/  Forum  /  Blender Ogólnie  /  Prace w toku  /  Kosmodrom_Robsona

Kosmodrom_Robsona

#180 Odp: Kosmodrom_Robsona

#51020, 20171018, 21:21:37
->Ancestor
Dzięki za opinie - co do flach to pewnie masz rację :D

Dzisiaj zapodaję kolejnym wnętrzem. Tym razem zmieniłem taktykę odnośnie ustawień światła i samego renderu - 10000 sampli.  Modele sponsorowane przez 3sky.org - dziękujemy!





pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!
Ostatnia zmiana: 20171018, 21:34:51 wysłana przez pl4n_b

#181 Odp: Kosmodrom_Robsona

#51024, 20171018, 22:28:35
Denoisa chyba nie używałeś.
Jest szyba w tych drzwiach? Dobra, nie było pytania to lustro...

Ancestor

Ekspert
*
2303 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#182 Odp: Kosmodrom_Robsona

#51027, 20171019, 14:36:11
10000 sampli. 
lekki overkill O_o jaki rendertime wyszedł?

SirGorn

Ekspert
*
1577 102 4
.

#183 Odp: Kosmodrom_Robsona

#51029, 20171019, 16:17:28
Taki bruteforce a szum po kątach jest ;(

Ancestor

Ekspert
*
2303 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#184 Odp: Kosmodrom_Robsona

#51039, 20171019, 20:20:07
->Ancestor
Możliwe, że przesadziłem z saturacją samego odbicia w lustrze i wyszło jak zza szyby. Co do szumu to po części wynik postprodukcji, bo jechałem konkretnie z różnymi overlayami itp. Jak by się uprzeć to mógłbym to sieknąć na 20k i myślę, że byłoby cacy. Faktycznie nie używałem denoisa.

->SirGorn
Całość zmieściła się w okolicach 2h [ 2 x gtx1050] - zminimalizowałem wszystkie bałnsy do 1 i jazda :)

pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!

#185 Odp: Kosmodrom_Robsona

#51046, 20171019, 23:48:19
Uważam, że przy odpowiednich ustawieniach i przy 500samplach (albo niech będzie 800) i włączonym denoise'u powinno wyjść w porządku. Redukowanie wszystkich odbić też jest trochę bezsensu. Wiadomo, że wartości rzędu 128 (jakie to pojawiają się przy full GI) są bez sensu. Ale zbyt niskie (typu max 1) też przy tego typu scenach nie będą wyglądać dobrze.
Samo światło przyjemne nawet, ale jakoś tak dziwnie pusto i sterylnie -  nie wiadomo o co chodzi właściwie.

sempervirent

Użytkownik
*
219 58 0

#186 Odp: Kosmodrom_Robsona

#51049, 20171020, 09:05:31
Nie wiemy jakie są warunki, w scenie. Jest ciemnawo. Ten szum zastanawia. Denoise sam wszystkiego nie załatwi.

Zimny monochrom mi się podoba.

Ancestor

Ekspert
*
2303 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#187 Odp: Kosmodrom_Robsona

#51061, 20171020, 20:04:20
-> sempervirent
Ja tak nie uważam bo testowałem podobne ustawienia i nie wypaliło.. Denois - nawet lekki działa do bani we wnętrzach - za dużo plam i jakichś dziwnych wykwitów pokrywa moje rendery - nawet na 2px x 0,1 int. O ile przypadku outdoorów to jeszcze nawet daje rade i umyka uwadze to na białych ścianach jest nie do przejścia (przynajmniej nie dla mnie). Odbicia nadrabiam ilością sampli, które same w sobie też nabijają całkiem konkretną ilość odbić, jak by to gupio nie zabrzmiało :) Pusto i sterylnie bo odtwarzałem zdjęcie, które miałem odtworzyć - taka misja zawodowa - sam nie muszę wiedzieć o co chodzi, wypełniam swoje zadania jak najlepiej potrafię. Dzięki za konstruktywną krytykę, następnym razem wezmę ją pod uwagę.

->Ancestor
Scena to hdri w 16k plus kilka dodatkowych doświetlających plejnów z mat. emission. Dzięki. :)

Dorzucam drugą wersję, tym razem jeszcze bardziej ponurą :D



pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!

