/  Forum  /  Blender Ogólnie  /  Nowości w Blenderze  /  Blender 2.78 Nowości

Blender 2.78 Nowości

#60 Odp: Blender 2.78 Nowości

#45389, 20160908, 09:10:48
Całkiem ładne. Przypomina mózg jakiegoś potwora, lub coś w tym rodzaju.

A.S.

Użytkownik
*
70 0 0

#61 Odp: Blender 2.78 Nowości

#45390, 20160908, 09:53:58
Bardzo ciekawy efekt, który przypomina mi klimat z Prometeusza

Zyzio

Aktywny użytkownik
*
559 45 0

#62 Odp: Blender 2.78 Nowości

#45452, 20160912, 12:15:12
H.R. Giger oraz seria "Alien".

Kropka

Aktywny użytkownik
*
491 41 2

#63 Odp: Blender 2.78 Nowości

#45623, 20160923, 08:42:41
@Kropka

"Alien" ? Coś takiego nie istnieje - to jakieś mityczne przedpotopowe twory...
Takie mam ostatnio odczucia zderzając się z ludźmi urodzonymi po 2000. :)
Można się poczuć staro jak ktoś nie czai tego co dla ciebie było oczywistością...

a ja pamiętam jeszcze czasy ZX Spectrum...
pracuję dla przyjaznej blenderowi renderfarmy https://garage.farm/
taka moja rola...

djtartak

Użytkownik
*
255 30 1
One Blend to rule them all...

#64 Odp: Blender 2.78 Nowości

#45918, 20161014, 19:11:49
Blender 2,78 i bug przy probie usuniecia grupy w Texture Atlas. Przetestowane na dwoch Makach i na kilku plikach .blend, w tym plikach w calosci tworzonych w Blenderze 2,78.

MacOSX 10,11.

Kropka

Aktywny użytkownik
*
491 41 2

#65 Odp: Blender 2.78 Nowości

#45926, 20161015, 01:49:16
Jeśli nie chce Ci się czekać, aż developer to naprawi, to możesz tak zrobić:
- otwórz plik "uv_texture_atlas.py" w edytorze tekstu



- przejdź do linii 501 i znajdziesz tam wyrażenie "bpy.data.groups.remove(group)"



- zmień to wyrażenie na "bpy.data.groups.remove(group, do_unlink=True)", czyli dopisz tylko do wyrażeń w nawiasie, po przecinku ", do_unlink=True"



- zapisz plik i zrestartuj Blendera. Powinno działać.

Arek

Moderator, Ekspert
*
3569 460 3
Tak 49396350

#66 Odp: Blender 2.78 Nowości

#45929, 20161015, 10:21:26
Poprawka dziala : ) dzieki, szefie.

Kropka

Aktywny użytkownik
*
491 41 2

#67 Odp: Blender 2.78 Nowości

#45931, 20161015, 11:17:01
You're welcome, jak mawiali starożytni rzymianie :).
Pewnie przy kolejnej wersji "a" będzie to już poprawione i może coś jeszcze, co nie działa.

Arek

Moderator, Ekspert
*
3569 460 3
Tak 49396350

#68 Odp: Blender 2.78 Nowości

#45938, 20161015, 23:34:47
Czy mógłby ktoś z Was sprawdzić u siebie czy da się poprawnie kopiować listę wykonanych poleceń z okna "Info" ?  (to rozwijane od góry)
Zakupiłem addon "Pie Menu Editor" i tak jak w poniższym filmiku chciałem przypisać kilka poleceń do jednego z ośmiu piemenu lecz zauważyłem, że w wersji 2.78 występuje u mnie problem z zaznaczaniem poszczególnych linii kodu oraz kopiowaniem - przykładowo jeśli uda mi się podświetlić np 3 interesujące mnie linie to po skopiowaniu do schowka trafiają także niepotrzebnie inne niepodświetlone no i generalnie jest problem z zaznaczaniem, bo przy próbie kliknięcia za każdym razem jeden wers ucieka do góry i zaznacza się nie to co trzeba.

