/  Forum  /  Kategoria ogólna  /  Sprawy różne  /  SHOUTBOX - czyli luźne gadki o wszystkim i o niczym

SHOUTBOX - czyli luźne gadki o wszystkim i o niczym

Ja nawet już nie próbuję zmieniać softu, nie robię jakichś wypasów na co dzień, a do tego co robię nie widzę NIC lepszego. (noooo może chciałbym więcej opcji modelowania na krzywych...)

Ancestor

Ekspert
*
2318 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!
Nie chodzi o zmianę, tylko jakby o poszerzenie zakresu programów w których pracuje, blender do modelowania, rozwijania uvek, zbrush to sculptu, painter do texturowania itp. itp.
Moim zdaniem naprawdę warto spróbować poznawać więcej, choć nowych silników :D

KattaK

Zaawansowany użytkownik
*
1453 27 2
Stworzony by tworzyć
A ja po latach takiego kombinowania doszedłem do celu, i kombinacja Corel+Blender+Krita załatwia moje potrzeby ;)

Ancestor

Ekspert
*
2318 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!
Ja tam nie wyobrażam juz sobie życia bez Blendera :) W senie - żyć by się dało, ale pracować już nie. Musiałbym wrócić do 3D Maxa i na nowo się go uczyć chyba, a dodatkowo trzeba by za niego sporo zapłacić... Dla mnie Blenderek jest idealny, a nawet nie opanowałem Cycles i nodów :)
Mogę sobie jednak wyobrazić, że ktoś pracujący w Blenderze przy bardzo złożonych / poważnych tematach, może odczuwać jakieś braki.
Ja tam się cieszę, że dla mnie Blender jest aż nadto wystarczający i nie planuję go opuszczać.

ramzes

Użytkownik
*
269 11 0
280837
stary człowiek i może, ale juz nie tak jak dawniej
Po Blenderze do Maxa to szaleństwo, pomijam koszty!

Ancestor

Ekspert
*
2318 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!
Czemu szaleństwo? :)
Dla mnie, w przypadku gdyby z jakiegos powodu Blender nagle przestał istnieć, byłby to naturalny wybór, bo od Maxa zaczynałem... a właściwie jak zaczynałem to to sie jeszcze nazywało 3D Studio. Potem po wielu latach przesiadłem się (z bólem) na Blendera.
Podchodziłem do nauki Blendera chyba ze 4 razy i za każdym razem rzucałem to w cholerę, bo było dziwnie :) Ale w końcu się przełamałem i jak już opanowałem trochę Blendera, to stwierdziłem, że jest dużo wygodniejszy niż Max (przynajmniej dla mnie).

ramzes

Użytkownik
*
269 11 0
280837
stary człowiek i może, ale juz nie tak jak dawniej
To może poczekajcie do 2.8, a jak wam się nie spodoba to łatwo przesiądziecie się na MODO (͡° ͜ʖ ͡°).


Zuorion

Aktywny użytkownik
*
542 41 4
Zue zuo.
Modo kosztuje pieniądze i to nie małe, a nie wiem czy jest lepsze od Blendera.
Prościej będzie nauczyć się nowych rzeczy w Blenderze niż od zera czegoś nowego ;)
Trochę lenistwo a trochę pragmatyzm, bo czasu szkoda... Soft musiałby dawać naprawdę coś niesamowitego by przesiadka miała sens

Ancestor

Ekspert
*
2318 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!
... Corel+Blender...

Działam tak samo, nawet swego czasu udało mi się stworzyć metodą łopatologiczną coś w rodzaju makra znacznie przyspieszającego eksport krzywych svg do blendera: :)

https://www.youtube.com/watch?v=3-Ztyq_rnG8&feature=youtu.be

Właściwie przy pomocy Autohotkey można sobie zautomatyzować pracę praktycznie z dowolnymi programami


 

Zyzio

Aktywny użytkownik
*
561 45 0
Ostatnia zmiana: 20180503, 12:43:00 wysłana przez Zyzio
Nima filma!
;(

Ja przenoszę całe grupy, na całość nadaję grubość i materiał a na koniec rozdzielam co trzeba w Blenderze.

