/  Forum  /  Blender Ogólnie  /  Prace w toku  /  Czołg ciężki JS-2 1944

Czołg ciężki JS-2 1944

#0 Czołg ciężki JS-2 1944

#34402, 20150925, 17:35:50
Witam!

Zakładam wątek, bo mam nareszcie już co pokazać.
Na początek opowiem może trochę o zmianach w modelowaniu w stosunku do T-55.
Jak widać poniżej, większość elementów wieży jest zrobiona ze spójnej, połączonej siatki.
Siatka w miejscu połączenia np. haka z wieżą nie musi być idealna, ponieważ i tak całość będzie rzeźbiona w Zbrushu (spawy, wgniecenia itp.)
Siatka wieży jest z zaakceptowanym subsurfem x2

Test samego rzeźbienia spawu + lekkie obicia:


Prosty materiał z normal mapą:


Normal mapa + kurz z AO:









Siatki:








McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1
Ostatnia zmiana: 20150925, 17:39:40 wysłana przez McGavish

#1 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#34404, 20150925, 18:08:32
Co tu dużo pisać - extra!

Tombom

Aktywny użytkownik
*
407 43 8

#2 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#34405, 20150925, 18:17:17

Sporo się bawiłem na tym czołgu w dzieciństwie :D Stoi taki na moim starym osiedlu w Krakowie :)
Jak chcesz jakieś szczegóły  to pisz, polecę z aparatem :)

Khar

Zaawansowany użytkownik
*
773 73 1

#3 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#34406, 20150925, 18:21:08
Ale mniamuśna siatka... :)
-piotr-

Piotr

Administrator, Ekspert
*
3962 193 8
BFCT

#4 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#34407, 20150925, 18:24:09
No to z takim doświadczeniem w 2 miesiące powinieneś się wyrobić ;)
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Kamil1064

Ekspert
*
3848 164 1

#5 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#34418, 20150925, 18:40:29
Przez ciebie zwątpiłem w sens zrobienia swojego BT-5  :D

Tokugawa

Aktywny użytkownik
*
384 33 0

#6 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#34419, 20150925, 18:42:23
Dzięki Panowie!

Przez ciebie zwątpiłem w sens zrobienia swojego BT-5  :D

Dawaj, dawaj, bo na prawdę świetnie Ci idzie :D

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#7 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#34420, 20150925, 18:43:31
@Tokugawa, nie porównuj się, to nigdy nie ogarnie Cię zwątpienie! Każdy pracuje swoim tempem i idealnie byłoby, gdybyś szukał inspiracji w wyzwaniach i ciekawych miejscach, które napotkasz podczas modelowania. McGavish zrobił tylko tyle, że też poszedł taką samą drogą, podobnie jak wielu z nas! :) Nie zniechęcaj się i nie poddawaj zwątpieniu! Za jakiś czas znowu wróci Ci chęć do dłubania, i wtedy zobaczysz :)
-piotr-

Piotr

Administrator, Ekspert
*
3962 193 8
BFCT

#8 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#34519, 20150926, 23:15:10
No czekam na dalsze postepy ;)

Akierek

Użytkownik
*
262 39 0
jestem tu nowy!

#9 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#35439, 20151015, 17:52:19
Test tekstur koła (mapowanie skończone tylko do przodu):

[sketchfab]61bfd48af48b45fda0775d59f3cf5831[/sketchfab]

Powierzchnia toczna do poprawy.

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#10 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#35443, 20151015, 18:12:53
Nawet nie wiesz jak człowieka potrafisz czasami zdołować. I to kołem ;p. Nie wiem w sumie po co pisze jeszcze jakieś komentarze pod twoimi postami. Cały czas to samo. Jesteś mistrz.

olek

Zaawansowany użytkownik
*
910 53 2

#11 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#35448, 20151015, 18:41:19
Teraz jak spojrzę na ten obrazek z hakiem, który wcześniej wydawał mi się rewelacyjny stwierdzam, że tam praktycznie nic nie ma na tej teksturze w porównaniu z tym kołem. Po zakończeniu prac nad T-55 myślałem, że niewiele da się już poprawić w kwestii realistycznie wyglądających materiałów, ale jak widać da się poprawić i to bardzo dużo. Niesamowity progres. :)

Remik

Ekspert
*
2483 120 9

#12 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#35453, 20151015, 20:25:03
Bardzo fajne rezultaty!

Zastanawiam się tylko, skąd się wzięła taka dziwna randomowa siatka jak np. ta:



Czy to jest w całości wyrzeźbione w Zbrushu i później wyeksportowane z zastosowaniem automatycznego retopo czy świadomie taką siatkę utworzyłeś ręcznie? Bo nie widzę w niej za bardzo myśli przewodniej, kierunek w jakim idą loopy wygląda na przypadkowy. Jaką część pracy robisz w Blenderze?

jubi

Moderator Globalny, Zaawansowany użytkownik
*
1261 119 3
Kraków

#13 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#35455, 20151015, 20:26:52
To koło wyszło świetnie, tak mi się podobało, że chyba z 5 minut je sobie obracałem (:

smm

Zaawansowany użytkownik
*
1339 132 1

#14 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#35456, 20151015, 20:29:58
Dziękuję Panowie!

@Jubi:
Nie, robiłem to ręcznie. Całkowicie płaska powierzchnia, więc nie trzeba dbać tak o topologię. W miejscach szwów loopy są przemyślane.

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#15 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#35459, 20151015, 20:35:37
Dziękuję Panowie!

@Jubi:
Nie, robiłem to ręcznie. Całkowicie płaska powierzchnia, więc nie trzeba dbać tak o topologię. W miejscach szwów loopy są przemyślane.

