/  Forum  /  Kategoria ogólna  /  Ogólnie o PKB  /  Blender Day 2016

Blender Day 2016

#30 Odp: Blender Day 2016

#46781, 20161118, 13:54:28
Coś czuję że jeśli pojawi się opcja, refundacji dojazdu, dla występujących. Chętnych do poprowadzenia panelu będzie więcej niż oglądających ;)

Mnie niestety nie będzie...

Ancestor

Ekspert
*
2303 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#31 Odp: Blender Day 2016

#46808, 20161119, 22:15:48
było git

mam nadzieję, że Piotao udostępni wszystkie ciekawe materiały szerszej publiczności jak najszybciej
(z wyjątkiem tych supertajnych przecieków z serwerów CIA, których oczywiście nie widzieliśmy i nie wiemy, że Trump wygrał bo Blender 2.8 zmiecie Autodesk z rynku ;) )

pozdrawiam wszystkich którzy byli i nie byli
pracuję dla przyjaznej blenderowi renderfarmy https://garage.farm/
taka moja rola...

djtartak

Użytkownik
*
255 30 1
One Blend to rule them all...

#32 Odp: Blender Day 2016

#46814, 20161120, 04:38:01
Dziękuję że byłeś djtartak, szkoda że nie mogliśmy porozmawiać dłużej, i dziękuję ogólnie wszystkim, którzy postanowili poświęcić swój sobotni czas na przybycie! Było więcej osób niż rok temu, w tym ludzie z Poznania, Rzeszowa i ... zapomniałem, skąd przyjechał Kuba Hajkuś.
Dziękuję bardzo szczególnie Kubie, Jakubowi i Jackowi za ciekawe wystąpienia! :) No i obecność Pitera z synem była szczególnie miła ze względu na chyba co najmniej 35 lat znajomości :)
-piotr-

Piotr

Administrator, Ekspert
*
3960 193 8
BFCT

#33 Odp: Blender Day 2016

#46821, 20161120, 12:25:59
Piotr zapomniałeś o gościu spod Torunia, który niegrzecznie, bez pożegnania zwiał na ostatniej przerwie :)
Dlatego w tym miejscu chciałbym bardzo podziękować wszystkim, którzy podzielili się swoją wiedzą i umiejętnościami.
W sumie miałem pytanie - Jakub Machałek podczas swojego wystąpienia powiedział, że pod linuksem blender renderuje 3 razy szybciej niż pod windowsem - to jest fakt czy tylko taki żart w kierunku użytkowników windowsa? Kompletnie nie znam się na linuksie, dlatego pytam.
I jeszcze jedna rzecz, jeden z uczestników opowiedział o problemie przy tworzeniu kolorowej taśmy z przewodami.
Przygotowałem krótki filmik, może to w jakiś sposób rozwiąże jego problem:
https://www.youtube.com/watch?v=niMIZQ9WJdE&feature=youtu.be

Pozdrawiam Matchias

matchias

Nowy użytkownik
*
15 6 0
jestem tu nowy!
Ostatnia zmiana: 20161120, 20:54:26 wysłana przez matchias

#34 Odp: Blender Day 2016

#46822, 20161120, 12:50:47
Dawno nie testowałem, bo nie mam Windows, ale kiedyś różnica była znaczna. W każdym razie dotyczy to jedynie renderowania na CPU.

smm

Zaawansowany użytkownik
*
1298 127 1

jubi

Moderator Globalny, Zaawansowany użytkownik
*
1261 119 3
Kraków

#36 Odp: Blender Day 2016

#46837, 20161120, 15:35:36
Fakt, ten sam komp na windowsie i ubuntu pod linuxem (GPU) liczył 3x szybciej. Nie podam wyników i nie zrobię nowych testów bo w tym kompie nie ma już i prawdopodobnie nie będzie Windowsa.
W każdym razie to był szok i niedowierzanie.

Ancestor

Ekspert
*
2303 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#37 Odp: Blender Day 2016

#46843, 20161120, 17:10:27
My (ja i mój syn Maciek) też dziękujemy za bardzo miłe spotkanie.

