/  Forum  /  Blender Technicznie  /  Rendering / Oświetlenie  /  Jak oświetlać wnętrza? (tutorial)

Jak oświetlać wnętrza? (tutorial)

#30 Odp: Jak oświetlać wnętrza? (tutorial)

#46763, 20161117, 20:49:17
Chyba związane z wątkiem to zapytam tutaj...

Nie wiem czy to normalne, wcześniej chyba tak nie było:
Zauważyłem taką rzecz,
- Uruchamiam "świeżego" Blendera 2.78 ze standardowymi "startowymi" ustawieniami
- Dodaje Plane`a,
- Światło punktowe o mocy np: 200
- Dodaje po środku Cub`a
- Wszystko ze zwykłym domyślnym materiałem Diffuse
Uruchamiam Render Cycles GPU w Viewporcie przy domyślnych (ustawieniach w zakładce Render), 32 sample, liczenie trwa ~ 3sec.

Ale wystarczy że dodam do sceny drugiego dużego "obejmującego" całą scenę Cub`a i render w viewporcie strasznie zwalnia, i liczenie już trwa ~15 sec.
To wszystko przy łącznie 20 wierzchołkach, zero tekstur itd... jak próbuje robić jakiś bardziej skomplikowany interior to o podglądzie Renderze w Viewporcie mogę w ogóle zapomnieć tak muli :(
Co jest grane?
To zupełnie normalne. W pierwszym przypadku światło odbija się od obiektu i tylko raz i obliczenia trwają krótko. W drugim przypadku światło odbija się od ścian wielokrotnie i obliczenia trwają długo. W Oknie Properties/Render/Light Paths możesz ograniczyć bądź zwiększyć ilość odbić.

smm

Zaawansowany użytkownik
*
1300 128 1

#31 Odp: Jak oświetlać wnętrza? (tutorial)

#46764, 20161117, 20:59:33
Zasadę rozumiem, wydawało mi się jednak, że kiedyś szybciej liczydło działało, ale widocznie do mylne odczucie...
Tak czy inaczej ciężko pracuje się na bardziej skomplikowanych wnętrzach...

pouln

Użytkownik
*
153 4 0
jestem tu nowy!

#32 Odp: Jak oświetlać wnętrza? (tutorial)

#46779, 20161118, 13:50:49
No jasne że zwalnia, box otacza światło i fotony czy co to tam teraz jest liczone, odbijają się po naście razy, nie ma bata, musi zwolnić. W otwartej scenie mają tych odbić kilka... Geometria nie ma tu aż takiego znaczenia.
W ustawieniach renderowania w zakładce Light Paths możesz pokombinować z Max i Min bounces, wyłączyć Caustykę, (to głównie spowalnia)

Ancestor

Ekspert
*
2303 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#33 Odp: Jak oświetlać wnętrza? (tutorial)

#46787, 20161118, 17:22:50
Kombinuje, kombinuje, z szumem najbardziej i jak to w końcu jest z tym Clamp`em?

Przy ust. bardzo niskim Clamp Indirect np; 0.03 czy 0.010 przy materiałach Glossy szum co prawda znika ale znikają też praktycznie wszystkie odbicia, zwiększając parametr do np; 3.00 nie ma w zasadzie żadnej różnicy jeśli chodzi o szum jak przy 0.00.
Podobnie u mnie nie ma żadnej różnicy przy zaznaczonej opcji Multiple Importacne; 512, 1024 czy 2048... nic w kwestii ziarna się nie zmienia.

Jedynie Filter Glossy ustawiony na np; 5.00 daje wyraźną redukcję ziarna, przy "niezabijaniu" refleksów.

pouln

Użytkownik
*
153 4 0
jestem tu nowy!
Ostatnia zmiana: 20161118, 18:01:37 wysłana przez pouln

#35 Odp: Jak oświetlać wnętrza? (tutorial)

#47527, 20170113, 03:08:59
a bez cycles?

RezZer

Nowy użytkownik
*
9 0 0
jestem tu nowy!

#36 Odp: Jak oświetlać wnętrza? (tutorial)

#47531, 20170113, 11:44:05
W Blender Internal też się da użyskać dobre efekty, ale jest dużo trudniej. Trzeba dokładnie wiedzieć jak zachowuje się światło i pokierować nim całkowicie ręcznie w kierunku efektu który chce się uzyskać, co oznacza użycie kilkunastu albo i kilkudziesięciu lamp na raz. Tu jest przykład:

https://www.youtube.com/watch?v=0wVYwKxT0Cs
https://www.youtube.com/watch?v=xgMbXxg4RIs

jubi

Moderator Globalny, Zaawansowany użytkownik
*
1261 119 3
Kraków

#37 Odp: Jak oświetlać wnętrza? (tutorial)

#47773, 20170131, 09:00:31
Wiecie coś więcej związku z projektem Armory3d (http://armory3d.org/)? Dobrze zrozumiałem że aktualnie wersja testowa jest płatna a potem ma to być dostępne za darmo? Wiadomo coś kiedy mogło by to nastąpić?
kozakbartosz.pl

Kosak

Użytkownik
*
132 7 0
Front-end developer and 3d graphic designer