/  Forum  /  Blender Ogólnie  /  Prace w toku  /  Kosmodrom_Robsona

Kosmodrom_Robsona

#150 Odp: Kosmodrom_Robsona

#45243, 20160901, 14:34:33
Postanowiłem nieco rozszerzyć mój osobisty warsztat o dedykowaną aplikację do malowania tekstur tak więc zaczynam miesiąc z substance painterem. Na pierwszy ogień leci mój model krzesła z epoki wiktoriańskiej :)

[sketchfab]8899b46d067f4a94955b1e623ab60a31[/sketchfab]

pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!

#151 Odp: Kosmodrom_Robsona

#48387, 20170310, 23:38:41
Dawno mnie tutaj nie było toteż zarzucę ostatnią pracką z treningu kompozycji i oświetlenia
(auto z 3dsky.org) :)


pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!

#152 Odp: Kosmodrom_Robsona

#49318, 20170518, 22:21:28
Aktualnie z racji rodzaju wykonywanych zleceń w pracy jestem pochłonięty szeroko pojętym nurtem architektonicznych wizualizacji. Usilnie poszukuję własnej ścieżki pomiędzy fotorealizmem a czymś stylizowanym z autentycznym klimatem. Każda kolejna scena wnosi coś w mój rozwój. Ostatnio wykręciłem coś takiego:





Rendery na max. 1000 samplach. Postprodukcja w RawTherapee + PS/Krita.

pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!
Ostatnia zmiana: 20170518, 22:26:37 wysłana przez pl4n_b

#153 Odp: Kosmodrom_Robsona

#49319, 20170518, 22:39:06
Fajnie, że dorzuciłeś kilka smaczków jak uchylone okna, pies, gazeta i chyba nawet dostrzegam jakieś meble we wnętrzu budynku. Tak przy okazji na pierwszym renderze śmieszna sytuacja się wytworzyła z cieniem środkowej rynny. Natura postanowiła nadać jej kąty proste. :D

Remik

Ekspert
*
2483 120 9

#154 Odp: Kosmodrom_Robsona

#49321, 20170519, 09:13:46
Świetne światło, miły detal. Fajne wizualki!

Ancestor

Ekspert
*
2310 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#155 Odp: Kosmodrom_Robsona

#49322, 20170519, 09:55:28
Wypaśnie.
Zaproponowałbym tylko zmianę materiału bramy i furtki, na taki bardziej podobny, jak mają rynny, z jakimś tam lekkim połyskiem.

Namrasit

Użytkownik
*
139 16 0
Uśmiechając się do deszczu mniej się moknie.

#156 Odp: Kosmodrom_Robsona

#49357, 20170525, 23:23:21
->Remik
Super, że te detale gdzieś nie umykają i zostają zauważone. :) Moją intencją było zbudowanie czegoś z klimatem, który można uzyskać w tym przypadku, jedynie przez takie detale. Natura faktycznie prostuje wszystko, nawet w przestrzeni 3d ;)

->Ancestor
Dzięki! :)

->Namrasit
Spoko, mam podobne odczucia co do tego materiału ale zostawiam jak jest. W kolejnych pracach postaram się zwracać baczniejszą uwagę na tego typu elementy. Dzięki! :)



Całokształtu dopełnia ujęcie z perspektywy powietrznej. Może zalatywać mglistym/onirycznym kiczem ale w sumie lubię takie klimaty toteż wstydzić się nie mam zamiaru ;)




pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!