#188 Odp: Kosmodrom_Robsona

#51066, 20171021, 00:28:32
Jeżeli taki miał być render - zwracam honor. Widocznie klient miał taki 'pomysł ' (skądś to znam).
Nie chciałam krytykować, zauważyłam po prostu, że przy denoisie (na scenach przy których pracuję ) działa całkiem nieźle, po wcześniejszym ustawieniu opcji rozmiaru rozmycia itp. Co kraj to obyczaj, co scena to inne parametry. :)

sempervirent

Użytkownik
*
219 58 0

#189 Odp: Kosmodrom_Robsona

#51070, 20171021, 14:59:23
Ano niestety, nie ma jednej metody.
Mi się denoise trochę sprawdza, włączam go od 600sampli, ale w sumie to mógłbym dać ich z 1200 i pewnie by wyglądało bardzo podobnie. Różnica w czasie renderingu niewielka. Aż sprawdzę przy okazji.

Ancestor

Ekspert
*
2303 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#190 Odp: Kosmodrom_Robsona

#51102, 20171024, 20:24:18
->sempervirent
Konstruktywna krytyka zawsze mile widziana. Jeżeli chodzi o denois to być może jestem rozczarowany bo zasmakowałem go wcześniej przy okazji pracy z Coroną - życzyłbym sobie ażeby Cycles miał w przyszłości coś tak dobrego w swoim arsenale. :) Propos klienta to fajnie, że rozumiesz, ja dzisiaj znowu ponownie przerabiałem scenę..

->Ancestor
Jak najbardziej się zgadzam, aczkolwiek na białych ścianach już nie jest tak wesoło, w każdym bądź razie i tak większość ludzi spoza kręgu grafiki czy sztuk wizualnych postrzega szum jako stylizowane ziarno fotograficzne ;)


P.S. Dziękuję Wam za uwagi, miałem je w głowie przy reorganizacji światła i całej sceny. Mam nadzieję, że teraz jest bardziej naturalnie i chociaż trochę bardziej optymistycznie :D




pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!

#191 Odp: Kosmodrom_Robsona

#51104, 20171024, 21:25:00
Szum, użyty w celach artystycznych, nie jest zły to jak za niskie ISO albo dobrany film, ale fotograficzny też trochę inaczej wygląda ;)

Ancestor

Ekspert
*
2303 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#192 Odp: Kosmodrom_Robsona

#51141, 20171027, 17:54:05
->Ancestor
Masz rację ;)

Ostatnio przerabiam wnętrza, to wynik zawodowej konieczności jak i podjętych studiów w tym kierunku, toteż dzisiaj kolejne podejście do poprzedniej scenografii. 1500 sampli, bez denois-a + lekkie postpro (curves/bloom/cc) - natywna wielkość x 2.



pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!

#193 Odp: Kosmodrom_Robsona

#51142, 20171027, 18:12:30
Ten wieszak to po grzyba tam? Nie lepiej jakąś szafkę na książki ;)

Ancestor

Ekspert
*
2303 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#194 Odp: Kosmodrom_Robsona

#51145, 20171027, 19:16:36
Szum może być narzędziem artystycznym, ale zazwyczaj jest bardzo niepożądany, szczególnie przy realistycznych zdjęciach i wizualizacjach. Byłem na międzynarodowych warsztatach z filmu dla młodych to mój opiekun z Francji prawie się załamał, gdy po przyjrzeniu się materiałom wyciągniętym z kamery pokazał się bardzo niedostrzegalny szum, wywołany przekręceniem ISO do dość wysokich wartości przy małej ilości światła wpadającej przez obiektyw.
Wracając do tematu, rendery jak zdjęcia :D Przy dwóch ostatnich obrazkach światło z materiałami i minimalizmem świetnie się komponują, bardzo mi się podoba. A te butelki z rogu to pewnie zaraz bym wywrócił i rozbił :D

Chris4132

Aktywny użytkownik
*
385 26 0

#195 Odp: Kosmodrom_Robsona

#51146, 20171027, 19:22:27
Kino i fotografia żyła z szumem przez 100 lat, cyfrowa igła w 4k wygląda dużo gorzej, teraz filmy się doszumia ;)

Ancestor

Ekspert
*
2303 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#196 Odp: Kosmodrom_Robsona

#51147, 20171027, 19:36:43
Zależy, ja przy wypicowanych drogich produkcjach tworzonych dla mas, czyli przeciętnego widza to widuję zwykle gładki, nienaruszony obraz upchany szczegółami w każdym miejscu.
Chociaż rzeczywiście, mamy dziś taki śmieszny paradoks, że szum wizjonersko dodaje się w postprodukcji, a przez wiele lat pracowano by technologia pozwoliła się go pozbyć :)

