/  Forum  /  Blender Ogólnie  /  Nowości w Blenderze  /  Blender 2.76 Nowości

Blender 2.76 Nowości

#60 Odp: Blender 2.76 Nowości

#34172, 20150919, 08:15:24
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Kamil1064

Ekspert
*
3848 164 1

#61 Odp: Blender 2.76 Nowości

#34177, 20150919, 17:19:24
OMG! Wreszcie jest to o czym marzyłem! Skalowanie dla ścian według indywidualnych środków dla UV map editor! Blender spełniony...

Chris4132

Aktywny użytkownik
*
389 26 0

#62 Odp: Blender 2.76 Nowości

#34178, 20150919, 17:42:58
Jak dla mnie to jest postęp, openSubdiv tyle żre, że jak potrzebuję czystkę na ramie zrobić to już nie muszę męczyć się z cząstkami :)) Oczywiście tutaj taka sytuacja została wywołana celowo, to nie jakiś błąd, że żre cały ram ;)
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Kamil1064

Ekspert
*
3848 164 1

#63 Odp: Blender 2.76 Nowości

#34284, 20150922, 19:25:36
Nie wiem czy zauważyliście, ale niedawno w 2.76 pojawił się komunikat:

"OpenSubdiv is not supported in Edit Mode"

dla pewności sprawdziłem wersję nightly build z 29 sierpnia i tam tego komunikatu nie ma, co więcej, na testowej siatce widać duże przyspieszenie w Edit Mode z włączonym OpenSubdiv vs z wyłączonym (może to iluzja ale nie sądzę bo przyspieszenie w Edit Mode jest kilkukrotne). Zastanawiam się dlaczego to zostało wyłączone, przecież to byłby super feature przy edycji siatki.

jubi

Moderator Globalny, Zaawansowany użytkownik
*
1261 119 3
Kraków

#64 Odp: Blender 2.76 Nowości

#34286, 20150922, 20:12:42
A u mnie to w ogóle nie działa :( bu
-piotr-

Piotr

Administrator, Ekspert
*
3962 193 8
BFCT

#65 Odp: Blender 2.76 Nowości

#34288, 20150922, 20:23:13
Cytuj
Fix T46130: Vertex/wire no visible with OpenSubdiv in edit mode
   
    For now simply show warning in the interface and fallback to regular subsurf
    code. Supporting OpenSubdiv in edit mode in possible but not high priority
    currently.

Z 16.09.2015. Wersja 2.76 ukazała się dzień później. Do dziś nic się w tej sprawie nie działo.

Arek

Moderator, Ekspert
*
3587 468 3
Tak 49396350

#66 Odp: Blender 2.76 Nowości

#34290, 20150922, 20:47:36
Ja nawet nie wiem gdzie to się włączało...

Ancestor

Ekspert
*
2318 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#67 Odp: Blender 2.76 Nowości

#34293, 20150922, 21:20:23
A u mnie to w ogóle nie działa :( bu

Wymagane są biblioteki Mesa 11.

Arek

Moderator, Ekspert
*
3587 468 3
Tak 49396350

#68 Odp: Blender 2.76 Nowości

#34308, 20150923, 00:08:59
Ja nawet nie wiem gdzie to się włączało...
Tam gdzie wybierasz kartę graficzną dla Cycles - w preferencjach na zakładce System. U mnie jest tam pusto. Aż sprawdzę, czy w ogóle mam włączonego opensubdiva przy kompilacji...
-piotr-

Piotr

Administrator, Ekspert
*
3962 193 8
BFCT

#69 Odp: Blender 2.76 Nowości

#34310, 20150923, 00:38:44
Mam GLSL, OpenMP, CPU... coś jeszcze powinno być?
blender 2.76 rc1

Ancestor

Ekspert
*
2318 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#70 Odp: Blender 2.76 Nowości

#34315, 20150923, 07:32:05
Mam GLSL, OpenMP, CPU... coś jeszcze powinno być?
blender 2.76 rc1
To pewnie zależy od sprzętu ;)
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Kamil1064

Ekspert
*
3848 164 1

#71 Odp: Blender 2.76 Nowości

#34319, 20150923, 11:39:38
Okazało się, że opensubdiv u mnie nie kompiluje się z jakiegoś bardzo dziwnego powodu. Konflikt z libGL, a to podstawowa bibliteka systemowa... Hm...
-piotr-

Piotr

Administrator, Ekspert
*
3962 193 8
BFCT

#72 Odp: Blender 2.76 Nowości

#34321, 20150923, 13:03:21
W końcu snapowanie do siatki (a nie przesuwanie o siatkę)!

winhelp

Aktywny użytkownik
*
317 23 1
Miłego dnia!