#157 Odp: Kosmodrom_Robsona

#49361, 20170526, 06:29:26
No faktycznie naturalne elementy (trawa, drzewka...) bardzo podnoszą odczucie realizmu tylko mnie razi jeden drobiazg : copy - paste. Rozumiem, że domki stawia dewloper i robi wykończenie typu płot, podjazd, bramy, ale identyczne podwórka to już za dużo. Czy ty chciałbyś mieć identyczne podwórko (wysokość krzaków, ich układ, gatunek itd.) jak twój sąsiad i ten następny sąsiad i... ? ::)

Zygfryd

Aktywny użytkownik
*
376 33 1
eeee mmmm yyyy

#158 Odp: Kosmodrom_Robsona

#49362, 20170526, 09:17:05
Zygfryd, to co mówisz, suszące się gacie, rozwalone zabawki, psie miski, zdychające niepodlewane albo podgryzione żywopłoty pojawia się po mniej więcej roku mieszkania na takim osiedlu. To ma być sielankowy obrazek do katalogu ;)

Ancestor

Ekspert
*
2310 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#159 Odp: Kosmodrom_Robsona

#49367, 20170526, 19:32:08
nie mówię o suszących się gaciach, ale niech będą jako propozycja w jednym ogródku jakieś kwiatki, w innym jakaś fontanna, inne oświetlenie, nawet inna fasada.
Chyba, że chce się komuś zaproponować do "wyboru" 4 identyczne posesje :P

Zygfryd

Aktywny użytkownik
*
376 33 1
eeee mmmm yyyy

#160 Odp: Kosmodrom_Robsona

#49371, 20170526, 21:06:04
Moim zdaniem jest bardzo dobrze jeżeli ma to być wizualizacja obiektów, które mają być sprzedane. Wszystko czyste i równiutkie. W takich miejscach chcą ludzie mieszkać i to kupią, a jakby im się na takich obrazkach pokazało typową polską pstrokaciznę, którą mieszkańcy zrobią zaraz po wprowadzeniu się to nikt by się tym nie zainteresował. Niestety takie są realia. Ludzie lubią kupować coś co zaraz mogą zniszczyć więc musi być perfekcyjne, żeby można było to efektownie zdewastować według własnych upodobań. :D Zawsze mnie bawiło takie podejście ludzi do miejsc w których chcą mieszkać. Wybierają ślicznie zaprojektowane osiedla swoich marzeń i zaraz robią z nich brazylijskie slamsy by mieszkać pospolicie jak na każdym innym osiedlu. Czasami dziwię się, że architektom chce się projektować dla ludzi coś co jest takie jakie miało być tylko w fazie budowy i znika wraz wprowadzeniem się pierwszych mieszkańców.

Remik

Ekspert
*
2483 120 9

#161 Odp: Kosmodrom_Robsona

#49375, 20170526, 23:05:33
Coś w tym jest, piękny nowy blok a na balkonach gacie, rowery, pieluchy. Nie mówię że każdy ma mieć takie same firanki ale odrobina estetyki powinna być zachowana ;)

Ancestor

Ekspert
*
2310 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#162 Odp: Kosmodrom_Robsona

#49413, 20170529, 22:38:18
->Zygfryd

Rozumiem Twój punkt widzenia i dziękuję za szczerość :) Ancestor oraz Remik w zasadzie odpowiedzieli za mnie. Od siebie mógłbym dodać jedynie tyle, że następnym razem przyłożę się bardziej do poprawienia sceny pod tym kątem, aczkolwiek wszystko rozbija się o terminy/mojego skilla, który jak zauważyłem jest wprost proporcjonalny do poświęconego czasu. W tym projekcie kluczem była biblioteka modeli, których użycie pozwoliło mi na dopracowanie detali na które wcześniej zwyczajowo brakowało czasu. W miarę powiększania się zaplecza (modele, setapy partikli, roślinność, fajnie ołwerleje do postprodukcji) - poszerza się przestrzeń na tchnięcie swojego ducha w kolejne ujęcia. W przedstawionych powyżej pracach dałem z siebie wszystko. Dzięki Waszym oraz np. Kolegów z pracy opiniom mam możliwość dostrzegać miejsca w których można było wykręcić lepszy rezultat - za co serdeczne dzięki! :)

pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!