Chris4132

Aktywny użytkownik
*
385 26 0
Ostatnia zmiana: 20171027, 20:03:25 wysłana przez Chris4132

#197 Odp: Kosmodrom_Robsona

#51150, 20171028, 10:20:11
A ja tak do szczegółów się przyczepie bo to one pomagają nam osiągnąć realizm :D
Strasznie dziwne jest to przejście między listwa przy podłodze a ścianą, nie lepiej będzie jakby było między nimi 90 stopni? Może też popróbować zmienic jej kolor? :)
Nad obrazami po lewej jak ściany się łączą to w kąciku jest dziura? :0
Może dodaj trochę geometrii do łóżka bo na froncie tak nieładnie odcina się światło.
Całość jest bardzo ładna, to co napisałem to szczegóły które zobaczyłem bo się chwilę przyjąłem. Normalnie tego nie widziałem :D

KattaK

Zaawansowany użytkownik
*
1452 27 2
Stworzony by tworzyć

#198 Odp: Kosmodrom_Robsona

#51172, 20171029, 17:49:31
->Ancestor
Dekoracje, a raczej ich brak na scenie to wynik tego, że wolałem poświęcić czas na dopracowanie światła aniżeli pojechać z detalem. Jest to raczej wersja draft-owa więc zapewne dużo jeszcze brakuje do przysłowiowej "igły". Poza tym zadałeś trafne pytanie, ja również nie mam pojęcia dlaczego ktoś miałby taki wieszak, i na co (?) w sypialni.. :D

->Chris4132
Hehe, dzięki. Btw. wychodzi na to, że Cycles wyprzedza inne silniki renderujące o kilka lat, aplikując dedykowany szum, stylizowany na fotograficzne ziarno :P

->KattaK
Dziękuję za wypunktowanie mnie, zapewne gdy przyjdzie do finalnej wersji postaram się dopracować wskazane przez Ciebie miejsca i materiały :)

W ramach weekendu odgrzebałem publikowany tutaj kiedyś render ze skórzaną sofą + hawajskie klimaty. Przerobiłem scenę dorzuciłem trochę modeli z ukochanego 3dsky.org (powinni tego zabronić). Poza tym zmieniłem metody oświetlania i samych nastawów renderowania. Roboczy render na 600 samplach (gtx760 - 1:05h) - traktuję tę scenę jako WIP więc jeśli macie jakieś spostrzeżenia i uwagi to walcie śmiało :D



pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!

#199 Odp: Kosmodrom_Robsona

#51175, 20171029, 18:10:00
Dodaj jakieś żywsze tło, jeśli nie kolorową panoramę to może roślinki na taras.

Ancestor

Ekspert
*
2303 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#200 Odp: Kosmodrom_Robsona

#51180, 20171029, 20:53:07
Ok, dzięki - słuszna uwaga.

pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!

#201 Odp: Kosmodrom_Robsona

#51399, 20171114, 22:10:42
Uzewnętrzniania ciąg dalszy.



pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!

#202 Odp: Kosmodrom_Robsona

#51400, 20171114, 22:36:06
Sofa jakoś wyjechała za obrys ścianki, książek o 500 za mało.
Stoli chyba za niski, rozumiem że ma być niski ale teraz wygląda jakby miał ze 23cm.  Schody trochę chyba za cienkie.  Zimno i nieprzytulnie. Postaw sofę bokiem a ta gdzie jest półka na książki zrób fancy-super-duper kominek ;)

Ancestor

Ekspert
*
2303 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#203 Odp: Kosmodrom_Robsona

#51474, 20171126, 12:46:24
Generalnie render jest próbą odtworzenia zdjęcia, na którym taki układ mebli (umiejscowienie, proporcje) był. We wnęce faktycznie bieda jeżeli chodzi o ilość książek ale, że jest to draft, na którym lokujemy produkty klienta to nie ma sensu za bardzo wchodzić w detale :) Nie napisałem tego bo jakoś mało wylewny jestem ostatnio, co nie zmienia faktu, że Twoje uwagi są wartościowe, za co dziękuję :D

Dzisiaj coś z innej beczki, scenka rodzajowa pod tytułem "Tymczasym na Ślunsku"

pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!

