/  Forum  /  Blender Ogólnie  /  Tematyczne miesiące  /  pl4n_b - WIP - Marzec 2015

pl4n_b - WIP - Marzec 2015

#0 pl4n_b - WIP - Marzec 2015

#27928, 20150316, 14:46:29
Postanowiłem dołączyć się do zabawy. Jako, że lubię antyki i klimaty secesja/art deco obrałem na cel model moim zdaniem bardzo ciekawego stylistycznie fortepianu. Jeśli ktoś bardziej zainteresowany tematem to poniżej zamieszczam odnośniki do specyfikacji tego cuda:

-> https://www.1stdibs.com/furniture/more-furniture-collectibles/musical-instruments/art-deco-black-lacquered-wurlitzer-butterfly-piano/id-f_390878/

Póki co wymodelowałem to co widać. Przede mną częśc klawiszowa, dekiel na struny(?) no i samo ostrunowanie (nie wiem jak to poprawnie określić). Niestety jeśli chodzi o wnętrze to dorwałem śladowe ilości zdjęć, więc będzie niezły fristajl :P

Poza tym na koniec będę dogrywał wszystkie proporcje bo wszystko modeluję ze zdjęć - pi razy drzwi. Nie udało mi się znaleźć żadnych rysunków technicznych ;)


pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!

#1 Odp: pl4n_b - WIP - Marzec 2015

#28261, 20150324, 21:03:59
Postęp prac na dzień dzisiejszy:



Zostały mi jeszcze poprawki przy listwach ozdobnych na obłościach i finalne dopracowanie skali. Po tym etapie zaczynam rozpracowywać wnętrze. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!

#2 Odp: pl4n_b - WIP - Marzec 2015

#28486, 20150331, 23:30:33
Jako, że kończy się marzec dodaję wynik mojej pracy nad fortepianem. Generalnie jestem zadowolony z wyniku jednak widzę pole do wielu poprawek, tutaj jednak kwestia podniesienia mojego skillu w postpro. Nie udało mi się zdąrzyć z wymodelowaniem ostrunowania - trudno i tak w tym ujęciu nie widać. Mimo wszystko będę kończył tę część modelowania, poza konkursowo. :)

pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!

#3 Odp: pl4n_b - WIP - Marzec 2015

#28514, 20150401, 23:27:17
Stołek wyszedł bardzo ładnie, fortepian wydaje mi się w porownaniu doniego za czysty, może uzycie environmet texture dodało by mu bardziej złożonych odbłysków.

Szymon

Użytkownik
*
103 18 0

#4 Odp: pl4n_b - WIP - Marzec 2015

#28546, 20150402, 09:29:44
Dzięki za uwagi! Pracuję nad tym projektem poza konkursem tematycznym więc uwzględnie ten rozjazd w kolejnej odsłonie. :)

pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!

#5 Odp: pl4n_b - WIP - Marzec 2015

#28551, 20150402, 12:03:10
Podbijam pomysł @Szymona z HDRI. Sam wiem, że oświetlenie czegoś czarnego (tym bardziej glossy) jest bardzo trudne. Znajdź sobie HDRI jakiegoś pokoju/teatru itp. i jeśli nie chcesz kolorów tylko same odbicia to zmniejsza saturacje HDRI na 0 (ja taki trik zrobiłem z akordeonem - chociaż samo oświetlenie i tak mi się nie podoba :P)

Miałem się nie czepiać stołka, bo przecież w tym miesiącu chodziło o instrument, ale skoro to coś poważniejszego to napiszę co widzę.
Nie wiem czy to oświetlenie, ale czarny materiał glossy wygląda jakby był materiałem Blackbody (totalnie czarny) - albo brakuje jakiejś lampy od przodu - dlatego zazwyczaj robi się potrójne lampy (jedna z lewego tyłu, druga z prawego tyłu i główne światło od przodu).
Druga sprawa to materiał i model samej "pufy" (tego siedziska) i nie wiem co bardziej mi nie pasuje ;P Zacznę od modelu - dziwnie wyrzeźbiona bryła ;P No i materiał skóry ma za mocny bump wg mnie.

Jakbyś zrobił coś podobnego do TEGO to byłoby ekstra - chodzi mi o te wgłębienia (pikowania?)

SirGorn

Ekspert
*
1577 102 4
.

#6 Odp: pl4n_b - WIP - Marzec 2015

#28587, 20150402, 18:44:31
Faktycznie, jeśli chodzi o oświetlenie to kombinowałem bardzo długo nad tym, żeby to wyglądało choć trochę na studyjnie oświetlony produkt, a i tak efekt dosyć średni jeśli miałbym się porównywać do zdjęć na których się wzrorowałem. Co do taboretu to w sumie przekombinowałem, teraz widzę, że faktycznie bump za mocny a całość dosyć wyblakła. Wczoraj oglądałem tutka o color correction/grading (jak mi radził Piotr w moim wątku) i Gość na samym starcie zaznaczył, że przy tego typu manipulacjach należy dosyć często przenosić wzrok poza monitor, bo oczy bardzo szybko potrafią się dostosować do kolorystyki i pewne korekcje mogą wyglądać zdecydowanie inaczej na drugi dzień :P Poza tym oświetlenie samego miejsca pracy i jego jednorodny w czasie charakter - mając na uwagę pracę nad konkretnym projektem - też jest szalenie istotne. Ja do tej pory w ogóle nie zwracałem uwagi na takie "detale", które okazują się być kluczowymi sprawami :I
Próbowałem to wszystko scalić w postprodukcji ale z tym jeszcze idzie dosyć topornie, co widać w zbliżeniu na obrzeżach fortepianu i taboretu. Mimo wszystko osobiście jestem zadowolony z efektu. Bo jest on dla mnie światełkiem w tunelu. Muszę odpocząć od tej pracy - skoncentrować na innych sprawach - nabrać świeżości i bogatszy o Wasze uwagi postaram się wykręcić coś bardziej zbalansowanego i przyjemniejszego dla oka. Jeszcze raz dzięki za wartościowe uwagi! ^^

pl4n_b

Użytkownik
*
298 53 2
Hura!
Ostatnia zmiana: 20150402, 18:46:51 wysłana przez pl4n_b