/  Forum  /  Blender Ogólnie  /  Prace w toku  /  Czołg ciężki JS-2 1944

Czołg ciężki JS-2 1944

#30 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#35657, 20151019, 17:55:59
@Remik: Myślałem o tym, ale bez okropnej ilości ręcznej roboty się nie obejdzie. Można byłoby jeszcze cząsteczkami/hair, ale gorzej byłoby je zmusić do pojawiania się w odpowiednich miejscach. Na razie trzeba porzucić ten pomysł ;)

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#31 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#35660, 20151019, 18:29:58
Bardziej miałem na myśli jakąś sztuczkę z teksturą oszukującą wzrok. Coś na zasadzie pokazywania trzech wymiarów na obrazach 2D.

Remik

Ekspert
*
2483 120 9

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#33 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#35954, 20151026, 16:31:12
Dziwne... Po obejrzeniu twoich kół w 3D nie ZWĘGLIŁO mi komputera.

Tekstury idealne.. Chciałbym takie robić.. Oj naprawdę.

JS-2 To prawie to samo co JS-1? O ile się nie mylę to JS -1 ma działo inne zamiast 122mm to 76 albo 85mm bo nie pamiętam
Kawał kozackiej roboty.
General: FX 8350, 3x8GB DDR3 1866 CL9, 2xHD 6950 2GB, SSD BX100, HDD Toshiba p300 1TB, Fedora 28 GNOME
Mobile: HP Elitebook 8470p, i7 3740QM, 2x8GB 1866 CL(?), eGPU RX 480 8GB, SSD Intel 545s(?), Debian 9.9 MATE

BlackFarmer

Użytkownik
*
192 14 1
43651094

#34 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#35965, 20151026, 20:29:13
JS-2 To prawie to samo co JS-1? O ile się nie mylę to JS -1 ma działo inne zamiast 122mm to 76 albo 85mm bo nie pamiętam
Kawał kozackiej roboty.
M.in. inne nachylenie pancerza ;)

Tokugawa

Aktywny użytkownik
*
384 33 0

#35 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#35967, 20151026, 20:34:59
Dzięki @BlackFarmer!

Tak jak mówi @Tokugawa, inny pancerz, a także kilka innych drobiazgów:


IS-1 miał działo 85 mm.

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#37 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#42827, 20160508, 11:53:33
Cytuj
Uwaga: W tym wątku nie pisano od 120 dni.
Jeżeli nie masz pewności, że chcesz tu odpowiedzieć, rozważ rozpoczęcie nowego wątku.

Odkopuję wątek ;)
Model HP jest już prawie gotowy, ale pokaże go dopiero, jak wszystkie blachy będą pospawane.

Tymczasem test ogniwa i koła napędowego, czy wszystko się ładnie zazębia. Model ogniwa zrobiłem standardowym polymodelingiem, następnie wrzuciłem do Zbrusha i po dynameshu zmiękczyłem krawędzie pod Bake.







McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#38 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#42828, 20160508, 12:15:09
Widzę, że Blender i Zbrush ładnie się ze sobą uzupełniają. Fajnie się ogląda takie gotowe siateczki.

Remik

Ekspert
*
2483 120 9

#39 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#42856, 20160509, 18:02:17
Widzę, że Blender i Zbrush ładnie się ze sobą uzupełniają. Fajnie się ogląda takie gotowe siateczki.

Warto jeszcze wspomnieć o dodatku GoZ, który pozwala jednym klikiem przesyłać modele między ZBrushem, a Blenderem.
_____________________________________________________

Przetestowałem fizykę z ogniwami, żeby sobie przypomnieć tą metodę. Patent na zawieszenie będzie taki sam, jak w T-55, trochę może usprawniony.

https://www.youtube.com/watch?v=JP98Y_nJ09w&feature=youtu.be

Modele kolizji są zrobione z prostych boxów, a high poly jest do nich zaparentowane.

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#40 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#42991, 20160513, 22:59:06
Popracowałem nad wyglądem wieży w Zbrushu i ogólnie jestem dość zadowolony z efektu. Na razie gotowa jest tylko główna bryła wieży i elementy bezpośrednio do niej przyspawane, włazy, wizjery itd. będą jako osobne obiekty.
Teraz zostaje tylko retopo i bake.




McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#41 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#42992, 20160513, 23:15:07
Nie wiem jak to odzwierciedla rzeczywisty model, ale fajnie wygląda :) Widać doświadczenie.
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Kamil1064

Ekspert
*
3848 164 1

#42 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#42999, 20160514, 12:02:50
@McGavish Ty skurczybyku! Świetne!
Odzwierciedla bardzo dobrze. Pół wczesnego dzieciństwa spędziłem na takiej wieży xD Tak to mniej więcej wygląda "ruska jakość wykonania"

Khar

Zaawansowany użytkownik
*
773 73 1

#43 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#43000, 20160514, 12:06:00
Dzięki Panowie :)

Na niektórych ruskich czołgach jakość wykonania jest jeszcze bardziej wyeksponowana, ale nie chciałem już przesadzać :D

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#44 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#43003, 20160514, 13:55:51
Hmm, a mógłbyś zrobić timelapse z całego workflowu nad jednym elementem ;)?

Zuorion

Aktywny użytkownik
*
541 41 4
Zue zuo.

#45 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#43004, 20160514, 14:04:09
Hmm, a mógłbyś zrobić timelapse z całego workflowu nad jednym elementem ;)?