#204 Odp: Kosmodrom_Robsona

#51514, 20171202, 19:45:58
Dzisiaj zamieszczam dwa skriny i roboczą wersję animacji zaprojektowanego przeze mnie mebla.






https://www.youtube.com/watch?v=jZ_3Lic2GUo&feature=youtu.be

pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!

#205 Odp: Kosmodrom_Robsona

#51515, 20171202, 20:28:06
Mebel prezentuje się bardzo nowocześnie nawet futurystycznie, ale jest w nim kilka dziwnych rzeczy. Dlaczego zlew podskakuje (pytam serio), jest to moim zdaniem niepotrzebny bajer. Z wyglądu wnoszę, że jest to dość nowoczesny sprzęt, a palniki gazowe niszczą ten efekt. Bardziej pasowałaby w tym przypadku płyta indukcyjna.
Jeśli chodzi o animacje to jest zdecydowanie za szybka, żeby dokładnie przyjrzeć się modelowi musiałem ją trochę zwolnić, a przez to strasznie klatkowało.
Na koniec małe pytanie naprzeciw stołu po drugiej stronie tego mebla coś jest (jakieś półki)?
Pozdrawiam i życzę powodzenia.

FunkyMonkey

Nowy użytkownik
*
9 1 0
jestem tu nowy!

#206 Odp: Kosmodrom_Robsona

#51516, 20171202, 21:06:00
->FunkyMonkey

Animacja jest robocza i za szybka, dorzuciłem ją jako WIP - zdaję sobię sprawę, z jej niedoskonałości, finalna wersja będzie bardziej stonowana. Zlew nie podskakuje tylko pracuje na teleskopach (na animacji w przyspieszonym tempie faktycznie może być tak postrzegany), tj. ma możliwość regulacji wysokości pod konkretnego użytkownika. Odnośnie gazowych palników to miałem podobne obiekcje ale postawiłem na dywersyfikacje źródeł energii oraz ew. założenie, że byłaby to konkstrukcja niezależna - bez dopływu prądu. Projekt jest w zaawansowanej fazie więc jeszcze może się kilka rzeczy zmienić. Po drugiej stronie są półki i szafki. Dzięki za feedback :)

pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!

#207 Odp: Kosmodrom_Robsona

#51519, 20171203, 00:36:37
Jeśli chodzi o prezentacje modelu to dobrze byłoby otworzyć też półki i piekarnik. W samym modelu usunąłbym słupek przy białych półkach i zostawił tylko ten na rogu, zrezygnował z harmonijki i zrównał blat razem ze zlewem (ewentualnie zmienił rodzaj podnośnika), bo harmonijka postarza mebel, a zakładam że miał wyglądać sci-fi i jeśli już coś miałoby być regulowane to krzesła (jakaś wajcha byłaby mile widziana :D, bo kojarzą mi się one ze stołkami barowymi a one są regulowane). Ogólnie to tyle z moich spostrzeżeń.
PS:
Czy w zlewie jest wylew, bo nie zauważyłem go w animacji a bardzo mnie to ciekawi. :P

FunkyMonkey

Nowy użytkownik
*
9 1 0
jestem tu nowy!

#208 Odp: Kosmodrom_Robsona

#51522, 20171203, 20:40:13
Mebel ciekawy, a co do palników, to ostatnio gdzieś czytałem, że jest firma która robi takie zamknięte, że wygląda to jak indukcja, ale jest na gaz. Nie pamiętam teraz nazwy, ale tutaj bardziej by pasowało.

Namrasit

Użytkownik
*
139 16 0
Uśmiechając się do deszczu mniej się moknie.

#209 Odp: Kosmodrom_Robsona

#51573, 20171206, 20:25:38
->FunkyMonkey
Dzięki za konkstruktywną krytykę - na pewno uwzględnię Twoje uwagi przy kolejnej wersji. :) Zlew jest obecny, jak najbardziej, zaś wewnątrz przewiduję system rur PE z łączeniami "harmonijkowymi" - tak ażeby całość mogła być w ruchu.

->Namrasit
Znajomy też mi wspominał o takiej opcji, tyle, że traktowałem to jako daleką przyszłość w kuchenkach gazowo-elektrycznych ale skoro Ty też o tym piszesz to widzę, że muszę się bardziej zainteresować i poszerzyć horyzonty - dzięki :)

Dzisiaj szafuję kolejnym wnętrzem.

pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!
Ostatnia zmiana: 20171206, 20:33:02 wysłana przez pl4n_b