Postulat na przyszłość o przedstawianie się psuedonimami z forum. O ile rozpoznałem Joannę (na forum JGL) bo zamieszcza zdjęcie o tyle to, że djtartak-a - nie skojarzyłem a bardzo żałuję - w końcu wszyscy się trochę znamy z forum ...

Piter

Porządkowi, Użytkownik
*
89 8 0

#38 Odp: Blender Day 2016

#46850, 20161120, 20:03:46
Ja też dziękuję za spotkanie. Myślę, że dla ludzi głodnych wiedzy, przydało by się zorganizować takie spotkania częściej niż raz na rok :).
przyglądam się i śledzę

jackhew73

Nowy użytkownik
*
16 1 0
445045
APS - HP

#39 Odp: Blender Day 2016

#46852, 20161120, 20:10:15
to zmienię chyba avatara - bo na anonimowości mi tutaj nie zależy ;)
pracuję dla przyjaznej blenderowi renderfarmy https://garage.farm/
taka moja rola...

djtartak

Użytkownik
*
255 30 1
One Blend to rule them all...

#40 Odp: Blender Day 2016

#46854, 20161120, 20:25:39
Ile w sumie było osób?

Ancestor

Ekspert
*
2303 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#41 Odp: Blender Day 2016

#46856, 20161120, 20:39:06
Myślę, że 20 osób było.
przyglądam się i śledzę

jackhew73

Nowy użytkownik
*
16 1 0
445045
APS - HP

#42 Odp: Blender Day 2016

#46861, 20161120, 23:30:14
Było super, bardzo mi się podobało. Jak to miło na żywo pogawędzić o Blenderze :D

JGL

Nowy użytkownik
*
43 2 22

#43 Odp: Blender Day 2016

#46862, 20161121, 00:37:48
Ja też chciałem wszystkim podziękować za spotkanie. To mój pierwszy wpis na forum, więc również się przywitam: Cześć, ja to ten, który przyjechał z okolic Rzeszowa :)
Bardzo fajnie było Was spotkać i pogadać. Wcale nie było nas mało! Trochę osób przychodziło w trakcie, w pewnym momencie na sali było ok. 40 osób :)

Kuba_Ha

Nowy użytkownik
*
14 2 0

#44 Odp: Blender Day 2016

#46864, 20161121, 10:12:26
No to witamy Kubę !

Super prezentacja z robotem !
Dzięki

W Rzeszowie byłem raz przejazdem i pozytywnie wspominam
pracuję dla przyjaznej blenderowi renderfarmy https://garage.farm/
taka moja rola...

djtartak

Użytkownik
*
255 30 1
One Blend to rule them all...

#45 Odp: Blender Day 2016

#46866, 20161121, 11:34:24
Tak, Kuba pokazał bardzo ciekawy kawałek świata, i te roboty.. były prawdziwie kosmiczne. Nie miałem pojęcia że tak często i tak wiele razy robi się gimbal-lock podczas ruchu. Zapewne to wymusza przesunięcia ramion nie po najkrótszych trasach, tylko nieco zakrzywionych, aby ułatwić ustawienia osi obrotu i nie dochodzić do osobliwości. Czy tak jest, że musisz czasami prowadzić narzędzie po okrężnej trajektorii, aby uniknąć gimbali?
-piotr-

Piotr

Administrator, Ekspert
*
3960 193 8
BFCT

#46 Odp: Blender Day 2016

#46885, 20161122, 07:32:40
Jeżeli praca robota wymaga ruchu po konkretnej trajektorii, to trzeba dobrze przetestować program, żeby upewnić się czy robot nie trafi do położenia osobliwego. Takie "sztywne" trasy są np. w zrobotyzowanym spawaniu. Wyposaża się wtedy robota w pozycjoner (obrotowy stół), który może kręcić spawanym przedmiotem. Ma się wtedy dostęp do większej ilości zakamarków  i w przypadku położenia osobliwego można spróbować innej konfiguracji robot-pozycjoner. Położenia osobliwe się zdarzają i trzeba kombinować :)