Czyli co dokładnie robisz w Zbrushu? Mógłbyś opisać swój workflow?

EDIT: Widziałem ostatnio sporo fajnych hard-surface modeli zrobionych w całości w ZBrushu co mnie zdziwiło, bo zwykle się postrzega ten soft jako coś do rzeźbienia organicznych kształtów, dlatego ciekawi mnie czy ty też tą drogą poszedłeś.

jubi

Moderator Globalny, Zaawansowany użytkownik
*
1261 119 3
Kraków
Ostatnia zmiana: 20151015, 20:41:24 wysłana przez jubi

#16 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#35461, 20151015, 20:44:55
Czyli co dokładnie robisz w Zbrushu? Mógłbyś opisać swój workflow?

Więc tak:
- gotowy model "zrobiony pod Subsurfa" wykonany w Blenderze (z mapą UV) eksportuję do Zbrusha.
- w Zbrushu dzielę go na ok 10M wierzchołków i rzeźbię (oczywiście ta liczba jest uzależniona od wielkości obiektu, przykładowo dla takiego koła wystarczyłoby ok 200k)
- exportuję model high-poly i low-poly (low-poly  uzyskuję poprzez redukcję liczby podziałów do 0-1, lekka deformacja po rzeźbieniu pozostaje)
- bake w Xnormalu lub Substance Painterze (Paintera nie testowałem jeszcze na wypalaniu map z 10M wierzchołków, ale powinien dać radę)

W Zbrushu uzyskuję takie efekty jak: zagięcia blach, spawy, niektóre faktury odlewów, dziury po pociskach itp.
Model low-poly jest praktycznie identyczny, jak ten prosto z Blendera. Wszystko zależy od wielkości deformacji podczas rzeźbienia.

Przy tworzeniu tego koła nie używałem Zbrusha, sam Painter.

Edit:
Modelowanie w Zbrushu jest, jak dla mnie, mało intuicyjne i nie brałem tego nawet pod uwagę. Wole modelować w Blenderze.

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1
Ostatnia zmiana: 20151015, 20:49:42 wysłana przez McGavish

#17 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#35462, 20151015, 20:53:30
Dzięki, teraz prawie wszystko jasne.

Jeszcze jedna może istotna informacja która może się przydać ludziomi którzy chcieliby pójść w twoje ślady - używasz Zbrusha z tego względu, że Blender nie wydala wydajnościowo rzeźbienia przy 10mln wierzchołków czy może dlatego, że Zbrush ma wygodniejsze narzędzia do twoich potrzeb (spawy, zaginanie blachy itd.)? W ogóle fajnie że się dzielisz wiedzą, z twoich wątków można się zawsze sporo nauczyć. No i podziwiam wytrwałość w dążeniu do celu, żeby ciągnąć projekt rok i nie zwątpić trzeba mieć żelazną konsekwencję.

jubi

Moderator Globalny, Zaawansowany użytkownik
*
1261 119 3
Kraków

#18 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#35463, 20151015, 21:01:45
Dzięki Jubi.

Zbrusha używam głównie przez wydajność i genialne brushe. Przykładowo, zrobienie własnego pędzla do robienia spawów zajmie ok. 5 min. Późniejsze rzeźbienie to już tylko przyjemność. Blender ma bardzo dobre połączenie z Zbrushem (wtyczka GoB Blender), czyli eksportowanie w dwie strony jednym klikiem.

Przykładowa mapa dla spawu (zrobiłem ją w ok. 5 min, więc szybko można zrobić dużo szablonów) Jeśli chcecie, to możecie spróbować ją użyć w Blenderze do rzeźbienia:

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#19 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#35476, 20151016, 08:34:04
Szacun wymodelować coś takiego i to jeszcze z taką ładniutką siatką. :D

Przemek

Użytkownik
*
101 9 1
jestem tu nowy!

#20 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#35562, 20151017, 18:00:17
Dzięki Przemek!

Materiał praktycznie skończony (tekstury 4k):

[sketchfab]51d659773c794af9bc3d281bc2f62117[/sketchfab]

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#21 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#35564, 20151017, 18:49:29
Ten piksel jest brzydki:

Khar

Zaawansowany użytkownik
*
773 73 1

#22 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#35565, 20151017, 19:38:09

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#23 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#35566, 20151017, 20:40:05
@Khar: Będzie cały model do poprawy  :)
To bez sensu szybciej Ci pójdzie jak zaczniesz od nowa.

Khar

Zaawansowany użytkownik
*
773 73 1

#24 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#35570, 20151017, 20:58:52
Fajny postęp nad ogółem :)
Ale jako grafik przyczepię się do szwów :( Ale tak to już jest, że jak wiesz gdzie czego szukać to i Wiesiek słabo wygląda pod względem szwów na teksturach.
Na Twoim modelu z daleka tego nie widać, więc to szczegół nie wymagający porawy, chyba że dla poprawy humoru ;)
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Kamil1064

Ekspert
*
3848 164 1

#25 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#35571, 20151017, 21:05:04
Wielkich zoomów nie będzie, więc spokojnie to wystarczy ;)

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#27 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#35653, 20151019, 17:29:26
Robisz takie materiały, a potem mówią, że polska armia złomem stoi ;D
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Kamil1064

Ekspert
*
3848 164 1

#28 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#35655, 20151019, 17:37:12

McGavish

Zaawansowany użytkownik
*
891 102 1

#29 Odp: Czołg ciężki JS-2 1944

#35656, 20151019, 17:41:33
Jakby udało ci się osiągnąć jeszcze efekt odchodzącej farby to byłby ideał. ;)

Remik

Ekspert
*
2483 120 9