#163 Odp: Kosmodrom_Robsona

#49572, 20170612, 23:41:26
Od czasu do czasu rzucam się na robienie wnętrz. Dzisiaj mimochodem ukończyłem projekt, który zacząłem kiedyś tam, a dzisiaj nadarzyła się ku temu okazja. Wzorowałem się na zdjęciu z pośród zbioru moich architektonicznych inspiracji. Gdzieś w trakcie coś pozmieniałem, dostawiłem - modele kanapy, fotela oraz książek pobrane z 3dsky.org. Teksturowanie nie powala ale tutaj moim celem było zrobienie klimatu - grzmotnąłem glarą i cząsteczkami pyłu leniwie unoszącego się gdzieś w tej przestrzeni. Nie wiem jak w Waszym przypadku ale ja odnajduję gdzieś swoje miejsce w tej matrixowej przestrzeni, która momentami bywa ostoją pośród tego bardziej namacalnego świata. :)

pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!

#164 Odp: Kosmodrom_Robsona

#49573, 20170613, 07:58:19
Bardzo fajne!
Świetne drewna

Ancestor

Ekspert
*
2310 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#165 Odp: Kosmodrom_Robsona

#49577, 20170613, 18:59:24
Tam mieszka jakiś samotny facet, bo jakby tam mieszkała jeszcze jakaś kobieta, to na parapecie i nad kominkiem stało by pełno bzibdziołów  ;)

Zygfryd

Aktywny użytkownik
*
376 33 1
eeee mmmm yyyy

#166 Odp: Kosmodrom_Robsona

#49716, 20170622, 23:15:16
->Ancestor
Dzięki :)

->Zygfryd
Może nawet i więcej, to jest azyl do którego kobiety nie mają wstępu ;)

Dzisiaj coś zupełnie z innej beczki:

pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!
Ostatnia zmiana: 20170622, 23:54:38 wysłana przez pl4n_b

#167 Odp: Kosmodrom_Robsona

#50430, 20170831, 20:29:49
Ostatnio w pracy naszło mnie aby spróbować czegoś nowego, toteż zainstalowałem sobie plugin eksportujący do Corony, no i poleciałem z tematem. Jestem bardzo mile zaskoczony całokształtem, począwszy od łatwości tworzenia szejderów aż po działanie samej wtyczki. Rzecz jasna zdarzały się zgrzyty w postaci kraszy spowodowanych felernymi teksturami, brakiem materiału na obiekcie czy złą geometrią ale generalnie jestem oczarowany..
Poniższy render (pomijając postprodukcję) renderował się okolice 15 min...  :o





pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!

#168 Odp: Kosmodrom_Robsona

#50431, 20170831, 22:56:54
Chmm oczarowała mnie ta trawa, podzielisz się jak ja robisz? :D

KattaK

Zaawansowany użytkownik
*
1452 27 2
Stworzony by tworzyć

#169 Odp: Kosmodrom_Robsona

#50446, 20170901, 20:40:19
->KattaK

Trawa jest od Andrzeja, bo dobry towar sprawdza się w każdych warunkach :D Zmieniłem szejder na podstawowy plus jakaś tam translucencja z jaskrawym kolorytem - moge podrzucić screena jak trzeba. Ponadto na diffuse mam podpiętą teksturę ogólną trawnika z mapowaniem environment (na źdźbła, a nie plejna). Na samym plejnie wrzuciłem gęstą siatkę i displejsment, żeby nie było to to jak płyta boiska.  Reszta to overleje w postprodukcji, tj. wziąłem kilka zdjęć i tak tym świrowałem aż mi klimat pasował pod całokształt. Mam nadzieje, że brzmi to bardziej sensownie niż mniej ;)

pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!

#170 Odp: Kosmodrom_Robsona

#50459, 20170901, 22:18:41
Odemnie? Nie pamiętam żebym coś ci dawał :D
Myślałem że sam coś zmajstrowaleś, bo sam męczyłem temat tworząc swój grass pack :D

KattaK

Zaawansowany użytkownik
*
1452 27 2
Stworzony by tworzyć

#171 Odp: Kosmodrom_Robsona

#50616, 20170915, 18:34:27
->KattaK
Chodziło mi o Andrzeja Cenę ;)

Ostatnio na nowo odkrywam Cycles..

pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!

