/  Forum  /  Hardware  /  Problem ze sprzętem?  /  Blender się zamyka, jak zwiększyć wydajność

Blender się zamyka, jak zwiększyć wydajność

#0 Blender się zamyka, jak zwiększyć wydajność

#38346, 20160104, 09:48:20
Witam,
pracując na Blenderze 2.70 ciągle mam problem z wyłączaniem się programu. Gdy mam kilka gęstych siatek program sam się wyłącza tak jakby nie dawał rady. Mam dość mocny komputer: procesor i7 CPU 2.80GHz,  RAM 8GB, system 64-bitowy,  karta graficzna Radeon 290. Przeglądałam ustawienia w Blenderze ale nic nie znalazłam o "zwiększeniu wydajności". Czy może ktoś mi pomóc? Strasznie jest to uciążliwe i uniemożliwia mi prace...

Pralina

Nowy użytkownik
*
29 0 0
jestem tu nowy!
Najlepiej sprawdzić  czy problem się powtarza na innej dystrybucji blendera (np. 2.76). I zwróć uwagę na zużycie ramu często jak blender przebija ram to wywala bez żadnej informacji.

Khar

Zaawansowany użytkownik
*
773 73 1
Pierwsze proponuje zainstalowac nowszego blendera. Dostępna wersja to 2.76b.
http://www.blender.org/download/

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

zdrapekk

Aktywny użytkownik
*
408 22 1
Niedoczytałem że Khar już wszystko napisał. >:D

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

zdrapekk

Aktywny użytkownik
*
408 22 1
Po zainstalowaniu nowszej wersji jest dużo lepiej... :P ale i tak długo myśli program...

Pralina

Nowy użytkownik
*
29 0 0
jestem tu nowy!
a co masz na scenie?

Khar

Zaawansowany użytkownik
*
773 73 1
Zazwyczaj jest tak, że mam projekt i wszystko jest ok. Gdy zwiększam zagęszczenie siatki w trybie Object Mode , np. w celu rzeźbienia i następnie chcę edytować (TAB) to wywala mi program. Po zainstalowaniu nowszej wersji jest troche lepiej ale i tak wywala czasami :/  .  A co mam dokładnie zrobić z tym RAMem?

A Wy nie macie takich problemów? Jak jest mega zagęszczona siatka to program tak jakby nie daje rady jej edytować?

Pralina

Nowy użytkownik
*
29 0 0
jestem tu nowy!
CTRL+ALT+DEL--> MENADŻER ZADAŃ --> WYDAJNOŚC
I sobie obserwuj zużycie ramu przy pracy w blendku. Jak przesadzisz zagęszczeniem siatki (czyt blender zajmie cały ram) to wywali blendka na 100%
A jeszcze jedno masz system 64bit?

Khar

Zaawansowany użytkownik
*
773 73 1
Tak, 64, pisałam na początku :)

Czyli poza obserwacją nic z tym nie da się zrobić?

Pralina

Nowy użytkownik
*
29 0 0
jestem tu nowy!
Zazwyczaj jest tak, że mam projekt i wszystko jest ok. Gdy zwiększam zagęszczenie siatki w trybie Object Mode , np. w celu rzeźbienia i następnie chcę edytować (TAB) to wywala mi program. Po zainstalowaniu nowszej wersji jest troche lepiej ale i tak wywala czasami :/  .  A co mam dokładnie zrobić z tym RAMem?

A Wy nie macie takich problemów? Jak jest mega zagęszczona siatka to program tak jakby nie daje rady jej edytować?

Co rozumiesz pod pojęciem gęsta siatka? Podaj proszę dokładnie ile to jest wierzchołków/trójkątów itd.

Sprawdź czy nie masz gdzieś nałożonego modyfikatora Subdivision Surface. Wystarczy że przy siatce 140tys. trójkątów dodasz Subdivision level 3 i to da ci siatkę 13mln. która w Sculpt Mode będzie bardzo lagować. Przy gęstej siatce w sculpt mode warto też wyłączyć Matcap bo też zżera to wtedy sporo wydajności.


jubi

Moderator Globalny, Zaawansowany użytkownik
*
1261 119 3
Kraków
Ostatnia zmiana: 20160107, 15:47:54 wysłana przez jubi
Witam,
tak wygląda praca RAMu

1 fotka to po uruchomieniu Blendera
2 fotka to po poruszaniu sceną z gęstą siatką
3 fotka po naciśnięciu TAB

Mam Faces: 921,287
zazwyczaj stosuje Remesh jak mi wywala.

Pralina

Nowy użytkownik
*
29 0 0
jestem tu nowy!
Ostatnia zmiana: 20160107, 15:47:35 wysłana przez Pralina
Subdivision surface nie jest zgodny ze Sculpt. U mnie zawsze wywala że midyfikator nie jest zgodny ze sculpt

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

zdrapekk

Aktywny użytkownik
*
408 22 1
do sculpta multiresolution sie lepiej sprawuje.

jakihno

Aktywny użytkownik
*
504 39 0
Zgadzam sie w 100%.

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

zdrapekk

Aktywny użytkownik
*
408 22 1
Przed zastosowaniem multiresolution należy wcześniej zaakceptowac Subdivision surface.

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

zdrapekk

Aktywny użytkownik
*
408 22 1
Co takiego ci wywala i gdzie? Ja mogę bez problemu rzeźbić z włączonym Subdivision, wyłaczać go i właczać w trakcie rzeźbienia i widać jego działanie Co nie znaczy oczywiście że tego się tak powinno używać, pisałem to w kontekście błędu czy nieświadomego kliknięcia, sam wczoraj miałem podobny problem że nagle okrutnie zaczęło mi lagować podczas sculpt i retopo i okazało się właśnie że gdzieś podczas przełączania się pomiędzy obiektami kliknąłem CTRL+3 na rzeźbionym obiekcie. A próbowałem restartować Blendera itd. nic nie dawało rady dopóki nie zauważyłem tej pomyłki.

jubi

Moderator Globalny, Zaawansowany użytkownik
*
1261 119 3
Kraków
U mnie wyświetla się komunikat że modyfikator nie jest zgodny ze sculpt.

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

zdrapekk

Aktywny użytkownik
*
408 22 1