/  Forum  /  Blender Ogólnie  /  Nowości w Blenderze  /  Renderman dla Blendera

Renderman dla Blendera

#0 Renderman dla Blendera

#31718, 20150710, 00:45:30
Jak pewnie wielu wie, niedawno pojawiła się darmowa wersja Rendermana do niekomercyjnego użytku. Długo nie trzeba było czekać i pojawił się exporter dla Blendera, co pewnie niektórzy już zauważyli:
http://www.blendernation.com/2015/07/09/pixars-renderman-for-blender/

Jest też dobra wiadomość dla linuxiarzy - działa także i tu. Chociaż installer jest tylko w paczce .rpm, da się zaistalować także na debiano, ubunto pochodnych. Eksporter dla Blendera przedstawia się dość interesująco, układ materiałów przy pomocy nodów, choć uruchomienie samego renderu sprawiło troszkę bólu, ale poszło - w końcu to tylko wczesna wersja exportera. Także następny renderer do zabawy :).

Arek

Moderator, Ekspert
*
3569 460 3
Tak 49396350

#1 Odp: Renderman dla Blendera

#31721, 20150710, 08:32:56
O widzę nie tylko ja próbowałem wczoraj uruchomić po przeczytaniu tego newsa - tylko ja na M$.

Nie wiem czy czegoś źle nie robiłem, ale po uruchomieniu renderu, jak pokazał mi się już render to proces odpowiadający za renderowania dalej był w tle i nie dało się nic robić w blenderze (trzeba było go zabić). Prosta scena renderowała się wieki, ale za to w połączeniu materiałów subsur + glossy + emision i diffuse było 0 firefliesów  ;)

SirGorn

Ekspert
*
1577 102 4
.

#2 Odp: Renderman dla Blendera

#31727, 20150710, 09:37:34
A jak szybkość w porównaniu z Cycles? Może mógłbyś zrobić dwie maksymalnie podobne sceny i porównać?

jubi

Moderator Globalny, Zaawansowany użytkownik
*
1261 119 3
Kraków

#3 Odp: Renderman dla Blendera

#31728, 20150710, 10:34:48
Rendertime mniej więcej taki sam (oba na cpu)
Pewnie kwestia ustawień, na wieczór może obejrzę jakiś tutorial z rendermana (jeśli jest?) to ogarnę coś bardziej podobnego ;P

SirGorn

Ekspert
*
1577 102 4
.

#4 Odp: Renderman dla Blendera

#31731, 20150710, 11:12:47

jubi

Moderator Globalny, Zaawansowany użytkownik
*
1261 119 3
Kraków

#5 Odp: Renderman dla Blendera

#34173, 20150919, 09:28:58
Działa ciekawie zwłaszcza gdy do renderowania ustawi się It czyli zewnętrzny RenderMan
Szkoda tylko że czasem bywa mało stabilny ale liczę że to kłopoty przejściowe i kolejne wersje będą lepiej działały.
Na tym forum jest dział poświęcony RenderMan (PRMan) dla Blendera
https://renderman.pixar.com/forum/index.php

Daniel

Przybysz
*
4 0 0

#6 Odp: Renderman dla Blendera

#34176, 20150919, 17:11:31
Działa ciekawie zwłaszcza gdy do renderowania ustawi się It czyli zewnętrzny RenderMan
https://renderman.pixar.com/forum/index.php

Miałeś może problemy z samym It. U siebie (wersja na linuxa) nie chciała renderować. Program uruchamiał się, ale przy próbie renderu był czarny obraz. Po jakimś czasie doszedłem, że odpowiedzialne jest za to kodowanie polskich znaków w systemie. Po zmianie kodowania z polskiego na angielskie (amerykańskie) zaczynał działać bez problemu, no ale w systemie miałem wtedy amerykańskie miary itd. Pewnym półśrodkiem okazało się utworzenie aliasu dla samego It, aby uruchamiał się z kodowaniem amerykańskim. Działa, tylko muszę go oddzielnie uruchomić, jak uruchamiam go Blenderem, jest czarny obraz. Spotkałeś się z czymś takim?
Druga sprawa, ciekawi mnie ustawienie Displacement (nawiasem niesamowita sprawa w tym rendererze). Jak nie ustawię, zawsze mapa ma dziwny zwrot. Jeden z testów:



To jest displacement tekstury kamieni raczej bez większych modyfikacji, jak widać zwłaszcza po lewej stronie dziwnie są skierowane. Orientujesz się może, jakimi zasadami kieruje się Renderman. Oczywiście nie poświęciłem zbyt wiele czasu na zgłębienie tego, co jakiś czas jedynie zagłębiam się w ten silnik, ale jak widzę, że ktoś jeszcze ma do czynienia z RM to warto przy okazji zapytać.

Arek

Moderator, Ekspert
*
3569 460 3
Tak 49396350

#7 Odp: Renderman dla Blendera

#41389, 20160323, 15:05:44
Pojawiło się kompletne wsparcie dla Rendermana pod Blendera:

https://renderman.pixar.com/view/non-commercial-renderman

Tombom

Aktywny użytkownik
*
405 43 7

#8 Odp: Renderman dla Blendera

#41531, 20160329, 00:59:10
Renderman renderuje na GPU OpenCL ?

zdrapekk

Aktywny użytkownik
*
408 22 1

#9 Odp: Renderman dla Blendera

#41532, 20160329, 02:26:09
co do testury kamieni to masz tzw fake displaycment (fake teselacion)  a raczej nakłada kilka krotnie ten sam obra z na siebie z przesunięciem co daje efekt 3D testury gdy w zeczywistości jest płaska  i zawira tylko 4 vertexy. obliczenia matematyczne i PARALAXA
PC : CPU Xeon X5460 QuadCore 4GHz LGA771 Na LGA775 (AiO -water cooling) 8GBRAM 1000MHz
GPU NV GTX1050Ti 4GB VRAM
System Linux mint 19.1 64bit

Noyva85PL

Użytkownik
*
204 14 36
jestem tu nowy!

#10 Odp: Renderman dla Blendera

#41564, 20160330, 19:06:57
Instalowałem Rendermana i mam możliwość tylko ściągnięcia wersję pod Maje. Po odpaleniu w/w wersji pokazuje mi błąd z licencją.

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

zdrapekk

Aktywny użytkownik
*
408 22 1

#11 Odp: Renderman dla Blendera

#41591, 20160330, 22:23:26
zdrapekk - tak ma być :)
Ja też na początku myślałęm, że to błąd, ale należy tę informację zignorować,

Tombom

Aktywny użytkownik
*
405 43 7

#12 Odp: Renderman dla Blendera

#41596, 20160330, 23:16:52
Kiedy ten błąd wam się pojawia? ja nic takiego nie mam, a też mam rendermana dla mayi.
Po zainstalowaniu parę dni temu wszystko działało extra, a teraz widzę, że mam to samo :( .
A jednak działa bez problemu :)

Arek

Moderator, Ekspert
*
3569 460 3
Tak 49396350
Ostatnia zmiana: 20160331, 17:58:51 wysłana przez Arek