/  Forum  /  Blender Ogólnie  /  Tematyczne miesiące  /  Szymon - WIP - Czerwiec-Lipiec 2015

Szymon - WIP - Czerwiec-Lipiec 2015

#0 Szymon - WIP - Czerwiec-Lipiec 2015

#31911, 20150717, 16:22:22
Mało osób chętnych do prac miesiąca to trzeba coś zrobić zeby ratować wątek :D
Narazie zrobiłem kowala, teraz musze wymyśleć jakąś scene. Czekam na krytyke :)

Szymon

Użytkownik
*
103 18 0

#1 Odp: Szymon - WIP - Czerwiec-Lipiec 2015

#31912, 20150717, 16:26:10
Kowal i ubranie wygląda ok, ale przydałby mu się wąs albo broda bo wygląda zbyt ładnie :D

Chris4132

Aktywny użytkownik
*
385 26 0

#2 Odp: Szymon - WIP - Czerwiec-Lipiec 2015

#31914, 20150717, 20:26:38
Zdecydowanie brakuje mu włosów i moze jakaś kieszeń na fartuchu? W moich wyobrażeniach kowal jest gruby i .... owłosiony :D

Tokugawa

Aktywny użytkownik
*
384 33 0

#3 Odp: Szymon - WIP - Czerwiec-Lipiec 2015

#31919, 20150717, 21:02:01
Kowal jest według mnie w porządku i jedyne co można by mu dodać to jakieś zabrudzenia na fartuchu i może odrobinę brudu na twarzy.

Remik

Ekspert
*
2483 120 9

#4 Odp: Szymon - WIP - Czerwiec-Lipiec 2015

#31994, 20150720, 12:37:04
Ja popieram kolegów broda jakaś by się przydała i trochę go ubrudzić trzeba poza tym jakieś nogi ale niekoniecznie :)

oczymerlinmonroe

Użytkownik
*
202 19 0
www.imago3d.pl

#5 Odp: Szymon - WIP - Czerwiec-Lipiec 2015

#31999, 20150720, 13:29:45
Nie uważacie, że broda, ogień i gorące odpryski stali to niezbyt fortunne połączenie? Gość pewnie miał brodę i włosy, ale się skopciły. ;D Ach te stereotypy, że coś musi być bo... musi. ;)

Remik

Ekspert
*
2483 120 9

#6 Odp: Szymon - WIP - Czerwiec-Lipiec 2015

#32006, 20150720, 14:52:24
Właśnie w Wieśku można przecież trafić na przykład "kowalowa" albo "kowalożkę" a nie tylko spoconych krasnoludów z młotami w dłoniach;)

utatek

Zaawansowany użytkownik
*
837 44 0

#7 Odp: Szymon - WIP - Czerwiec-Lipiec 2015

#32104, 20150723, 09:49:28
Chudy w barkach jak na kowala. To chyba czeladnik :D
Tak czy siak, jakaś czuprynka i mały zarost mogły by fajnie wyglądać.

An0num0us

Nowy użytkownik
*
16 2 1
jestem tu nowy!

#8 Odp: Szymon - WIP - Czerwiec-Lipiec 2015

#32106, 20150723, 10:04:01
Dzięki za podpowiedzi :)
Ogólnie chciałem mu dodać brode ale to zaczeka az inne elementy będą gotowe. Spróbuje też jeszcze troche fartuch podniszczyć. Teraz musze sie zabrać w końcu za kowadło :)

Szymon

Użytkownik
*
103 18 0

#9 Odp: Szymon - WIP - Czerwiec-Lipiec 2015

#32806, 20150814, 00:59:03
Nie było mnie jakiś czas i nic się z kowalem nie działo, teraz już jestem i chciałbym szybko go dokończyć :)
Poniżej dotychczasowy efekt, sceny już raczej nie będe rozbudowywał, planuje poprawić tylko błedy, popracować nad oświetleniem i dorobić tło.
Co najbardziej razi w oczy? Chętnie przeczytam wasze opinie.

