/  Forum  /  Blender Ogólnie  /  Nowości w Blenderze  /  Nowości w Blenderze

Nowości w Blenderze

#180 Odp: Nowości w Blenderze

#53060, 20180529, 09:36:02
Ale 2.8 to będzie w tym tempie za rok, a dailybuildy jak widać dostają nowe rzeczy.
Obstawiam, że powstanie jeszcze jakaś wersja 2.79.9, ostatnia przed 2.8, który będzie chyba większą rewolucją niż to co zrobił 2.5 z 2.4x

Ancestor

Ekspert
*
2303 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#181 Odp: Nowości w Blenderze

#53061, 20180529, 09:45:17
Tak to może wyglądać, że zamiast kończyć co zaczęte to ciągle są dodawane i rozgrzebywane nowe rzeczy, co oddala jeszcze bardziej 2.8. Za dużo zmian na raz. W tym trybie to faktycznie zajmie jeszcze kilka lat. Chyba, że ktoś w pewnym momencie powie stop.

jubi

Moderator Globalny, Zaawansowany użytkownik
*
1261 119 3
Kraków

#182 Odp: Nowości w Blenderze

#53062, 20180529, 09:54:37
ja bym nie panikował, codequest przeszedł dopiero półmetek a wydaje mi się, że Ton tak postawił opcję, że na początku wrzucają nowe ficzery
a im bliżej końca tym bardziej skupią się na polerowaniu...

poza tym to co nam sie wydaje skomplikowane czasami (z perspektywy usera) to z perspektywy kodera może być banał , i na odwrót...
dlatego trudno mi ocenić obiektywnie jak dalece zaawansowane są prace nad stabilną wersją 2.8
pamiętajmy, że to co jest w dailybuildach to rzeczy, które już zdecydowali się wypuścić jako względnie działające...

Ton wstępnie deklarował pierwszy release na okolice Sierpnia (chyba ze względu na Siggraph), ale nawet jak trzeba będzie czekać do Bożego Narodzenia to myślę, że warto...

Ja osobiście strzelam, że nawet jak sierpień się nie uda to będą spinać poślady aby wypuścić release przed Blender Conference...

pracuję dla przyjaznej blenderowi renderfarmy https://garage.farm/
taka moja rola...

djtartak

Użytkownik
*
255 30 1
One Blend to rule them all...

#183 Odp: Nowości w Blenderze

#53063, 20180529, 09:55:15
Ja mam sporo obawy przed 2.8... może oni też ;)

Ancestor

Ekspert
*
2303 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#184 Odp: Nowości w Blenderze

#53064, 20180529, 10:21:09
fear of The Unknown...
pracuję dla przyjaznej blenderowi renderfarmy https://garage.farm/
taka moja rola...

djtartak

Użytkownik
*
255 30 1
One Blend to rule them all...

#185 Odp: Nowości w Blenderze

#53075, 20180531, 08:45:30
W zapowiedziach przed Codequest Ton powtarzał, że celem jest przygotowanie bety 2.8 na Siggraph więc zapewne jakieś konkretne ramy czasowe i cele mieli określone...

Marro

Aktywny użytkownik
*
401 35 2

#186 Odp: Nowości w Blenderze

#53076, 20180531, 14:49:16
W zasadzie to Spring team używa 2.8 na produkcji (jako pre-alpha testerzy) kolejnego open-movie

No i faktycznie planuja Betę dalej na Siggraph.

Ale i tak to będzie dalekie od używalnego. imo jeszcze przez jakiś czas od zwykłego releasa, Mam nadzieję, że gdzieś może koło grudnia będzie się tego dało używać.

Zuorion

Aktywny użytkownik
*
522 37 4
Zue zuo.

#187 Odp: Nowości w Blenderze

#53077, 20180531, 15:01:24
Myślę że grudzień to bardzo optymistycznie, obstawiałbym nawet wiosnę...

Ancestor

Ekspert
*
2303 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#188 Odp: Nowości w Blenderze

#53078, 20180531, 21:09:54
w nawiązaniu do tytułu open movie... ?
 :)
a swoją drogą to naprawdę spoko, że rozwijają to równolegle z ekipą używającą tych narzędzi do konkretnego projektu (wspołczucia dla ekipy ...)
pracuję dla przyjaznej blenderowi renderfarmy https://garage.farm/
taka moja rola...

djtartak

Użytkownik
*
255 30 1
One Blend to rule them all...

#189 Odp: Nowości w Blenderze

#53079, 20180531, 21:35:29
Just blenderdev things :d.
Przy open movies tak robio, ze wprowadzajo jakieś zmiany i ekipa je od razu testuje.
Plusy są takie, że testerzy są od razu przy programistach, a minusy takie, że jednak troche wąskie grono (zwłaszcza przy komentowaniu UI itp)


btw wireframe wróciło
https://www.youtube.com/watch?v=pcOk-SYxllg

Zuorion

Aktywny użytkownik
*
522 37 4
Zue zuo.

#190 Odp: Nowości w Blenderze

#53680, 20180922, 13:36:19
pojawiają się nowe karty graficzne od Nvidi RTX ... które w czasie zeczywistym liczą ray traicing. czy blender to obsłuzy? i co o tym myślicie?
PC : CPU Xeon X5460 QuadCore 4GHz LGA771 Na LGA775 (AiO -water cooling) 8GBRAM 1000MHz
GPU NV GTX1050Ti 4GB VRAM
System Linux mint 19.1 64bit

Noyva85PL

Użytkownik
*
204 14 36
jestem tu nowy!

#191 Odp: Nowości w Blenderze

#53681, 20180922, 14:11:52
które w czasie rzeczywistym liczą ray traicing.
Nie.
Marketingowe pierdololo.
Mówi, się że sa 6x szybsze od odpowiednikow poprzedniej generacji w raytracingu. Spory wzrost wydajności, ale to nie bedzie realtime.

czy blender to obsłuży?
Tak.
https://twitter.com/tonroosendaal/status/1029752422485254144

Zuorion

Aktywny użytkownik
*
522 37 4
Zue zuo.

#192 Odp: Nowości w Blenderze

#53685, 20180922, 16:34:32
Te karty z serii 2080 ti już wyszły?
szukam jakiś dostępnych testów w cycles jenak nie mogę na tą chwile na nic trafić.
czy przy rednerowaniu będzie jakaś znacząca poprawa?

vipovsky

Użytkownik
*
159 4 0

#193 Odp: Nowości w Blenderze

#53687, 20180922, 16:47:35
linus próbował zrobić benchmark w cycles, ale tak w skrócie nie ma jeszcze odpowiednich sterowników, etc., a sam cycles nie obsługuje tych kart. Niestety na to będzie trzeba chwilkę poczekać, tak samo jak to było w przypadku serii 10xx.

Problemem tej technologii narazie jest taki, że jakość podczas realtime jest podobny jakby się renderowało w cycles z 1 samplem

SirGorn

Ekspert
*
1577 102 4
.