/  Forum  /  Blender Ogólnie  /  Tematyczne miesiące  /  SirGorn - WIP - marzec 2015

SirGorn - WIP - marzec 2015

#0 SirGorn - WIP - marzec 2015

#27780, 20150312, 19:02:36
Zawsze mi imponowała gra na akordeonie.. tyle przycisków i jeszcze trza dymać, żeby miało co grać :)

Problem polega tylko na tym, że akordeonu nigdy nie miałem w rękach - a jak wiadomo, takie rzeczy łatwiej się tworzy ;)
Ostatecznie miech (tak to się chyba zwie) ma być zrigowany, ale nie wiem czy starczy mi na to ochoty, bo temat średnio mi siadł ;)

Oczywiście bardzo wczesny WIP.

SirGorn

Ekspert
*
1577 102 4
.
Ostatnia zmiana: 20150312, 22:24:35 wysłana przez SirGorn

#1 Odp: SirGorn - WIP - marzec 2015

#27783, 20150312, 21:04:01
Jest to dość ciekawy instrument, i pewnie ma ciekawe pochodzenie i historię. I może być piękny :)
-piotr-

Piotr

Administrator, Ekspert
*
3960 193 8
BFCT

#2 Odp: SirGorn - WIP - marzec 2015

#27835, 20150313, 21:30:18
Ostatecznie miech (tak to się chyba zwie) ma być zrigowany, ale nie wiem czy starczy mi na to ochoty, bo temat średnio mi siadł ;)

To da się zrobić, potraktuj to jako ciekawe wyzwanie :)

Tu jest co prawda rozciągliwa szyja jakiegoś stwora, ale z grubsza przypomina zachowanie akordeonu:

https://www.youtube.com/watch?v=Uab8vOzw-tc&list=PLEaxZw4c-J4dHvmat6_gd8BxqHbZ_19Ww&t=30

jubi

Moderator Globalny, Zaawansowany użytkownik
*
1261 119 3
Kraków

#3 Odp: SirGorn - WIP - marzec 2015

#27838, 20150313, 22:43:41
Jak Ty kurcze @jubi znajdujesz takie super materiały?

Miałem w sumie tylko dla 1 renderu rozciągnąć ten miech ręcznie, ale przetestuje to co podesłałeś na jakimś mniejszym modelu i jak się powiedzie to zrobię to dla całego modelu ;)

Bardzo przyjemnie się grzebie przy modelu oglądając na lapku IEM, jak nasi wygrywają ;)

Bevel to jest jedno z narzędzi których nie ogarniam... ;P

SirGorn

Ekspert
*
1577 102 4
.

#4 Odp: SirGorn - WIP - marzec 2015

#27923, 20150316, 12:15:16
Tu jest co prawda rozciągliwa szyja jakiegoś stwora
https://www.youtube.com/watch?v=Uab8vOzw-tc&list=PLEaxZw4c-J4dHvmat6_gd8BxqHbZ_19Ww&t=30

To przecie żaba z Gooseberry.  :P

Blenderowicz

Użytkownik
*
137 12 1
jestem tu nowy!

#5 Odp: SirGorn - WIP - marzec 2015

#28038, 20150319, 15:07:28
No i wersja finalna... na szczęście nie było trawy więc rendery błyskawiczne ;)
Tradycyjnie mini scena z wykorzystaniem modelu ;)

Powiem szczerze, że nie miałem zapału do 'instrumentów' - jakoś nigdy muzycznie uzdolniony nie byłem ;P

SirGorn

Ekspert
*
1577 102 4
.

#6 Odp: SirGorn - WIP - marzec 2015

#28040, 20150319, 15:16:13
Wow, robi naprawdę świetne wrażenie, zwłaszcza dbałość o detale. Zrobiłeś rig do miecha czy jakoś inaczej to rozwiązałeś?

jubi

Moderator Globalny, Zaawansowany użytkownik
*
1261 119 3
Kraków

#7 Odp: SirGorn - WIP - marzec 2015

#28042, 20150319, 15:22:32
Dziękuję @jubi - chociaż wiem, że musiałbym nad nim jeszcze posiedzieć, żeby był idealny :P

Tak, nie tylko miech, ale cały instrument jest zrigowany (po 1 kości na żeberko od miechu, czyli w sumie 18 + 2 duże kości na początku i końcu do reszty instrumentu. Gdy próbowałem rozkminić ten przykład który dałeś stwierdziłem, że to rozciąganie przydaje się przy 'organicznych' obiektach, miech zachowywał się jak żelki haribo - chyba, że coś źle ogarnąłem ;P

SirGorn

Ekspert
*
1577 102 4
.

