/  Forum  /  Blender Ogólnie  /  Prace w toku  /  Czołg ciężki JS-2 1944

Czołg ciężki JS-2 1944

#60 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#43307, 20160523, 18:34:43
Po przetestowaniu czterech shaderów, wybor padl na: PBR_shader_dual_mode. Co prawda autor pominal teksture hight (bump), ale to drobiazg.

Kropka

Aktywny użytkownik
*
495 41 2

#61 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#43308, 20160523, 18:40:11
Po przetestowaniu czterech shaderów, wybor padl na: PBR_shader_dual_mode. Co prawda autor pominal teksture hight (bump), ale to drobiazg.

Dzięki za info!
Czyli metallic dobrze w nim działa, chrom wygląda jak chrom?

Height mapę zawsze można podpiąć do Displacement, albo zmodyfikować grupę i wyprowadzić sobie wejście.

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#62 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#43313, 20160523, 22:21:46
Jak chcesz to potestuj, mnie najbardziej przypadl do gustu.

Kropka

Aktywny użytkownik
*
495 41 2

#63 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#43415, 20160527, 22:44:51
Hej!
Skończyłem teksturować wieżę i jestem ciekaw, co o niej sądzicie. Wszystko wypalone i pomalowane w Substance Painterze, mapy 4k, render w Marmosecie.
Czołg jest pomalowany w barwy 4 Pułku Czołgów Ciężkich.

Lepsza jakość: https://drive.google.com/folderview?id=0B_ASRmkbJuBgQnF6bi01TEV6TWM&usp=sharing










McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#64 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#43416, 20160527, 23:23:31
W sumie do niczego się nie można przyczepić, bo jest jak zwykle obłędnie, ale osobiście nie podoba mi się tak pomalowany czołg. Trochę jak prośba o trafienie, która na 99% się spełni. Odwzorowałeś to oczywiście świetnie, ale to malowanie to jest chyba ewenement na skalę światową. Cóż... taki czołg był i takie dziwaczne malowanie miał więc jest tak jak być powinno. Oglądając detale naprawdę można zwątpić, że to jest model, a nie coś realnego. Można spytać dlaczego rendery w Marmosecie? Szybciej się renderuje niż w Cycles czy jest jakiś inny powód. Pytam, bo Marmoset ma taką dosyć specyficzną jakość renderowania. Da się ją rozpoznać. ;)

Remik

Ekspert
*
2483 120 9

#65 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#43417, 20160527, 23:33:37
Dziękuję Remik!
Malowanie z tego co pamiętam, miało ułatwić rozpoznanie sojuszników przez lotnictwo. Nie wiem jednak, czy to prawda.

Czemu Marmoset? Głównie dlatego, że idealnie odwzorowuje materiały z Paintera i szybko można zrobić dużo renderów.
Przetestowałem kilka materiałów do Cycles, ale to jest jeszcze nie to, co powinno być. Niby wszystko wydaje się być ok, ale render jest taki nijaki.
Tu jest przykład z Cycles (tekstury nie były skończone jeszcze)

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#66 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#43419, 20160527, 23:33:52
Powiedz lepiej z któremu muzeum zakosiłeś tą wieże, bo nie wieże, że to render;)

@Remik na współczesnym polu walki też zdarzają się dziwne malowania dla odróżnienia swój - obcy, tak jak na Ukrainie:

utatek

Zaawansowany użytkownik
*
837 44 0

#67 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#43421, 20160527, 23:51:27
Te czołgi nie rzucają się jednak tak w oczy jak ten nasz, ale jeżeli faktycznie takie malowanie powstało by lotnictwo mogło rozpoznać swoich to zaczyna się układać w sensowną całość. Ten krzyż na górze co prawda skojarzył mi się w pierwszej chwili z lotnictwem, ale bardziej w kontekście wrogiego lotnictwa i oznacza "tu zrzucać bomby". ;D

EDIT:

Teraz jak porównuję te rendery z Marmoseta i Cycles, to faktycznie Cyles wypada odrobinę gorzej w kwestii widoczności struktury stali. W zasadzie te mniejsze zagłębienia nie są widoczne. To znaczy widać, że tam powinny być, ale są takie jakby płaskie. Jakoś światełko nie chce na nich zagrać.

