/  Forum  /  Blender Ogólnie  /  Tematyczne miesiące  /  Khar - WIP - Kwiecień 2015

Khar - WIP - Kwiecień 2015

#0 Khar - WIP - Kwiecień 2015

#28717, 20150407, 13:53:28
Temat super. Właśnie zbierałem materiały (i to fizycznie ;p) najładniejszego chwasta na polskich trawnikach: Stokrotka pospolita.
Zdjęcia bohatera i pierwsze przymiarki modelowania.

Khar

Zaawansowany użytkownik
*
773 73 1
Ostatnia zmiana: 20150407, 13:56:28 wysłana przez Khar

#1 Odp: Khar - WIP - Kwiecień 2015

#28723, 20150407, 15:48:42
Ech..miałem się zabierać do kwiatka ale widze, że nie mam szans :D Twój pierwszy render byłby moim ostatnim. Powodzenia dalej.

Tokugawa

Aktywny użytkownik
*
384 33 0

#2 Odp: Khar - WIP - Kwiecień 2015

#28725, 20150407, 17:16:30
Ech..miałem się zabierać do kwiatka ale widze, że nie mam szans :D Twój pierwszy render byłby moim ostatnim. Powodzenia dalej.

Nie przesadzaj taki kwiatek jest dużo prostszy od gitarki, którą walnąłeś na marzec :)

Poprawiony model kwiatu, zrobiłem materiały czas na łodygę i liście.

Khar

Zaawansowany użytkownik
*
773 73 1

#3 Odp: Khar - WIP - Kwiecień 2015

#28729, 20150407, 18:42:11
Ten środek jest tak przepięknie geometryczny, że więźnie mi w nim oko a mózg się zwiesza lekko :) Doskonałe są te małe żółte kropeczki! Gdyby zrobić na nie zbliżenie, wyszedłby niezły wallpaper na tło :)
-piotr-

Piotr

Administrator, Ekspert
*
3960 193 8
BFCT

#4 Odp: Khar - WIP - Kwiecień 2015

#28737, 20150407, 20:44:40
A nawet za doskonałe. Jeszcze się zastanawiam jak to zrobić, żeby  się zmniejszały wraz z zbliżaniem się do "czubka". A robiłem je dupli-face na icospheerze.
Ostatni render na dzisiaj bo nie mam siły.

Khar

Zaawansowany użytkownik
*
773 73 1

#5 Odp: Khar - WIP - Kwiecień 2015

#28760, 20150408, 07:32:36
jak zrobisz to za pomocą particles, hair - to jest patent pt. field weights
możesz np. włączyć lekki wpływ grawitacji -  i właśnie wielkość cząstek będzie się zmniejszać w górę (wczoraj na to wpadłem)

też mam tą zagwostkę z powielaniem bo siedzę nad gałązką lilaka i muszę rozdystrybuować kwiatki :)
najpierw próbowałem duplivertsem ale chyba particles jest bardziej elastyczną metodą

moim problemem z kolei jest kolizja cząsteczek - tzn. jak zrobić, żeby obiekty (kwiatki) nie zachodziły na siebie, nie przecinały
jeszcze nie mam rozwiązania - ale może ktoś już na to wpadł, jak to zrobić...
pracuję dla przyjaznej blenderowi renderfarmy https://garage.farm/
taka moja rola...

djtartak

Użytkownik
*
255 30 1
One Blend to rule them all...

#6 Odp: Khar - WIP - Kwiecień 2015

#28763, 20150408, 10:48:15
Ale wtedy tak ładnie się nie ułoży geometrycznie. To samo miałem z płatkami robiłem 2 array ale i tak nachodziły miejscami i edytowałem później ręcznie.
Stokrotka in the jar:
Główni aktorzy gotowi. Do zrobienia ziemia i jakieś drobiazgi.

Khar

Zaawansowany użytkownik
*
773 73 1
Ostatnia zmiana: 20150408, 10:52:16 wysłana przez Khar

#7 Odp: Khar - WIP - Kwiecień 2015

#28767, 20150408, 11:33:59
Zapowiada się ciekawie i moze wyjść z tego swietna praca. Spróbowałbym użyć ciemnego tła i rim lighta, tak zeby uzyskać efekt "świecącego" kwiatka i szkła. Mniej więcej tak jak w The Rabbit and the Train Gleba Alexandrova

Szymon

Użytkownik
*
103 18 0

#8 Odp: Khar - WIP - Kwiecień 2015

#28770, 20150408, 12:20:47
możesz bardzo dokładnie rozmieścić particles tak samo jak duplivertsem
wystarczy, że zrobisz emisję z verteksów i liczbę włosów identyczną jak verteksów bryły emitującej...
pracuję dla przyjaznej blenderowi renderfarmy https://garage.farm/
taka moja rola...

djtartak

Użytkownik
*
255 30 1
One Blend to rule them all...

