/  Forum  /  Hardware  /  Nowości i nowinki sprzętowe  /  Vulcan 1.0

Vulcan 1.0

#0 Vulcan 1.0

#39964, 20160217, 07:23:15
Witam,
Wczoraj premiera api do kart graficznych Vulcan 1.0

https://www.khronos.org/vulkan/

Za pewne będzie to miało wpływ na różne programy do obróbki grafiki (UE, Unity, itd.). Czy będzie miało duży wpływ na blendera?
Jakieś prognozy?

Czy to faktycznie jest rewolucja?

MichalCe

Nowy użytkownik
*
11 0 0
jestem tu nowy!

#1 Odp: Vulcan 1.0

#39965, 20160217, 08:17:51
Vulcan to ewolucja Mantle, nic nie zapowiada aby programowanie niskopoziomowe zostało zaimplementowane do Blendera.

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

zdrapekk

Aktywny użytkownik
*
408 22 1

#2 Odp: Vulcan 1.0

#39969, 20160217, 10:17:04
Softwarowo przeszliśmy niedawno w blenderze (a właściwie, to dopiero od wersji która wychodzi) do OpenGL 2.1 czyli do 2006 roku.
Dobra, tak naprawdę, to dzięku temu przejściu blender będzie mógł bez problemu korzystać z featursów nowszych wersji opengl'a. (fixed pipeline bardzo przeszkadzał)

Zanim Blender (i w ogóle inne aplikacjie) zaczną używać Vulcan'a i DX12 to dużo jeszcze kodu przepłynie z palców programistów. A zwłaszcza Blender, bo dużo ludzi i tak miało straszny problem ze swoimi archaicznymi kartami i wymogiem ogl 2.1 hamując tym rozwój.

Zuorion

Aktywny użytkownik
*
530 38 4
Zue zuo.

#3 Odp: Vulcan 1.0

#39973, 20160217, 12:08:19
A czemu nie? Otwarta platforma, wspiera wszystkie systemy. Ciekawe czy coś na ten temat wypowie się dev team. Mi to wygląda na świetnie narzędzie, żeby zunifikować "dystrybucje blendera" i przyspieszyć view port. Jeszcze jak weźmiemy pod uwagę ze dx 12 only windows 10..

Khar

Zaawansowany użytkownik
*
773 73 1

#4 Odp: Vulcan 1.0

#40000, 20160217, 17:27:45
Temu:
Cytuj
Initial specifications state that Vulkan will work on hardware that currently supports OpenGL ES 3.1 or OpenGL 4.X and up.[22]
Wymaga hardwareu, który radzi sobie z OpenGL 4+ (-NVIDIA Kepler and Maxwell (GTX 6xx<), AMD GCN (Radeon HD 7xxxx<), Intel HD 5th/6th<).
A Blender dopiero co przeszedł na 2.1, który wyszedł dekadę temu. A i tak ludzie mają z tym problem (nie wiem zresztą jak można w ogóle tak egoistycznie bóldupić), bo ich 10 letnie karty nie będą wpierały nowych wersji blendera.
Zmiana na Vulcana to było by duże przedsięwzięcie. Bo trzeba by było rozwijać i Vulcana i OpenGL (ze względu na powyższy powód, porzucenie ogl'a nie jest nawet opcją).
Niby ludzie z BF byli zapraszani do teamu developującego Vulcana. Ale nie radze się tym jarać, bo według mnie długo nie zobaczymy czegoś takiego w blenderze.

Poczekamy zobaczymy.
A tak poza tym to się nie znam i tak tylko pisze..

Zuorion

Aktywny użytkownik
*
530 38 4
Zue zuo.

#5 Odp: Vulcan 1.0

#40014, 20160217, 22:56:36
Czytałem dzisiaj o Vulkanie i jest to mix OpenGL z Mantle a to już ciekawie wygląda. Mantle było wspierane tylko przez AMD. Vulkan ma już wsparcie dla wielu firm np. AMD, NVIDIA, INTEL. W sumie widać jak wszyscy mają gdzieś M$ i jego super Dx12 i pokazali mu ..i.. bo to jest chamskie na siłe wciskać 10. Z tego co udało mi sie doczytać to Vulkan wspiera OS, Linuxa, Winde, Androida i inne platformy. Mantle nie odniosło sukcesu bo śmigało tylko na Radkach, teraz to inna bajka i widać coraz większe ciśnienie na programowanie niskopoziomowe. Jeszcze jest kwestia łatwości programowania Vulkana kontra Dx12.

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

zdrapekk

Aktywny użytkownik
*
408 22 1
Ostatnia zmiana: 20160217, 23:04:55 wysłana przez zdrapekk

#6 Odp: Vulcan 1.0

#48147, 20170223, 03:33:08
wiecej gier na vulkana. pierdolić dx
PC : CPU Xeon X5460 QuadCore 4GHz LGA771 Na LGA775 (AiO -water cooling) 8GBRAM 1000MHz
GPU NV GTX1050Ti 4GB VRAM
System Linux mint 19.1 64bit

Noyva85PL

Użytkownik
*
204 14 36
jestem tu nowy!