musiał to być co najmniej Profesjonalny Obdrapywacz. Zazwyczaj gdy jest odrapana farba - nie ma połysku, a całość jest matowa lub trochę przynajmniej zmatowiona. Możliwe, że warto pokombinować z ustawieniem kamery - zbieganie linii centralnie w środek jest zaburzane przez łóżko z ukosami z prawej, więc może zobacz co będzie, gdy dasz centrum w narożnik, i linie zbiegu ustawisz tak, aby okno, i łóżko kierowały w centrum (wtedy linie desek podłogi będą zaburzać kierunek). Jest jeszcze sporo kombinowania i niewykorzystanych możliwości w tej pracy :) A potem trzeba by pomyśleć o dobrym świetle... :)
-piotr-

Piotr

Administrator, Ekspert
*
3962 193 8
BFCT