Z góry dzięki za info

https://youtu.be/COW109EjBsU?list=PLsowJ3v5QWhE9db_GcPnSrTXWJrA5poWg&t=76   

Zyzio

Aktywny użytkownik
*
559 45 0

#69 Odp: Blender 2.78 Nowości

#45939, 20161015, 23:57:39
U mnie działa bez problemu:



Problem może być nie tyle z samym blenderem, ale może z wtyczką, która może nie być przystosowana do tej wersji blendera i może to ona wprowadza pewne zamieszanie. Jesteś pewien, że wtyczka współdziała z blenderem 2.78? Inna możliwość to może wadliwa myszka.

Arek

Moderator, Ekspert
*
3569 460 3
Tak 49396350
Ostatnia zmiana: 20161016, 00:38:44 wysłana przez Arek

#70 Odp: Blender 2.78 Nowości

#45944, 20161016, 18:29:12
Dzięki Arku za fatygę. Już wiem co było przyczyną. Jak widać na początku filmiku addon umożliwia włączenie tzw "Debug mode" i w tym trybie w oknie "Info" rejestrowana jest każda wykonywana czynność, nawet pojedyncze kliknięcie w jego obrębie a to powoduje przewinięcie całej listy poleceń o jeden wiersz i czasami zaznacza się nie to co trzeba, a ponieważ lista ucieka cały czas do góry pozostają na niej zaznaczone wcześniej linie kodu, których już nie widać i to wyjaśnia zjawisko kopiowania więcej niż by się chciało :)

Nawiasem mówiąc polecam ten dodatek bo przyspiesza pracę diametralnie -  jest wart każdej złotówki.

Zyzio

Aktywny użytkownik
*
559 45 0

#71 Odp: Blender 2.78 Nowości

#46000, 20161019, 17:18:19
Pewnie przy kolejnej wersji "a" będzie to już poprawione i może coś jeszcze, co nie działa.
Lada chwila wersja "a" a poprawkami.

Arek

Moderator, Ekspert
*
3569 460 3
Tak 49396350

#72 Odp: Blender 2.78 Nowości

#46513, 20161108, 21:42:46
Cześć. Wie ktoś gdzie podziała się pozycja "Add Driver" z menu pod prawym przyciskiem myszy?

Zyzio

Aktywny użytkownik
*
559 45 0

#73 Odp: Blender 2.78 Nowości

#46519, 20161108, 21:59:33
Prawdopodobnie pozostała w oficjalnej wersji 2.78 :-X

Zygfryd

Aktywny użytkownik
*
376 33 1
eeee mmmm yyyy

#74 Odp: Blender 2.78 Nowości

#46521, 20161108, 22:13:05
Właśnie używam oficjalnej wersji i brakuje tej opcji np. na parametrach "Dimensions" :( a wcześniej były dostępne.

Zyzio

Aktywny użytkownik
*
559 45 0

#75 Odp: Blender 2.78 Nowości

#46533, 20161109, 02:23:16
Zyzio, zostało to zablokowane ze względu na konflikt z animowaniem opcji "scale", chociażby przy jednoczesnej animacji "scale" i "dimensions" - mówię o animacji, czyli krzywych animacji, jednak są one z użyciem driverów ściśle powiązane.
Przy odrobinie wysiłku można to odblokować, wystarczy usunąć zaledwie jedną linijkę w pliku kodu źródłowego. Wiąże się to jednak z własną ręczną kompilacją blendera (zdjęcie 1).

Można chyba też użyć samego "scale" zamiast "dimensions". Tak mi się wydaje, że to może działać. Dla przykładu, tak jak na zdjęciu wielkość (dimensions) cuba w osi X ma być uzależniona od położenia Empty w osi X:
Pierwotna wielkość cuba w osi X przez dodaniem drivera = 1.4m
Scala cuba = 1
1. dodajesz driver do "scale" w osi X
2. dzielisz wartość zmiennej (var) przez pierwotną wielkość cuba w odpowiedniej osi
I chyba coś takiego powinno działać, jak widać niżej na zdjęciu (zdjęcie 2) wartości się pokrywają.

Arek

Moderator, Ekspert
*
3569 460 3
Tak 49396350
Ostatnia zmiana: 20161109, 03:07:19 wysłana przez Arek

#76 Odp: Blender 2.78 Nowości

#46547, 20161109, 19:19:20
Dzięki za cynk Arku.

Zyzio

Aktywny użytkownik
*
559 45 0

jubi

Moderator Globalny, Zaawansowany użytkownik
*
1261 119 3
Kraków