Spoko, elementów jeszcze zostało dużo, to postaram się coś nagrać. Chodzi Ci tylko o rzeźbienie w Zbrushu, czy coś jeszcze?

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#46 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#43010, 20160514, 17:36:52
Szczęśliwi ci co mogą sobie wrzucić kilka milionów poly na kompa. ;) Przyznam, że świetną technikę sobie obrałeś przy tworzeniu mega wypasionych modeli. Zawsze mi się podobał ten sposób tworzenia modeli w grach. Najpierw Zbrush, a potem bake i low poly które miażdży nie jeden model High poly zrobiony w innym softcie niż Zbrush. Dałbyś chociaż raz zgarnąć tytuł na pracę miesiąca na Blenderowni innym użytkownikom, bo widzę, że znowu zmiażdżysz konkurencje. ;D

Remik

Ekspert
*
2483 120 9

#47 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#43011, 20160514, 17:48:53
Haha, dziękuję Remik :)
W maju raczej nic skończonego nie wrzucę na Blenderownie, bo wszystkie projekty są rozgrzebane i dużo im brakuje do końca :)

Cytuj
Szczęśliwi ci co mogą sobie wrzucić kilka milionów poly na kompa. ;)
Mój komp to żadne cuda (dołożyłem tylko drugie 8GB ram): https://saturn.pl/komputery-i-tablety/notebook-toshiba-satellite-l50-a-19n

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#48 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#43012, 20160514, 18:13:22
Jasna cholera! :D Szykuje sie kolejny hit na BlenderArtist i wszystkich innych forach graficznych :P

Tokugawa

Aktywny użytkownik
*
384 33 0

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#50 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#43078, 20160516, 21:19:01
NIe widziałem lepszych rzeczy w Blenderze!

Ancestor

Ekspert
*
2318 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#51 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#43194, 20160519, 18:37:25
Dziękuję @Ancestor!

Testowy bake jarzma i działa.
Odnośnie gęstej geometrii, to projekt idzie do portfolio, więc wydajność w tym przypadku nie jest dla mnie priorytetem. Planuję też dorobić na koniec do tego enviro i będę celował w maksymalny realizm, jaki uda się uzyskać.










Wszelka krytyka mile widziana!

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#52 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#43197, 20160519, 20:27:00
Wygląda niczym milion vertexów (co by nie pisać dolarów) - z modelu na model jest coraz lepiej. :)
Nie kojarzę czy pisałeś wcześniej, ale do wypiekania HP na LP korzystasz z xNormal?

SirGorn

Ekspert
*
1582 102 4
.

#53 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#43203, 20160519, 21:33:34
@Sir: Dzięki, najważniejsze, że jest progress ;)

Wszystkie mapy wypalam bezpośrednio w Substance Painter.

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#54 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#43233, 20160521, 13:42:52
Skończyłem retopo ogniw (2,3k trójkątów jedno) i zabrałem się za tekstury. Będą dwie wersje, jedna bardziej ubłocona, a druga mniej (wszystko jeszcze zależy od końcowej scenki). Każdy typ tekstury będzie miał jeszcze 2, albo 3 wariacje, żeby zaburzyć powtarzalność.
Powierzchnia styku kół z gąsienicami jeszcze do poprawy.

I wersja:






II wersja:


McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#55 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#43262, 20160522, 08:29:37
PKP McGavish (Pięknie, Kurcze Pięknie...) :)
Też właśnie zacząłem robić gąskę. Męczę się z siatką...
Mam pytanie jak na zdjęcie prawdziwego ogniwa nałożyłeś siatkę? ;)

Seeker76

Użytkownik
*
76 32 0
30232
Jestem tu nowy!

#56 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#43263, 20160522, 09:56:52
Czy uzywasz jednego shadera PBR dla tekstur wygenerowanych w Substance Painter, czy dwoch roznych -- jednego dla metalicznych obiektow i drugiego dla niemetalicznych?

Kropka

Aktywny użytkownik
*
495 41 2
Ostatnia zmiana: 20160522, 21:10:50 wysłana przez Kropka

#57 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#43275, 20160522, 21:09:10
Dzięki!

Czy uzywasz jednego shadera PBR dla tekstur wygenerowanych w Sunstance Painter, czy dwoch roznych -- jednego dla metalicznych obiektow i drugiego dla niemetalicznych?

Na razie nie używam żadnego shadera w Cycles, bo wszystkie rendery pochodzą z Marmoseta. Dawniej zrobiłem kilka renerów materiałów z Paintera w Cycles, ale był problem z kanałem metallic. Jak zacznę renderować, to dam znać.

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#58 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#43276, 20160522, 21:16:28
Ano wlasnie w tym temacie podpytuje -- metallic, a konkretnie to chyba roughness, choc i pewnie specular tez by sie przydalo wlaczyc w temat. Pewnie predzej lub pozniej, powstanie jakis set dla Paintera, do eksportu dla Cycles. No to moze i ja poszperam w temacie tego Marmoseta.

Kropka

Aktywny użytkownik
*
495 41 2

#59 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#43277, 20160522, 21:19:59
Możesz spróbować jeszcze tego shadera: http://max3d.pl/forum/threads/72803-miniNEWS-oraz-dyskusje?p=1264672&viewfull=1#post1264672. Nie testowałem jeszcze u siebie. Jeśli sprawdzisz, to daj znać, jak działa.

Marmoset daje praktycznie taki sam efekt, jak w podglądzie w Painterze. Do prezentacji modeli z teksturami PBR jest idealny.

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1