Ancestor

Ekspert
*
2318 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!
Przepraszam zawsze mylę prywatny z niepublicznym, teraz powinno działać :)

Zyzio

Aktywny użytkownik
*
561 45 0
NIe wiem jak to tam robisz, za szybko miga, ale wygląda że działa

Ancestor

Ekspert
*
2318 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!
Cała interakcja polega na jednym skrócie klawiszowym w corelu, skrypt sam wywołuje okno blendera, importuje plik svg, który trzeba później jedynie wskazać na scenie i potwierdzić ok.
Gdyby Cię interesowało cos w tym stylu to mogę co nieco podpowiedzieć. Trzeba poświęcić trochę czasu ale moim zdaniem warto, bo na pewno zauważyłeś, że do svg z corela zawsze przypisywany jest ten czarny materiał co mnie bardzo denerwowało za każdym razem usuwałem go ręcznie, do tego w moim przypadku dodawałem za każdym razem egde split a teraz wszystko robi się samo...

Zyzio

Aktywny użytkownik
*
561 45 0
Ostatnia zmiana: 20180503, 16:33:12 wysłana przez Zyzio
Ciekawe, weź mi skrobnij na prv jak coś takiego zmontować...

Ancestor

Ekspert
*
2318 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!
Cytuj
- Uważam, że Blender idzie nie w tym kierunku co trzeba, (Ostania wersja blendera, którą używałem jest 2.70/2.76)
Tzn. w jakim? W jakim powinien iść?


Nie potrzebne zmiany interfejsu, np. Obiect mode na gorze... Zupelnie nie pasuje, zawsze byl na dole, teraz trzeba bedzie znow przyzwyczajac. Nie rozumiem potrzeby popelnienia silnika Clay, moim zdaniem jest on zbedny, nie widze zadnych zastosowan, do ktorych moglby sie przydac, odwrotnie jest z evee, do produkcji modeli 3D do gier, bedzie akurat ok.

W jakim kierunku powinen isc? Zamiast na sile wprowadzania zmian w interfejsie(ktory i tak jest juz spoko, i 10 razy lepszy od wersji 2.49b). To jeden z niewielu przykladow.

Jestem na live cd, wiec nie mam obecnie polskich znakow.

General: FX 8350, 3x8GB DDR3 1866 CL9, 2xHD 6950 2GB, SSD BX100, HDD Toshiba p300 1TB, Fedora 28 GNOME
Mobile: HP Elitebook 8470p, i7 3740QM, 2x8GB 1866 CL(?), eGPU RX 480 8GB, SSD Intel 545s(?), Debian 9.9 MATE

BlackFarmer

Użytkownik
*
192 14 1
43651094
Ale pamiętasz jakie były kwiki jak Blender przechodził z 2.49 na nowy interfaces ;)
Mi eevee jest na nic za to clay jest spoko. Belka na górze też mnie wkurza ale wspomnij jak się pojawiły taby z lewej albo kołowe menu. Też bym wolał by zamiast przepisywać interfaces zrobili tryb modelowania na NURBSach z prawdziwego zdarzenia ;)

Ancestor

Ekspert
*
2318 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!
Jak dla mnie po przyzwyczajeniu nie ma nic lepszego nie piemenu, więc mi to nie zrobi żadnej różnicy gdzie go włożą, zresztą i tak bym używał skrótów :0
Zmiany UI strzelam że są liftem bo sprowadzi ludzi narzeka że blender ma straszy interface :/

KattaK

Zaawansowany użytkownik
*
1453 27 2
Stworzony by tworzyć
Dla noobów KAZDY soft 3d ma straszny interfaces!! Problem w tym że po Blendera sięgają dzieci chcące robić mody do Minecrafta i karabinki do CS`a. Myślą że to proste bo widzieli na YT`bach, ściągają instalują paczają i wymiękają! Stąd idzie opinia, wodospadem, NIAGARĄ komentarzy że Blender jest trudny!! Daj panie Boże by każdy inny soft 3D miał tyle pobrań co Blender!!
Próbowaliście Mayki albo 3DMaxa od tak, od nowa, bez jego znajomości, FUK to dopiero jest masakra! ;)
Kiedyś w robocie musiałem z Lightwave przesiąść się na Maxa, myślałem że JAJO zniosę!

Ancestor

Ekspert
*
2318 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!
Interfejs na pewno straszy jak deska rozdzielcza z kokpitu samolotu, ale po wdrożeniu w program była to świetna zaleta. Mi nauka z Blendkiem szła naprawdę gładko, każda opcja i menu wyraźnie na widoku, można było przeskakiwać między guzikami i uczyć się ich w biegu. Majka ma właśnie taki styl jak nowy Blender, wszystkie opcje zaszufladkowane i pochowane pod miniaturkami, mogłem z nią posiedzieć parę godzin i była to czysta masakra, na mojej osobie oczywiście. Dla kogoś kto już to ogarnia, wchodzenie w następne drzewka opcji mogą być przyjemne, dla mnie nie były.
Mimo wszystko wierzę developerom, na pewno gorzej nie będzie.

