/  Forum  /  Blender Technicznie  /  Animacja / Rigging / Skinning  /  Delta location/rotation/scaling

Delta location/rotation/scaling

#0 Delta location/rotation/scaling

#38705, 20160117, 22:49:13
Witam

Dawno nie robiłem animacji za pomocą Keyframes, ale czy mi się wydaje czy Delta location/rotation/scaling nie działa?? Używam Blendera 2.76 więc może coś się zmieniło, albo coś robię nie tak, niech ktoś mnie oświeci..

troman

Nowy użytkownik
*
16 2 0
jestem tu nowy!

#1 Odp: Delta location/rotation/scaling

#38740, 20160118, 20:52:43
Sprawdzałem, działa bardzo dobrze, oczywiście keyframujesz deltalocation a nie location.

Zygfryd

Aktywny użytkownik
*
377 33 1
eeee mmmm yyyy

#2 Odp: Delta location/rotation/scaling

#38748, 20160118, 21:24:32
To może ja mam coś przestawione.. Jak przesuwam obiekt to współrzędne zmieniają się tylko dla Location dla Delta Location zawsze mam [0, 0, 0]... i jak wstawiam klucze dla Delta Location to cały czas mam współrzędne[0, 0, 0].. Hm może podeślesz plik to sprawdziłbym u siebie??

troman

Nowy użytkownik
*
16 2 0
jestem tu nowy!

#3 Odp: Delta location/rotation/scaling

#38791, 20160120, 08:24:40
Właśnie na tym polega deltalocation, że współrzędne obiektu się nie zmieniają tylko jego przesunięcie od aktualnego położenia o delta (czy przesunięcie, czy różnicę, czy jak to nazwać).

Zygfryd

Aktywny użytkownik
*
377 33 1
eeee mmmm yyyy

#4 Odp: Delta location/rotation/scaling

#38792, 20160120, 08:35:59
No dobra.. ale chce teraz przesunąć obiekt daleko w przestrzeni.. to muszę bawić się suwakami?? Mało wygodne to..;/

troman

Nowy użytkownik
*
16 2 0
jestem tu nowy!

#5 Odp: Delta location/rotation/scaling

#38798, 20160120, 12:33:03
A dlaczego zależy ci aby przesuwać obiekty w  delta ....  zamiast w normalnych współrzędnych ?

Zygfryd

Aktywny użytkownik
*
377 33 1
eeee mmmm yyyy

#6 Odp: Delta location/rotation/scaling

#38801, 20160120, 14:00:42
Ponieważ chcę zduplikować obiekt przesunąć go w widoku 3D tam gdzie chcę.. I chciałbym żeby w tym nowym miejscu nowy obiekt otworzył animację.. w blenderze 2.49 przynajmniej tak było... i odtwarzało się w GE.. teraz nie wiem co namieszali ;/

troman

Nowy użytkownik
*
16 2 0
jestem tu nowy!

#7 Odp: Delta location/rotation/scaling

#38802, 20160120, 14:38:13
No i tak działa. Tworzysz klucze dla delta (loc, rot, scale), kopiujesz obiekt w dowolne miejsce i wykonuje on daną animację w nowym miejscu. Delta jest wartością dodaną do aktualnych transformacji obiektu. Podobnie możesz zrobić ze zwykłymi transformacjami, gdy przyparentujesz dany obiekt do obiektu empty (czy też do kości) i tym obiektem przesuniesz animowany obiekt. Masz niżej plik poglądowy (na 2 warstwie jest wariant z empty), chyba że nie bardzo zrozumiałem, o co tak naprawdę chodzi. Patrzę na 2.49 i już nie pamiętam, jak tam się to odbywało :).

Arek

Ekspert
*
3585 468 3
Tak 49396350

#8 Odp: Delta location/rotation/scaling

#38804, 20160120, 16:28:35
OK dzięki za plik i za pomoc.. już zczaiłem jak to działa.. dzięki za ciepliwość ;)

troman

Nowy użytkownik
*
16 2 0
jestem tu nowy!