#73 Odp: Blender 2.76 Nowości

#34329, 20150923, 17:50:50
Okazało się, że opensubdiv u mnie nie kompiluje się z jakiegoś bardzo dziwnego powodu. Konflikt z libGL, a to podstawowa bibliteka systemowa... Hm...

Kompilacja samego Opensubdiv, czy blendera z opensubdiv? Korzystałeś z install_deps.sh?

Arek

Moderator, Ekspert
*
3587 468 3
Tak 49396350

#74 Odp: Blender 2.76 Nowości

#34339, 20150923, 21:01:43
Nie chcę wywoływać wilków z lasu ale na Windowsie żadnych problemów nie ma - nawet na tej badziewnej 10 ;)

Marro

Aktywny użytkownik
*
402 35 2

#75 Odp: Blender 2.76 Nowości

#34351, 20150924, 15:24:31
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Kamil1064

Ekspert
*
3848 164 1

#76 Odp: Blender 2.76 Nowości

#34352, 20150924, 15:34:39
Poczekam na stabilną wersję. Jakoś wersje RC mi nie leżą.

Remik

Ekspert
*
2483 120 9

#77 Odp: Blender 2.76 Nowości

#34353, 20150924, 15:39:26
Poczekam na stabilną wersję. Jakoś wersje RC mi nie leżą.
Do wersji 2.73 też tak myślałem ;D
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Kamil1064

Ekspert
*
3848 164 1

#78 Odp: Blender 2.76 Nowości

#34358, 20150924, 21:03:58
No ja zainstalowałem te RC1, i chodzi ;)

Ancestor

Ekspert
*
2318 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#79 Odp: Blender 2.76 Nowości

#34572, 20150928, 09:19:31
Już jest wersja RC2. To znaczy, że lada dzień będzie stabilna.

Mentoris

Użytkownik
*
204 2 0

#80 Odp: Blender 2.76 Nowości

#34588, 20150928, 21:27:45
Ton pisał nawet coś o RC3, jeżeli będą mieli dużo bugreportów. Ostatnio bardzo wiele osób testowało i sporo błędów udało się wykryć.
-piotr-

Piotr

Administrator, Ekspert
*
3962 193 8
BFCT

#81 Odp: Blender 2.76 Nowości

#34731, 20151002, 12:02:02
Ton pisał nawet coś o RC3, jeżeli będą mieli dużo bugreportów. Ostatnio bardzo wiele osób testowało i sporo błędów udało się wykryć.
Już jest :)
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Kamil1064

Ekspert
*
3848 164 1

#82 Odp: Blender 2.76 Nowości

#34834, 20151005, 14:20:55
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Kamil1064

Ekspert
*
3848 164 1

#83 Odp: Blender 2.76 Nowości

#34920, 20151006, 13:27:05
Świetnie, że Thomas Beck powrócił, jego filmiki naprawdę sporo wyjaśniają! :)
-piotr-

Piotr

Administrator, Ekspert
*
3962 193 8
BFCT

#84 Odp: Blender 2.76 Nowości

#35121, 20151009, 08:46:40
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Kamil1064

Ekspert
*
3848 164 1

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#86 Odp: Blender 2.76 Nowości

#35227, 20151011, 19:14:52
Już myślałem, że się nie doczekam przez te RC. ;)

Remik

Ekspert
*
2483 120 9

#87 Odp: Blender 2.76 Nowości

#35228, 20151011, 19:15:45
Działa Wam OpenSubdiv? Na RC działał, a teraz mam do wyboru tylko NONE.

Jest ok, uruchomił się na złej karcie graficznej.

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1
Ostatnia zmiana: 20151011, 19:20:47 wysłana przez McGavish

#88 Odp: Blender 2.76 Nowości

#35242, 20151011, 21:56:43
Ojej moja scena z domkiem (5mln tri) działa płynnie :D

Khar

Zaawansowany użytkownik
*
773 73 1

#89 Odp: Blender 2.76 Nowości

#35317, 20151013, 13:49:14
Wiecie może jak wyłączyć automatyczne dodawanie znaku podkreślenia między wyrazami podczas zapisywania nazwy pliku? Wcześniej tego nie było w blenderze. Nie jest to jakaś wada, ale wolałbym sam decydować czy ten znak ma być w nazwie.

Remik

Ekspert
*
2483 120 9