Chris4132

Aktywny użytkownik
*
389 26 0
Nie wiem, widziałem gorsze interfacesy ;)
Odpal sobie Rhinocerosa albo nawet FreeCAD`a Przy nich Blender to bardzo przejrzysty soft ;)

Ancestor

Ekspert
*
2318 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

Cytuj
np. Obiect mode na gorze...
Już jest z powrotem na dole ¯\_(ツ)_/¯.
Nie wiem czemu w ogóle się przejmować jego umiejscowieniem. Nawet nie pamiętam kiedy ostatnim razem go użyłem (przycisku), tylko tab i hold-tab.
Nie myśl o zmianach które są obecnie wprowadzane jako pewniaki do 2.8, dużo się jeszcze pozmienia.

Cytuj
Nie rozumiem potrzeby popelnienia silnika Clay
Clay to jest nic innego jak Matcap na sterydach

Cytuj
Nie potrzebne zmiany interfejsu
Bo już się go nauczyłeś i nie widzisz negatywnych cech. Mi też się nie podobają niektóre zmiany i pomysły, ale są też rzeczy, które mi się podobają.
Pamiętaj też że Blender to jest jednak projekt otwarty i community ma wpływ na rozwój.
Jak komuś totalnie nie podpasuje 2.8 to zawsze se może zrobić forka i zrobić po swojemu. Chociaż nawet niekoniecznie bo z 101 będziesz mógł se łatwej pozmieniać UI po swojemu bez kodzenia.

Zuorion

Aktywny użytkownik
*
542 41 4
Zue zuo.
W piątek w Krakowie jest spotkanie 3D, będzie wykład o wizualizacjach w Blenderze. Jeśli ktoś jest w pobliżu i chce pogadać to zapraszam, też się wybieram.

https://www.facebook.com/events/163265871030878/

VRCafe, Dolnych młynów 10, 19.00, wstęp darmowy.

Impreza była przednia, świat jest mały, Mateusz który miał wykład pracuje dla Lecha z http://www.chocofur.com/
Najfajniesze było to, że była ciągła dyskusja, publiczność zadawała pytania i odpowiadała sobie nawzajem, więc to nie był jednostronny wykład. Później jeszcze integracja w postaci afterparty. Następna edycja za miesiąc.





jubi

Moderator Globalny, Zaawansowany użytkownik
*
1261 119 3
Kraków
Ale super, koniecznie dajcie znać kiedy będzie kolejne spotkanie. Był jakiś stream?

Luk

Użytkownik
*
170 12 0
Żałuje, mogłem wrócić w sobotę, świat by się nie zawalił.

SirGorn

Ekspert
*
1582 102 4
.
Ale super, koniecznie dajcie znać kiedy będzie kolejne spotkanie. Był jakiś stream?

Ktoś miał nagrywać, jak będzie gdzieś to wrzucę linka.

Fajny projekt z Substance Designera:
https://www.artstation.com/artwork/P9WN1

jubi

Moderator Globalny, Zaawansowany użytkownik
*
1261 119 3
Kraków
Fajny projekt z Substance Designera:
https://www.artstation.com/artwork/P9WN1
O kurde. Kawał solidnej roboty.

ramzes

Użytkownik
*
269 11 0
280837
stary człowiek i może, ale juz nie tak jak dawniej
Czyli że każdy element tego renderu został wygenerowany proceduralnie przy pomocy nodów designera?
Jeśli tak to obłęd...

Zyzio

Aktywny użytkownik
*
561 45 0
Nie czaiłem czym się tak zachwycasz póki nie zjechałem na sam dół!
Toć to kosmos jakiś!!

Ancestor

Ekspert
*
2318 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!
W piątek w Krakowie jest spotkanie 3D, będzie wykład o wizualizacjach w Blenderze. Jeśli ktoś jest w pobliżu i chce pogadać to zapraszam, też się wybieram.

https://www.facebook.com/events/163265871030878/

VRCafe, Dolnych młynów 10, 19.00, wstęp darmowy.

Spotkanie nr 6 jest w piątek:

https://www.facebook.com/events/440465796375092/

ja jeszcze nie wiem czy będę, ale może ktoś chciałby się pointegrować w Krakowie.

jubi

Moderator Globalny, Zaawansowany użytkownik
*
1261 119 3
Kraków

jubi

Moderator Globalny, Zaawansowany użytkownik
*
1261 119 3
Kraków