/  Forum  /  Blender Ogólnie  /  Prace w toku  /  Grota - zabawa Blenderem 2.8

Grota - zabawa Blenderem 2.8

#0 Grota - zabawa Blenderem 2.8

#54972, 20190330, 15:18:32
Pozwolę sobie pokazać wyniki dotychczasowej zabawy i nauki blendera - render z eevee. Nie jestem pewny jasności i kontrastu  obrazków - monitor mam ustawiony pod czytanie tekstów, ze znacznie obniżoną gammą...  Scena na pewno ma mnóstwo wad - nie jestem i nigdy nie będę artystą, raczej hobbystycznie interesują  mnie techniczne możliwości Blendera. Pomysł sceny mój (później, szukając przykładów zauważyłem że podobny motyw stworzył Blender Guru zdaje mi się - przypadek), modele i materiały moje; tekstury z zasobów free. W zabawie korzystałem oczywiście z PKB oraz innych tutoriali w sieci oraz pomocy Kolegów z Forum - dziękuję. Praktycznie wszystkie modele są edytowalne, gdzie tylko się dało bez przekształcenia na meshy (np igły na gałązkach sosny, jagody, liście, trawa) są nadal particlami - wykorzystałem sposób podany w wątku http://polskikursblendera.pl/forum/index.php/topic,4234.msg54560.html#msg54560. Drzewko stworzone ręcznie: drzewko vertex/edge, z modyfikatorem skin - musiałem je docelowo przekształcić w mesh, aby zmapować teksturę. Krzak jagód próbowałem stworzyć jw. oraz addonem: Saplig Tree Gen - oba sposoby są ok. Spróbuję tę scenę wyrenderować również w cycles - wbrew pozorom nie jest to 1 :1 - mam problemy z oświetleniem oraz ziarnistością renderingu - będę się uczył, ale przy moim i5 bez wspomagania kartą grafiki wolno to idzie (zwłaszcza w cycles). Mogę bezpłatnie udostępnić stworzone modele/materiały zainteresowanym.

Staszek7

Użytkownik
*
99 16 0
jestem tu nowy!

#1 Odp: Grota - zabawa Blenderem 2.8

#55219, 20190413, 21:57:46
Witam powtórnie. Od ostatniego postu próbowałem dopasować mój projekt pod cycles (głównie światła: moc, rozstawienie oraz kilka drobnych zauważonych błędów, w tym uv groty), stąd też pozwolę sobie powtórnie zamieścić render z eevee (podczas migracji forum na nowy silnik coś się stało z załącznikami - ja mam tylko puste ramki) oraz nowy z cycles. Przy moim słabym sprzęcie 1 render trwał 4 godziny (nie licząc nieudanych prób  >:( ) przy 256 samplach i lekkim denoisingu (niestety denoising częściowo rozmywa porowatości kamienia groty). W eevee było zdecydowanie krócej... Mimo wszystko chyba warto robić render końcowy w cycles?! Jak sądzicie?
PS
Nie do końca jestem zadowolony wyniku - zwłaszcza z wolumetrii i ziarnistości obrazu w cycles (5 źródeł światła). Ale pocieszam się :-[ , że głównym celem zabawy była nauka Blendera 2.8 w tym metod tworzenia edytowalnych obiektów roślin (particles z particles), materiałów do wykorzystania w innych scenach, a wolumetria tak trochę z rozpędu i na wyrost...

Staszek7

Użytkownik
*
99 16 0
jestem tu nowy!

#2 Odp: Grota - zabawa Blenderem 2.8

#55275, 20190502, 23:49:06
Bardzo mi się podoba - wolumetryka zawsze dodaje +10 do klimatu obrazu. Ten i5 to masz jaki, bo to różnica czy 3000 czy 5000 (ja mam 4670 to mogę sprawdzić ile to pójdzie na moim)? :D Możesz sprawdzić co najbardziej spowalnia render wyłączając niepotrzebne elementy na czas próbnego renderu a nawet zastąpić je czymś prostszym (czasami całkowity brak elementu wszystko psuje).

winhelp

Aktywny użytkownik
*
306 22 1
Miłego dnia!

#3 Odp: Grota - zabawa Blenderem 2.8

#55277, 20190503, 13:04:57
Dzięki za opinię. Mój komputer to w skrócie: i5-3470 3,2GHz; 8GB ram; grafika Radeon HD7850 (niekompatybilna z Blenderem); Windows 10/Linux Mint. Ponieważ założeniem było jak najmniej konwersji na meshe, prawie wszystko na scenie to prawdziwe obiekt i ich instancje (trawa, igły drzewa, płatki kwiatów mniszka, jagody i jej liście to particles). Jedynie kwiaty stokrotki, liście mniszków i stokrotek to low poly meshe z  przeźroczystą teksturą. Nazbierało się 16,9 mln vertexów. Bazowałem na https://www.youtube.com/watch?v=8gSyEpt4-60 i co mogłem to wyłączyłem: kaustyka, clamping odpowiednio na 0/3; brak motion blur; włączony render region i lekki denoising.
Plik jak najbardziej mogę udostępnić, spakowany plik blend to 1,5MB, ale po dopakowaniu tekstur - 64 MB! Czyli przez forum nie poślę, a cloudów nie używam.

Staszek7

Użytkownik
*
99 16 0
jestem tu nowy!

#4 Odp: Grota - zabawa Blenderem 2.8

#55278, 20190503, 18:08:58
Wreszcie mogę obejrzeć obie wersje jednocześnie. Pomysł fajny, obrazek ma to coś. Natomiast porównując obie wersje to wydaje mi się, że w Eevee  pierwszy plan jest zbyt kontrastowy i jasny, zaś w Cycles drugi plan, a konkretnie zbyt jasna i kontrastowa przełęcz (?).  Pozazdrościć pracowitości oraz cierpliwości przy renderingu.

vladeczek

Użytkownik
*
76 2 0