#9 Odp: Khar - WIP - Kwiecień 2015

#28781, 20150408, 17:23:27
WOW, piękna butla! Mam lekką shizę na punkcie szkła laboratoryjnego (jestem fanem, po 22 latach studiowania chemii nadal mnie ciągnie do szkła - jest piękne). Prawdziwa kolba okrągłodenna miałaby kołnierz ze szlifem wewnętrznym i dopasowany do niego korek szklany, oraz nie miałaby tego dziwnego czegoś na boku. No ale to co zrobiłeś, to nie kolba, tylko mi się od razu przypomniało.
Dobrym tematem miesiąca byłaby kiedyś np. aparatura do mikrodestylacji, najlepiej próżniowej lub z parą wodną... to są cudeńka...
-piotr-

Piotr

Administrator, Ekspert
*
3960 193 8
BFCT

#10 Odp: Khar - WIP - Kwiecień 2015

#28792, 20150408, 19:36:41
Dzięki! hehe faktycznie z twojej wypowiedzi czuć lekko chemiczną manią ;p
I gdzie zawędrowała stokrotka w słoju?
Nie wiem czemu spot light mi nie działa. Z oświetlenia jest: plane+textura+emmision (widko za oknem), jest hdri, jest słońce które nie daje światła przez 2x glass material i spot light centralnie nad stokrotką, którego nie widzę nigdzie (render/ rendered view)

Khar

Zaawansowany użytkownik
*
773 73 1

#11 Odp: Khar - WIP - Kwiecień 2015

#28793, 20150408, 19:43:05
Ależ Ci wyszedł świetny klimat, wystarczy polepszyć jeszcze trochę otoczenie i będzie genialna pracka  ;)

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#12 Odp: Khar - WIP - Kwiecień 2015

#28794, 20150408, 19:56:25

jubi

Moderator Globalny, Zaawansowany użytkownik
*
1261 119 3
Kraków

#13 Odp: Khar - WIP - Kwiecień 2015

#28799, 20150408, 21:29:11
psychodeliczna stokrotka
zrób jeszcze pryzmat i tęczę 
razem z tym pustynnym słońcem i będzie klimat odlotowy...
ładne kwiatki

i chyba nie o stokrotki tu chodzi tylko jakieś kaktusy i indiańskie wizje :)
taka chemia... w rzeczy samej ;)
pracuję dla przyjaznej blenderowi renderfarmy https://garage.farm/
taka moja rola...

djtartak

Użytkownik
*
255 30 1
One Blend to rule them all...

#14 Odp: Khar - WIP - Kwiecień 2015

#28800, 20150408, 21:36:50
A ja w oddali widzę, że to wszystko na marsie jest :) W jakiejś bazie, ściśle tajnej oczywiście, gdzie chemików trzeba ;)
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Kamil1064

Ekspert
*
3845 164 1

#15 Odp: Khar - WIP - Kwiecień 2015

#28837, 20150409, 23:26:34
Ten spotlight, to pewnie wiele energii musisz dać - w cycles 10k nawet nie jest czasami za dużo... A zamiast spota możesz dać mały area lamp - działa tak, że jest silniejszym źródłem. Ewentualnie mesh... który może palić jak szalony jak doładuje mu się nieco :)
-piotr-

Piotr

Administrator, Ekspert
*
3960 193 8
BFCT

#16 Odp: Khar - WIP - Kwiecień 2015

#28841, 20150409, 23:31:56
Chyba porostu dodam emission do materiałów kwiatka. Strasznie scena zaczyna szumieć jak dodam jakiekolwiek silniejsze źródło światła. Ale zobaczymy, na razie buduje wnętrze "marsjańskiego" laba.

