/  Forum  /  Blender Ogólnie  /  Nowości w Blenderze  /  Blender PBR viewport Branch v0.2

Blender PBR viewport Branch v0.2

#0 Blender PBR viewport Branch v0.2

#38716, 20160118, 12:34:13
Nie 2.77, ale w sumie to i tak przyszłość.

Branch z Viewportem pod Cycles.
http://www.clement-foucault.com/#blender_pbr
(ʘ‿ʘ)

Zuorion

Aktywny użytkownik
*
522 37 4
Zue zuo.

#1 Odp: Blender PBR viewport Branch v0.2

#38739, 20160118, 20:37:50
Cudnie! Na szczęście progressbar to kosmetyka. A taki wypasiony viewport to super sprawa...

Ancestor

Ekspert
*
2303 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#2 Odp: Blender PBR viewport Branch v0.2

#38744, 20160118, 21:18:04
Przetestowałem tego brancha i działa nadspodziewanie dobrze i szybko. Trochę czasu zajmuje odświeżenie shaderów (kilka sekund) gdy coś zmieniamy w materiale, ale za to później podgląd działa superpłynnie, reaguje na zmiany położenia/wielkości/natężenia świateł, działają cienie ze spot lamps, działa mapa world. Można malować na żywo, nawet z teksturami 4k jest to malowanie real time. Naprawdę niewiele brakuje aby mieć w Blenderze odpowiednik Substance Paintera, choćby pod względem viewportu PBR.

Tu chwila zabawy modelem który oteksturowałem w Substance Painter, .blend praktycznie od kopa zadziałał w tym branchu. Gif jest nagrany w 10fps, w rzeczywistości chodzi to spokojnie w 60fps.



Nic nie musiałem przestawiać w node tree względem tego co już miałem ustawione, tylko trochę wyregulować roughness i metalness za pomocą Color Ramp.

jubi

Moderator Globalny, Zaawansowany użytkownik
*
1261 119 3
Kraków
Ostatnia zmiana: 20160118, 21:37:09 wysłana przez jubi

#3 Odp: Blender PBR viewport Branch v0.2

#38747, 20160118, 21:23:33
To co piszesz brzmi wręcz niewiarygodnie!!
Szykuje się cudo...

Ancestor

Ekspert
*
2303 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#4 Odp: Blender PBR viewport Branch v0.2

#38750, 20160118, 21:26:11
W końcu się wzięli za robotę pod tym względem :)
To teraz mam problem czy ma sens robić ładnie wyglądający dodatek do unity, dedykowany artystom CG znudzonym czasem renderu, pozwalający na render w każdej rozdzielczości, pomijający czas renderu (przykład - mój skorpion).
Jak to się sprawuje w blenderze w wyższych rozdzielczościach, większych niż monitor? Tu używasz viewport render czy normalnie F12?
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Kamil1064

Ekspert
*
3845 164 1

#5 Odp: Blender PBR viewport Branch v0.2

#38752, 20160118, 21:35:46
Działa wciśnięcie "OpenGL render active viewport". Nie wiem jak wyższe rozdzielczości, u mnie w 2560*1440 jest realtime.

jubi

Moderator Globalny, Zaawansowany użytkownik
*
1261 119 3
Kraków

#6 Odp: Blender PBR viewport Branch v0.2

#38753, 20160118, 21:51:39
Działa wciśnięcie "OpenGL render active viewport". Nie wiem jak wyższe rozdzielczości, u mnie w 2560*1440 jest realtime.
To mogę spać spokojnie :D
Ale na poważnie, przekodzenie z cyclesa na taki silnik jak Unity to by im trochę zajęło i raczej blender by na tym stracił niż zyskał (inne softy w tym czasie poszły by daleko do przodu). Co najwyżej podrasowanie BGE miałoby tu sens.
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Kamil1064

Ekspert
*
3845 164 1

#7 Odp: Blender PBR viewport Branch v0.2

#38761, 20160118, 22:56:33
To że w viewporcie pokazuje cuda nie znaczy że da się to ogarnąć tak samo w BGE. Eksport obiektu tak wyglądającego, jak to co pokazuje JUbi, do Unity byłoby już fajną rzeczą, wypieczone map, przeportowane shadery i efektów. 
Myślę, że oni tam w devie, srogo myślą co z BGE zrobić. Z jednej strony jest to bardzo fajna rzecz, widzę po moich młodych którzy kombinują za jakimiś gierkami, z drugiej jakość tego co BGE wypuszcza z siebie jest tak archaiczna, że poza ćwiczeniami to się chyba dziś do niczego już nie nadaje.
Ile kasy i roboczogodzin potrzeba by BGE zaszyty w Blednera zbliżył się do poziomu darmowej wersji Unity o płatnych silnikach nie wspominając.
Coś mi chodzi po głowie i chyba lekko odpłynąłem... sorki

Ancestor

Ekspert
*
2303 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#8 Odp: Blender PBR viewport Branch v0.2

#38763, 20160118, 23:08:04
To że w viewporcie pokazuje cuda nie znaczy że da się to ogarnąć tak samo w BGE. Eksport obiektu tak wyglądającego, jak to co pokazuje JUbi, do Unity byłoby już fajną rzeczą, wypieczone map, przeportowane shadery i efektów. 
Jubi ma model z SP, to w unity nie problem. Natomiast, jeśli chodzi o wypiekanie viewportu typu matcap, to pewnie się pojawi :) Popatrz ile musiał ktoś się narobić nad tym PBR w viewporcie.
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Kamil1064

Ekspert
*
3845 164 1

#9 Odp: Blender PBR viewport Branch v0.2

#38921, 20160124, 17:20:00
Jubi, jak zwykle masakrujesz! :) Ciekawe, czy to będzie chodziło na średnio starym lapku.
Co do BGE, to są plany, żeby je wywalić, ale dać w zamian coś lepszego, być może z ewentualną integracją skierowaną do UDK, Unity, lub innych tego typu silników. Właśnie w kontekście materiałów.
-piotr-

Piotr

Administrator, Ekspert
*
3960 193 8
BFCT

#10 Odp: Blender PBR viewport Branch v0.2

#39619, 20160207, 00:31:39
Potwierdzam płynne działanie na lapku 2x1.6 GHz i zintegrowaną grafiką :)

Ale swoją drogą, to efektownie to u mnie wygląda tylko na "porcelanowych" materiałach, bo np.:


Do tego co zrobił jubi sporo brakuje.
:D

Eryk

Nowy użytkownik
*
23 5 0

#11 Odp: Blender PBR viewport Branch v0.2

#43172, 20160518, 20:29:32
Blender PBR
materiały w cycles na silniki OpenGL
http://www.clement-foucault.com/#blender_pbr
polecam . ciekawe czy będzie w 2.8

u mnie działa bez zarzutu na OpenGL nv550ti
viewport, viewrender
PC : CPU Xeon X5460 QuadCore 4GHz LGA771 Na LGA775 (AiO -water cooling) 8GBRAM 1000MHz
GPU NV GTX1050Ti 4GB VRAM
System Linux mint 19.1 64bit

Noyva85PL

Użytkownik
*
204 14 36
jestem tu nowy!