Remik

Ekspert
*
2483 120 9
Ostatnia zmiana: 20160528, 00:01:42 wysłana przez Remik

#68 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#43422, 20160528, 00:18:15
Niesamowite. Bardzo ładnie to wygląda. Marmoset idealnie pasuje do prezentacji z paintera.

olek

Zaawansowany użytkownik
*
910 53 2

#69 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#43442, 20160529, 17:29:10
Jeszcze á propos shadera PBR do Cycles.
Testowaliście to: http://blenderartists.org/forum/showthread.php?399918-Cycles-PBR-node-group-2-0 ?


Można pobrać za free: https://gumroad.com/l/cyclespbr2#

Zuorion

Aktywny użytkownik
*
541 41 4
Zue zuo.

#70 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#43446, 20160529, 19:52:09
Jeszcze á propos shadera PBR do Cycles.
Testowaliście to: http://blenderartists.org/forum/showthread.php?399918-Cycles-PBR-node-group-2-0 ?
Można pobrać za free: https://gumroad.com/l/cyclespbr2#

Ten też niezbyt chce działać.

Sprawdźcie jeszcze tą grupę, którą zrobiłem na potrzeby dodatku i właśnie ją trochę zmodyfikowałem.

Plik w załączniku

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#71 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#45050, 20160821, 14:31:47
Hej! W ramach przerwy w teksturowaniu kadłuba zrobiłem sobie w pełni działające zawieszenie oparte o fizykę w Blenderze. Do poprawy jeszcze twardość zawieszenia, środek ciężkości i drgające gąsienice + obrót wieży (sterowanie działem góra/dół już działa). To co widać, to już jest model low poly.

https://youtu.be/s1LvBS5obpw

Tekstury kadłuba w przyszłym tygodniu :)

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1
Ostatnia zmiana: 20160821, 14:40:40 wysłana przez McGavish

#72 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#45183, 20160828, 20:15:58
Tekstury nareszcie skończone, pozostaje dorobić kratkę na pokrywie silnika, zduplikować kilka śrubek i poprawić kilka zabugowanych elementów.
Zrobiłem poglądowe rendery w Marmosecie, finalnie mam nadzieję wyrenderować całość w UE4.










McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#73 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#45191, 20160828, 23:44:56
Wygląda świetnie, ale tak sobie myślę, że może przy wydechach powinien być bardziej zabrudzony. Przy tych wszystkich przetarciach te miejsca wydają się wyjątkowo czyste, a chyba tam czołg daje najwięcej czadu. Chodzi mi o te wloty z tyłu przy tej kracie o ile to są wydech, ale tak mi się wydaje.

Remik

Ekspert
*
2483 120 9

#74 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#45192, 20160829, 13:15:11
Jak zwykle wspaniała robota ;D Chętnie zobaczyłbym jakieś odkształcenie po rykoszecie żeby nadać czołgowi bardziej "Bojowy" charakter.

Tokugawa

Aktywny użytkownik
*
384 33 0

#75 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#45194, 20160829, 13:50:40
Dziękuję Remik i Tokugawa! Szczerze mówiąc, to nie mam pojęcia w jakim stopniu mają być ubrudzone okolice wylotów wydechowych, bo nie ma przy jakim pojeździe tego podglądnąć. Pewnie lepiej byłoby, żebym dodał więcej brudu, tak jak mówisz, ale raczej dam sobie spokój, za dużo już czasu na to poszło i trzeba iść dalej.

@Tokugawa: Były, ale zaszpachlowali je :D

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#76 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#45195, 20160829, 14:02:05
Koparka jakaś może...

Ancestor

Ekspert
*
2318 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#77 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#45198, 20160829, 17:52:26
Ja juz pisalem wczesniej, ale sie powtorze: genialna praca :)

Akierek

Użytkownik
*
262 39 0
jestem tu nowy!

#78 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#45216, 20160830, 20:57:59
Dzięki!

Pierwszy test animacji w Unrealu 4, kilka rzeczy się jeszcze buguje, ale ogólnie jestem bardzo zadowolony.

https://www.youtube.com/watch?v=m_xYVyrVhZ4

Mam pytanie do osób znających UE4. Czy takie dynamiczne cienie czołgu, które są widoczne na filmie, to wszystko co UE4 da radę osiągnąć?

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#79 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#45228, 20160831, 15:44:09
Rusza się jak baletnica; prima!

Kropka

Aktywny użytkownik
*
495 41 2

#80 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#45364, 20160906, 23:25:19
Dzięki Kropka!