Szymon

Użytkownik
*
103 18 0

#10 Odp: Szymon - WIP - Czerwiec-Lipiec 2015

#32807, 20150814, 01:22:38
Kowadło świetne :D Wydaje mi się, że ten pieniek jest zbyt równo ucięty i ew. dodałbym jakieś rozżarzenie (tak się to pisze :P?) czy coś na tym kowadle w miejscu gdzie młotek uderza w ten rozgrzany pręt. No i nie może zabraknać iskier :D Myślę, że fajnie by to wyglądało w ciemnym pomieszczeniu, żeby Kowal był rozświetlany przez ten pręt itp. Kurde, czemu sam się nie zabrałem do tego :D Ale praca świetna.

Tokugawa

Aktywny użytkownik
*
384 33 0

#11 Odp: Szymon - WIP - Czerwiec-Lipiec 2015

#32810, 20150814, 02:30:05
Odnoszę wrażenie jakby głowa miała dziwnie duże proporcje w stosunku do całego ciała, chyba że to taki kowal rujnujący stereotypy i z natury jest chudy x)

Chris4132

Aktywny użytkownik
*
385 26 0

#12 Odp: Szymon - WIP - Czerwiec-Lipiec 2015

#32812, 20150814, 10:01:29
Moim zdaniem młotek jest za mały do kucia stali. Powinien być porządny ciężki młot, ale jakoś nie specjalnie mi to przeszkadza. Podkowy raczej też są za małe, choć to może być złudzenie. Kowadło rzeczywiście wygląda fajnie, ale jakbyś dał radę mógłbyś na nim zrobić takie gładkie, świecące miejsca powstające od uderzeń młota. Ogólnie nawet bez poprawek wygląda bardzo fajnie.

Remik

Ekspert
*
2483 120 9

#13 Odp: Szymon - WIP - Czerwiec-Lipiec 2015

#32836, 20150815, 01:29:39
Delikatnie poprawiłem kilka rzeczy na które zwróciliście uwage i zacząlem mieszać przy oświetleniu.

Szymon

Użytkownik
*
103 18 0

#14 Odp: Szymon - WIP - Czerwiec-Lipiec 2015

#32839, 20150815, 02:06:37
Fajnie to wygląda ale tak jak pisałem wcześniej i jak pisał Remik jakaś poświata/znak w miejscu gdzie młotek uderza ciekawie by wyglądały IMO. A no i dalej utrzymuje że troche za łysy jak na kowala :P Może broda chociaż jakaś? :D

Tokugawa

Aktywny użytkownik
*
384 33 0

#15 Odp: Szymon - WIP - Czerwiec-Lipiec 2015

#32844, 20150815, 10:34:18
Delikatna poświata już jest :) ale chyba za delkatna... zwiększe emission :)
Moge sprobować zabrać się za brodę, zobaczymy co wyjdzie :)

Szymon

Użytkownik
*
103 18 0

#16 Odp: Szymon - WIP - Czerwiec-Lipiec 2015

#32914, 20150816, 21:18:10
Już zbliza sie do konca. Jakie wrażenia co do brody, oświetlenia i wszystkiego innego? :)  Chyba musze poszukać lepszego zdjęcia do wstawienia za drzwi. Tylko nie jestem przekonany jakiej jasności powinno byc (jasniej, ciemniej czy tak jak teraz?)