Dla robota najkrótsza trasa nie jest najszybsza, ani najłatwiejsza. Chociaż chwytak porusza się po trasie najkrótszej, to cały robot musi się trochę namęczyć. Najwygodniej jest stosować ruch "joint". Kiedy robot ma dojechać do punktu A, wylicza jakie kąty powinien uzyskać na każdej z osi, żeby osiągnąć ten punkt. Podczas ruchu każda oś dąży do uzyskania swojego wyliczonego kąta. Chwytak zamiast linii proste wykonuje zygzak :) Ruch "joint" stosuje się kiedy trzeba przejechać z punktu A do B bez potrzeby zachowania sztywnej trajektorii (np. jakiś ruch pomocniczy).

Kuba_Ha

Nowy użytkownik
*
14 2 0

#47 Odp: Blender Day 2016

#46892, 20161122, 10:42:53
Kwaterniony w realu, a podobno nie warto się matematyki uczyć. ;)

Ancestor

Ekspert
*
2303 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#48 Odp: Blender Day 2016

#46904, 20161122, 19:33:48
Nie słyszałem, żeby "nie było warto" się uczyć, a matematyki w szczególności! :)

Opracowałem podsumowanie z Blender Day, które możecie znaleźć tutaj: http://polskikursblendera.pl/blender-day-2016/  - są tam chyba wszystkie zasoby, które udostępniono, oprócz tej listy softu, którą sporządził Jakub, ale nie mam chwilowo jej adresu. Co do nagrań filmowych, to wyszła kicha, sprzęgły się częstotliwości kamery i rzutnika, więc całość miga okropnie nieprzyjemnie. No ale jeszcze zobaczę, czy ma sens wyciąganie tego za uszy z naprawdę głębokiego dna...
-piotr-

Piotr

Administrator, Ekspert
*
3960 193 8
BFCT

#49 Odp: Blender Day 2016

#46924, 20161123, 15:12:53
jeszcze jeden ślad po konferencji :

kamery nie zadziałały - ale tradycyjne media artystyczne nie zawodzą...

oto szybki portret pamięciowy głównego winowajcy,
przyłapanego na gorącym uczynku - próbie nakłonienia sporej grupy niewinnych użytkowników blendera
do gmerania w script editorze (brrrr)
pracuję dla przyjaznej blenderowi renderfarmy https://garage.farm/
taka moja rola...

djtartak

Użytkownik
*
255 30 1
One Blend to rule them all...

#50 Odp: Blender Day 2016

#46925, 20161123, 15:41:37
Znak szczególny, czapka z logo Blendera ;)

Ancestor

Ekspert
*
2303 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#51 Odp: Blender Day 2016

#46931, 20161123, 20:48:41
Lista softu sporządzona przez Jakuba: http://onlyopen.cc/blenderday.html

JGL

Nowy użytkownik
*
43 2 22

#52 Odp: Blender Day 2016

#46936, 20161124, 00:21:20
WOW, djTartak, niezły rysunek!!! :) Ja bym tak nie umiał, biorę! :)
Dzięki JGL za listę softu, dodam ją potem do opracowania na temat BDay16.
-piotr-

Piotr

Administrator, Ekspert
*
3960 193 8
BFCT

#53 Odp: Blender Day 2016

#46964, 20161125, 20:55:17
Fajnie, że byliście. Następnym razem trzeba będzie aku z auta wyjąć :D
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Kamil1064

Ekspert
*
3845 164 1

#54 Odp: Blender Day 2016

#46966, 20161125, 21:41:15
Żałuje ze nie mogłem przylecieć, ale dystans był za duży żeby przylecieć na jeden dzień :)

Guziczek101

Użytkownik
*
85 11 0
11072678

#55 Odp: Blender Day 2016

#46969, 20161126, 10:20:54
Wiadomo, poza tym to kosztuje, i przez odległość trzeba jeszcze odpowiednio wcześniej cisnąć... a wtedy czas wydarzenia dzieli się na trzy części: dwie z nich to podróż, i wcale nie najkrótsze czasem :/
-piotr-

Piotr

Administrator, Ekspert
*
3960 193 8
BFCT