#8 Odp: SirGorn - WIP - marzec 2015

#28043, 20150319, 15:24:34
Brawo, jeśli znalazłeś jakieś ciekawe rozwiązanie tego problemu, jakiś konkretny tutorial itd. to fajnie by było gdybyś mógł podzielić się z nami linkiem do niego.

jubi

Moderator Globalny, Zaawansowany użytkownik
*
1261 119 3
Kraków

#9 Odp: SirGorn - WIP - marzec 2015

#28044, 20150319, 15:31:22
Bardzo fajnie wyszło, szczególnie podobają mi się paski i sprzączki (:

smm

Zaawansowany użytkownik
*
1298 127 1

#10 Odp: SirGorn - WIP - marzec 2015

#28045, 20150319, 15:32:24
To w sumie podstawowy rig, trochę ręcznej roboty przy dodawaniu wag (centralna część to waga 1, a na łączeniu 0.5).
Kości nie są ze sobą połączone, tylko mają keep offset. Jeśli chce miech ścisnąć to przesuwam każdą kość do siebie (będą trochę na siebie zachodzić... i znowu ręczna robota) i tyle.
Z tym, że każdą poze zapisałem w Pose Lib przez co tylko raz musiałem tą ręczną robote zrobić, a potem CTRL + L i mogę sobie swobodnie między pozami przechodzić i zakładam, że nawet animować ;)

A z linkiem do tutka będzie ciężko, bo się nie wspomagałem żadnym ;P

@smm: jak je wczoraj robiłem to sobie myślałem "po cholerę robię to tak dokładnie.. i tak nie będzie widać tych detali" - a jednak... ;) (na szelkach brakuje szwów, ale był problem z rigiem ;P)

SirGorn

Ekspert
*
1577 102 4
.
Ostatnia zmiana: 20150319, 15:41:58 wysłana przez SirGorn

#11 Odp: SirGorn - WIP - marzec 2015

#28076, 20150319, 22:42:34
Właśnie takie małe szczegóły dopełniają pracę :)

KattaK

Zaawansowany użytkownik
*
1452 27 2
Stworzony by tworzyć

#12 Odp: SirGorn - WIP - marzec 2015

#28077, 20150319, 22:51:09
Czas opanować rigowanie! Świetny model. Klawisze czarne za mało lakierowane imo (zawsze się świecą jak wypastowane ;p).

Khar

Zaawansowany użytkownik
*
773 73 1

#13 Odp: SirGorn - WIP - marzec 2015

#28084, 20150319, 23:47:12
Oo, mój instrument :D A ile registrów, czego by na nim nie zagrał! Tylko czarne klawisze jakieś takie zbyt szarawe, raczej są ciemniejsze, mam też wrażenie że są za krótkie i powinny być bardziej wysunięte. Ogólnie full wypas i szacunek :)

Chris4132

Aktywny użytkownik
*
385 26 0

#14 Odp: SirGorn - WIP - marzec 2015

#28088, 20150320, 00:01:31
@Khar: ja po pełnym zrigowaniu tej postaci (część pracy inżynierskiej) mogę śmiało powiedzieć, że to nic trudnego ;P

Bo klawisze są z kości słoniowej, a te te czarne klawisze to po prostu ze słoni chorych na melanizm, dlatego kości też czarne - a przez to, że kości to nie są tak lakierowane mocno (✌ ゚ ∀ ゚)☞
(podczas tworzenia instrumentu nie ucierpiało żadne zwierze!)

@Chris4132: Tak jak napisałem wcześniej, nigdy tego instrumentu nie miałem w rękach - Ty miałeś dlatego od razu widzisz co do poprawy, a dobrych zdjęć na necie jest stosunkowo mało (wszystkie praktycznie podobne) :D Jakbyś wcześniej się ujawnił to byś mi fotki referencyjne cyknął, ale teraz kapkę za późno ;)

Może rano (ale po zaćmieniu słońca bo mam plan zdjęcie cyknąć) jeszcze raz wyrenderuje te klawisze skoro tak bardzo rzucają się w oczy (7min/render więc nie ma tragedii ;P)

SirGorn

Ekspert
*
1577 102 4
.

#15 Odp: SirGorn - WIP - marzec 2015

#28097, 20150320, 08:29:49
Świetnie wyszły te rendery - full wypas. A na Twój prawie samotny występ na scenie przyszła Sintel! Gratulacje! ;)
-piotr-

Piotr

Administrator, Ekspert
*
3960 193 8
BFCT

#16 Odp: SirGorn - WIP - marzec 2015

#28228, 20150324, 12:15:25
Miałem podmienić tamte rendery po cichaczu, ale po 24h nie można już edytować posta, więc po bardzo drobnych zmianach. Dodane jedynie glossy na klawiszach (na wszystkich, te okrągłe klawisze miały domyślnego diffuse ;P). 1 Render bez zmian ;)

+ Jubi prosił wszystkich o wstawienie siatki, więc przy okazji też dorzucam (rendery OpenGL + ambient occlusion i dofem. Dodatkowo włączyłem simplify 1, bo niektóre elementy mają subsurfa na 4, więc siatka byłaby nieczytelna)

//
Ciekawa sprawa. Przy próbie wrzucenia 2 plików graficznych 3840x4320 i naciśnięciu Wyślij forum się buntuje i wyrzuca mnie do tworzenia nowego tematu, a posta nie dodaje i również nie wyświetla błędu O_o Po zmniejszeniu 3 ostatnich renderów do 80% przeszło... fck logic ;P

SirGorn

Ekspert
*
1577 102 4
.
Ostatnia zmiana: 20150324, 12:31:48 wysłana przez SirGorn

#17 Odp: SirGorn - WIP - marzec 2015

#28294, 20150325, 19:11:05
Teraz kolor klawiszy idealny :)  Jeszcze mogę napisać, że model który pozuje powinien mieć dużo wyżej prawy łokieć, tego wymaga prawidłowa postawa i większa wygoda przy graniu. ;)

Chris4132

Aktywny użytkownik
*
385 26 0