Szymon

Użytkownik
*
103 18 0

#17 Odp: Szymon - WIP - Czerwiec-Lipiec 2015

#32921, 20150816, 22:19:37
Hej, bardzo fajnie zacząłeś, teraz warto to dopracować. Jest kilka aspektów które mogłyby mocno polepszyć końcowy efekt:

światło - postaraj się mocno zaakcentować ostrą i jasną linią krawędź swojego ludka:



możesz zagrać światłem żarzącego się przedmiotu, daj mu większy power, on ma wyraźnie oświetlać swoje okolice, odznaczać się na twarzy, podświetlać ją od dołu (patrz też ostatni obrazek):



twój obrazek przedstawia ruch, ale ciało tego człowieka mówi co innego, jest zbyt statyczne. Kowal pracuje całym ciałem, nie tylko przedramieniem:



dym, żar, atmosfera, pot na twarzy, smród:


jubi

Moderator Globalny, Zaawansowany użytkownik
*
1261 119 3
Kraków
Ostatnia zmiana: 20150816, 22:59:14 wysłana przez jubi

#18 Odp: Szymon - WIP - Czerwiec-Lipiec 2015

#32925, 20150816, 23:16:05
Dzieki za wyczerpująca odpowiedź, celne uwagi poparte przykładami, to to czego potrzebuje :D
Myśle, że ze światłem jakoś pójdzie ale zrobienie pozy przy której widać ruch, jest dla mnie trudne...
więc trzeba zabrać sie do pracy :)

Szymon

Użytkownik
*
103 18 0

#19 Odp: Szymon - WIP - Czerwiec-Lipiec 2015

#32950, 20150817, 21:50:11
Narazie wygląda tak.  Przesadziłem z biała linią, to jest do poprawy :)
Planuje teraz podkreślić mu kontur mięśni, moze sprobuje dodać pot i dym.

Szymon

Użytkownik
*
103 18 0
Ostatnia zmiana: 20150817, 21:52:09 wysłana przez Szymon

#20 Odp: Szymon - WIP - Czerwiec-Lipiec 2015

#32961, 20150818, 17:09:42
bark z młotkiem daj do góry, a drugi lekko w dół. Będzie wrażenie, że rzeczywiście wali w to żelastwo :)

jakihno

Aktywny użytkownik
*
504 39 0

#21 Odp: Szymon - WIP - Czerwiec-Lipiec 2015

#33064, 20150823, 01:03:59
Poprawiłem troszkę pozę i oświetlenie ale do finalnego renderu jeszcze daleko (np. prześwietliłem kowadło).
Za kilka dni zabiorę się za pot i dym, bo teraz mnie nie będzie. Liczę na dalszą krytykę i porady :)
P.S Czy kontur postaci jest jeszcze za mocno zaznaczony?

Szymon

Użytkownik
*
103 18 0
Ostatnia zmiana: 20150823, 01:17:05 wysłana przez Szymon

#22 Odp: Szymon - WIP - Czerwiec-Lipiec 2015

#33065, 20150823, 01:29:52
P.S Czy kontur postaci jest jeszcze za mocno zaznaczony?
Skoro prosisz to prawa ręka jest już ok, natomiast lewa do poprawki ;0
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Kamil1064

Ekspert
*
3845 164 1

#23 Odp: Szymon - WIP - Czerwiec-Lipiec 2015

#33320, 20150901, 14:36:31
Prawdopodobnie finalna wersja. Trzeba zabrać się za coś nowego.

Szymon

Użytkownik
*
103 18 0

#24 Odp: Szymon - WIP - Czerwiec-Lipiec 2015

#33323, 20150901, 19:03:18
Jest dużo lepiej niż na początku, widać postęp i widać się się uczysz, tak trzymać.

jubi

Moderator Globalny, Zaawansowany użytkownik
*
1261 119 3
Kraków

#25 Odp: Szymon - WIP - Czerwiec-Lipiec 2015

#33373, 20150903, 20:39:56
No jest w tym potencjał! :) Pewnie, że gdy za jakiś czas spojrzysz na swoją pracę, wyda Ci się warta dopracowanie, ale teraz, podczas wspinania się pod górę z workiem kamieni (czasami tak myślę o Blenderze), każdy detal zdobyty to skarb! :) Jubiego warto słuchać!
Temat kuźni tak mi się podoba, że zastanawiam się, czy kiedyś samemu nie zrobić takiej jakiejś sceny...
-piotr-