Kolejny filmik, ujęcia są już są bliskie finalnym. Pojawiły się drobne błędy z animacją, dziwne skoki, widoczne czasami na gąsienicach i tych małych kółkach tocznych. Przyczyn może być wiele, ale raczej już tak zostanie. Do poprawy jeszcze połysk prawie wszystkich materiałów i miejscami trzeba przesunąć minimalnie kamerę, bo pojawiają się prześwitywania modelu.
W planach mam jeszcze drugą scenkę, jazda po dziurach ale ze znacznie większą prędkością, w sumie, żeby dociągnąć czas do 8-10 min.

https://youtu.be/YuZPNnD5c50

Wszelkie pomysły/rady mile widziane!

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#81 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#45366, 20160906, 23:55:05
Po prostu genialne ziom, po prostu genialne...

olek

Zaawansowany użytkownik
*
910 53 2

#82 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#45367, 20160907, 07:55:49
Trafiłem na wpis >:Dhttps://plus.google.com/113570934252987959101/posts/Ym3LK3PSLQW

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

zdrapekk

Aktywny użytkownik
*
408 22 1

#83 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#45368, 20160907, 09:51:28
Bardzo fajne, ciekawi mnie jak wygląda przenoszenie rigu z Blendera do UE4? Czy wystarczy zrigować tak jak się chce Blenderze i to będzie działać po konwersji 1:1 czy trzeba jakiś szczególnych zasad przestrzegać bo np. coś działa inaczej w UE4 albo jakiś driver czy constraint nie jest supportowany? A może rig robi się w całości w UE4?

jubi

Moderator Globalny, Zaawansowany użytkownik
*
1261 119 3
Kraków

#84 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#45369, 20160907, 10:01:33
Dzięki!

@Jubi: Animacja jest wybejkowana do keyframeów w Blenderze i wyeksportowana w fbx razem z modelem. Nie mam pojęcia, czy w UE4 dałoby się zrobić tak skomplikowany rig z tyloma obliczeniami.

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#85 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#45371, 20160907, 10:06:58
Dzięki za info, czyli jak rozumiem nie da się jeszcze w UE4 chwycic za klawisze i pojeździć sobie tym czołgiem real time? Planujesz coś takiego? Może chociaż jakiś uproszczony rig da się tam zrobić?

jubi

Moderator Globalny, Zaawansowany użytkownik
*
1261 119 3
Kraków

#86 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#45372, 20160907, 10:13:44
Nie da się w UE4, ale całkiem sprawnie działa to w Blenderze. Całą jazdę czołgu nagrałem za jednym razem w real time, bez kluczowania skręcania itp.
Da się zrobić w Unrealu rig do czołgu, to jest pewne, ale tak średnio to wygląda. No i bez programowania się nie obejdzie pewnie. Raczej nic takiego nie planuję.

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#87 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#45499, 20160914, 20:30:27
Hej! Wrzucam wreszcie czołg do ukończonych, choć "wip" trwał nieco krócej niż w przypadku T-55 :)
Pragnę też podziękować też wszystkim za udział w Wipie!

Softy: Blender (modelowanie, retopo), Zbrush (detale, spawy itp.), Substance Painter (teksturowanie i bake map), Unreal Engine 4 (renderowanie większości ujęć i animacja)

ArtStation: https://www.artstation.com/artwork/Lg01w

Animacja:
https://www.youtube.com/watch?v=3PmdQy70eOw

Rendery z Cycles:



Rendery z UE4:








McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1
Ostatnia zmiana: 20160914, 20:35:32 wysłana przez McGavish

#88 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#45500, 20160914, 20:41:28
Kurde tyle tu detali, te tekstury, spawy wszystko tworzy mistrzostwo świata! Piękna robota, pogratulować wytrwałości i umiejętności!

utatek

Zaawansowany użytkownik
*
837 44 0

#89 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#45501, 20160914, 21:06:30
Chyba nie muszę pisać, że wymiatasz? :)

Cycles > UE4 :)
Chociaż 3h vs real time... nie widać tak bardzo tej różnicy w czasie renderu, czyli jakiś 2h 59min 59.99s :D

Szkoda, że nie postawiłeś go na trawie do renderu albo animacji w UE4, bo ta konstrukcja tak lata w powietrzu, a mogłeś stworzyć mini poligon :)

SirGorn

Ekspert
*
1582 102 4
.