/  Forum  /  Blender Technicznie  /  Rendering / Oświetlenie  /  rozmycie na przeźroczystym tle [problem!]

rozmycie na przeźroczystym tle [problem!]

#0 rozmycie na przeźroczystym tle [problem!]

#26475, 20150222, 09:34:41
Mam problem, wiem że kanał alpha nie musi być po prostu przeźroczysty lub nie przeźroczysty, może być np. troszke przeźroczysty ;D. I dlatego właśnie chciałem wyrenderować animację spadających błyszczących monet które by się mieniły do PNG (pnga). Niestety gdy w Passes odznaczam "sky" to cała moja praca w kompozytorze praktycznie idzie na marnę, bo nagle node "Glare" przestaje dawać poświatę na zewnątrzn monet (czyli na przeźroczyste tło - moim zdaniem pixele powinny być troszke żółte i troszke przeźroczyste).

Co jest k. grane? Czemu tak się dzieje i co mam kliknąć żeby node glare rozmazywał na przeźroczystym tle moje monety.

Tak, wiem że można ustawić np. zielone tło a potem w gimpie zamienić zielony kolor na transparentny, ale to nie o to chodzi by sobie życie utrudniać, za dużo mam klatek tej animacji, a pewnie w jakiś łatwy sposób można to naprawić (pewnie jeden checkbox uktyty gdzieś głęboko w blenderze ;D Tak jak zazwyczaj :D)

evilferber

Przybysz
*
1 0 0
jestem tu nowy!

#1 Odp: rozmycie na przeźroczystym tle [problem!]

#26476, 20150222, 10:28:15
Temat inny, ale chodzi o to samo, to kwestia w jaki sposób Blender radzi sobie z kanałem alpha.
http://polskikursblendera.pl/forum/index.php?topic=1267.0
Proponuje podłożyć sobie czarne tło w kompozytorze, ustawić Glare tak jak Ci odpowiada, potem usunąć tło i zapisywać wszystko w formacie EXR. Potem jak wczytasz taki EXR do Blendera, to zobaczysz, że glare niby dalej nie ma, ale jak podłożysz jakiś obrazek pod spód to wszystko się pojawi jak trzeba.

smm

Zaawansowany użytkownik
*
1298 127 1
Ostatnia zmiana: 20150222, 10:34:14 wysłana przez smm