Khar

Zaawansowany użytkownik
*
773 73 1

#17 Odp: Khar - WIP - Kwiecień 2015

#28844, 20150409, 23:37:23
A zobacz jak z szumem, gdy zanik mocy lampy osłabisz w nodach, albo dasz lampę o większym rozmiarze. Mesh np. naturalnie skaluje się do większej powierzchni, która powinna generować mniej szumów. Ostatecznie - ponieważ nie robisz kaustyki, możesz szumy rozpuścić przez clampy lub blury raczej bez straty jakości (bo precyzja glossy nie jest aż tak potrzebna w tym przypadku)...
-piotr-

Piotr

Administrator, Ekspert
*
3960 193 8
BFCT

#18 Odp: Khar - WIP - Kwiecień 2015

#28924, 20150412, 20:39:26
Fajny pomysl i wykonanie.
Poniewaz praca zbudowana jest z kilku elementarnych ksztaltow (kulistosc kolby, trojkaty i prostokaty wzgorz, prostokaty pierwszego planu), ktore dodatkowo podkreslone sa „zdjeciem" pod swiatlo -- popracowalabym nad bardziej dobranym kadrem. Ot na przyklad takim, w ktorym prawa belka bedzie ucieta jakos w polowie swej szerokosci.

Kropka

Aktywny użytkownik
*
491 41 2

#19 Odp: Khar - WIP - Kwiecień 2015

#29018, 20150414, 16:01:07
Zacząłem robić krzaczek z pomidorami który będzie na grządce leżał na stacji "Mars One"

Khar

Zaawansowany użytkownik
*
773 73 1

#20 Odp: Khar - WIP - Kwiecień 2015

#29037, 20150414, 19:59:23
chyba jakieś subforum ogrodnictwa wirtualnego czas założyć :)
pracuję dla przyjaznej blenderowi renderfarmy https://garage.farm/
taka moja rola...

djtartak

Użytkownik
*
255 30 1
One Blend to rule them all...

#21 Odp: Khar - WIP - Kwiecień 2015

#29047, 20150414, 22:30:45
"Blender Rolnik 3D" :D
Poprawki materiałów, włoski. Jak coś kogoś kuje w oczy, piszcie!

Khar

Zaawansowany użytkownik
*
773 73 1

#22 Odp: Khar - WIP - Kwiecień 2015

#29089, 20150416, 17:25:45
Ok. Pomidory uznaje za zakończone.

Khar

Zaawansowany użytkownik
*
773 73 1

#23 Odp: Khar - WIP - Kwiecień 2015

#29242, 20150420, 00:08:25
Nieźle ;) jak zrobiłeś ten meszek na listach?

hisolmex91

Aktywny użytkownik
*
301 9 2
jestem tu nowy!

#24 Odp: Khar - WIP - Kwiecień 2015

#29243, 20150420, 00:09:34
Particle system, cząstki typu hair.

Khar

Zaawansowany użytkownik
*
773 73 1

#25 Odp: Khar - WIP - Kwiecień 2015

#29465, 20150424, 17:09:05
No i tak, zamiast robić super detaliczny fotoreaaal kwiatka, wciągnąłem się, żeby przygotować asset w formie jaką zrobili to w The Grass Essentials. Drugi tydzień przy tym grzebie ucząc się testując, stwierdzam że Price z ekipą odwalili kawał dobrej roboty. To ~300zł za takiego packa to pikuś. Przy obecnych moich umiejętnościach z pół roku bym się męczył gdybym chciał osiągnąć taką różnorodność.
Ale puki co walczę ze stokrotkami ;)
Zmieniłem wszystkie materiały. Myślę, że to ostateczna ich wersja. Zostało jeszcze urozmaicenie modeli kwiatka i asset będzie gotowy.
Załączam blenda jakby ktoś chciał się pobawić ew sprawdzić i powiedzieć co pozmieniać/poprawić.

Khar

Zaawansowany użytkownik
*
773 73 1

#26 Odp: Khar - WIP - Kwiecień 2015

#29678, 20150429, 15:33:36
Ok miesiąc się skończył prawie, zabawa na marsie jeszcze potrwa. Więc wrzucam "fajnal" rendera kwiatka:


Khar

Zaawansowany użytkownik
*
773 73 1

#27 Odp: Khar - WIP - Kwiecień 2015

#29685, 20150429, 18:24:40
a jakbyś dał jakiegoś fruwajka z tyłu (może być rozmazany)? , zawsze na łące coś tam lata, po za tym bardzo fajna praca
Software is like sex: it's better when it's free.

Linus Torvalds

ADDJAR

Ekspert
*
1951 77 0