Piotr

Administrator, Ekspert
*
3960 193 8
BFCT

#26 Odp: Szymon - WIP - Czerwiec-Lipiec 2015

#33398, 20150903, 23:39:39
Temat kuźni tak mi się podoba, że zastanawiam się, czy kiedyś samemu nie zrobić takiej jakiejś sceny...
Twoją kuźnią jest to forum, codziennie wychodzą z niej wypasione prace i wiedza ;)
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Kamil1064

Ekspert
*
3845 164 1
Ostatnia zmiana: 20150903, 23:43:15 wysłana przez Kamil1064

#27 Odp: Szymon - WIP - Czerwiec-Lipiec 2015

#33400, 20150903, 21:35:12
Coś w tym jest, tęskniłem za PKB :)
Trochę mną rzucało po świecie przez wakacje, ale teraz wróciłem i przez parę miesięcy nigdzie się nie ruszam. Ale nie róbmy offtopu...

Autorowi pracy chciałbym zasugerować, aby zobaczył co wyjdzie, gdy usunie wszystkie światła ze sceny poza rozżarzeniem, a potem co będzie gdy doda nieco niebieskiego pod samym sufitem i na zewnątrz. Wtedy powinien powstać jakiś ciekawy kontrast pomiędzy ciepłym światłem od żaru i ognia który gdzieś tam świeci, a tym, co jest w cieniach i na zewnątrz... Być może coś ciekawego uda się odkryć wtedy... ?
-piotr-

Piotr

Administrator, Ekspert
*
3960 193 8
BFCT

#28 Odp: Szymon - WIP - Czerwiec-Lipiec 2015

#33412, 20150903, 23:51:28
Dzięki Piotrze za komentarz.
Czytając twoje rady, myślałem sobie, że właśnie to próbowałem osiągnąć :D
Światła są rozmieszczone prawie tak jak sugerowałeś, widać wartości źle dobrałem skoro tego nie widać :)

Niebieskie światła świecą leciutko i oczywiście mają dużo mniejszą saturacje. Pomarańczowe świeci trochę mocniej i pomaga zarysować kontur postaci. Czerwone ma teksture paleniska i razem z lampą typu point jest głównym źródłem światła. Do tego dochodzi jeszcze lampa point przy rozżarzonym metalu.

Wiem, że jeszcze sporo można poprawić, ale narazie zrobie sobie od tego przerwe. Kiedy długo poprawiam oświetlenie sceny, ciężko mi stwierdzić czy zmiany które wprowadzam poprawiają wynik, czy wręcz przeciwnie. Liczę, że im więcej zrobie prac tym oko bardziej się mi wyrobi :)

Szymon

Użytkownik
*
103 18 0

#29 Odp: Szymon - WIP - Czerwiec-Lipiec 2015

#33422, 20150904, 11:52:16
Niebieskie światło sugeruje że akcja dzieje się w nocy. Takie światło zwykle wpada przez okno i kontrastuje się z żółtym światłem żarówek (u ciebie ognia).

Najlepiej byłoby gdybyś niebieskie światło umieścił po prostu w drzwiach (niewidoczne), wtedy odbiór kolorów i konturów przez niego tworzonych na postaci i przedmiotach byłby spójny i zgodny z naszym intuicyjnym postrzeganiem. Jeśli nie ma innego wyjścia na zewnątrz niż drzwi, to niebieskie światło powinno wpadać tylko przez nie. Żółte oczywiście powinno bić od ognia, który jak można się domyślić jest po prawej.

Tu masz dobry przykład skontrastowania granatowego światła z żółtym, momentalnie tworzy to wrażenie że jest noc.



I generalna zasada (którą oczywiście można łamać, ale dopiero wtedy kiedy się wie po co i dlaczego) - noc jest niebieska, nie czarna:

jubi

Moderator Globalny, Zaawansowany użytkownik
*
1261 119 3
Kraków