#172 Odp: Kosmodrom_Robsona

#50617, 20170916, 12:42:31
Wiem :D
Wiesz z tymi liśćmi bym pokombinował żeby było ich tak poskładane przy chodniku na drodze, zazwyczaj się t odkładają :D
Kamienie to particles czy bump. No i materiał kostki mega, pokażesz go? :D
Moja bolączką są drzewa, tragicznie mi to wychodzi, a tu ładnie co wyszły, jak się na nich skupisz widać że cg ale jak patrzysz na całość to ładnie wyglądają
Edit: może dodaj im trochę geometrii bo na tej Brzozie się tak nienaturalnie światło odbija, dodaj bumpu :D
Generalnie bardzo podobają mi się twoje exteriory, z wykonania i projektu ;)

KattaK

Zaawansowany użytkownik
*
1452 27 2
Stworzony by tworzyć
Ostatnia zmiana: 20170916, 12:46:05 wysłana przez KattaK

#173 Odp: Kosmodrom_Robsona

#50619, 20170916, 13:57:09
Łuki na chodniku powinny być obrócone.

Ancestor

Ekspert
*
2310 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#174 Odp: Kosmodrom_Robsona

#50634, 20170919, 00:31:32
->KattaK
Materiał chodnika to po prostu dobra tekstura na mod. displ. - żadnych czarów nie ma ale jak chcesz to podeśle skrina (plik blend mam w pracy). Kamienie to particle plus bump :) Dzięki za uwagi, faktycznie patrzę całościowo - detale przyjdą z czasem. Co do samych prac to w większości biorę jakiś render, który mnie inspiruje i robię co mogę żeby go odtworzyć. Tymczasem dzięki jeszcze raz za dobre słowo :)

->Ancestor
Ymmm w sensie o 90 czy 180 stopni? :D

Postanowiłem potrenować nocne ujęcia. Mam nadzieję, że nie wyszło zbyt mgliście.

pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!

#175 Odp: Kosmodrom_Robsona

#50637, 20170919, 11:26:46
90st, palemki wzdłuż biegu, tak mi się wydaje z obserwacji podobnych chodników. I chyba łatwiej byłoby je kłaść. ;)

Jakie jest uzasadnienie dla słupków po dwa na stronie? I dlaczego nie świecą w nocy?
Nocna scena jeszcze fajniejsza niż dzienna!

Ancestor

Ekspert
*
2310 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!
Ostatnia zmiana: 20170919, 11:46:13 wysłana przez Ancestor

#176 Odp: Kosmodrom_Robsona

#50788, 20170927, 21:04:57
->Ancestor
Masz rację co do chodników - w sumie nawet o tym nie pomyślałem, bo kompozycyjnie fajnie się wszystko układało. Odnośnie słupków to powinny na przemian doświetlać całość podejścia, zaś co do ich światła to raczej brak mojego skila, bo ja je widzę (nakładałem na osobnej warstwie w postpro) ale fajnie, że zwróciłeś uwagę na ten element. Dzięki! :)

Dzisiaj zarzucę testową sceną pod pewien projekt. Scena odtworzona na podstawie zdjęcia - zero finezji. Trochę postprodukcji w Rawtherapee i Kricie. Render na 2k sampli plus denois o sile 0,5 i promieniu 4 pikseli.

pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!

#177 Odp: Kosmodrom_Robsona

#50789, 20170927, 21:21:00
Jakie wielkie flachy! Co to? ;)
mam wrażenie że jest ciut przepalone

Ancestor

Ekspert
*
2310 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#178 Odp: Kosmodrom_Robsona

#50790, 20170927, 22:28:10
To są przeskalowane darmowe flachy z Blendswap-a :D Zobaczę te ujęcie na monitorze w pracy, możliwe, że przepaliłem za bardzo - dzięki.

pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!

#179 Odp: Kosmodrom_Robsona

#50791, 20170927, 22:46:19
To subtelne przepalonko, takie prawie że go nie ma, na granicy.
a flachy chyba za duże, tak na oko to ze 3 i pól litra...

Ancestor

Ekspert
*
2310 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!