/  Forum  /  Kategoria ogólna  /  Software/Oprogramowanie  /  Unreal Engine 4 - rady

Unreal Engine 4 - rady

#0 Unreal Engine 4 - rady

#49042, 20170426, 16:14:05
Witam, być może ktoś będzie potrzebował blueprintów, ewentualnie pomocy to z checia pomogę. Przykładowo dzisiaj zaobserwowałem spadek fpsów o 90 klatek na sekunde spowodowanym planar reflection w lazience. W sumie to pierwszy blueprint jaki kiedykolwiek zrobiłem i nie jest zbytnio zaawansowany, ale straciłem pół dnia pracy na tym. Dlatego jeżeli by ktos szukał to zaoszczędzi trochę czasu :) Jedynym mankamentem jest to, iż gdy znajduje się na drugim końcu mieszkania to drzwi musza być zamknięte. Zastanawiam się czy jest jakaś opcja typu - jezeli gracz widzi to renderuje, jeżeli nie to nie renderuje. Ktoś cos wie?

Zorian

Nowy użytkownik
*
40 4 0
2097730
Z checią pomogę:)

#1 Odp: Unreal Engine 4 - rady

#49049, 20170426, 18:38:01
W UE4 jest coś takiego jak precomputed visibility - z tego co pamiętam to tworzysz volume precomputed visibility i w opcjach builda masz build precomputed visibility.
http://timhobsonue4.snappages.com/culling-precomputed-visibility-volumes

Zuorion

Aktywny użytkownik
*
530 38 4
Zue zuo.

#2 Odp: Unreal Engine 4 - rady

#49050, 20170426, 20:32:34
Unreal Engine ma domyślnie włączony Occlusion Culling
Żeby sprawdzić które obiekty są "wyłączone" z renderowania wpisz w konsoli
r.visualizeOccludedPrimitives 1Pokazuje jakie elementy są 'wyłączone" - w Unity trzeba to dodatkowo bejkować, ale pewnie to co Zuorion przesłał jest dokładniejsze.
Rozumiem, że oświetlenie masz wybejkowane? Nie korzystasz z Stationary ani Movable? A jeśli tak to bardzo rozważnie dobieraj Attenuation Radius.

Jak będę miał czas to z UE4 też mogę coś pomóc - ostatnio udało mi się stworzyć takiego potwora spaghetti ;)

SirGorn

Ekspert
*
1577 102 4
.
Ostatnia zmiana: 20170426, 23:54:04 wysłana przez SirGorn

#3 Odp: Unreal Engine 4 - rady

#49058, 20170427, 07:47:32
Dzięki panowie, trochę poczytałem, trochę pooglądałem filmików na youtubie, Bede musiał to kiedys uzyc, ale wydaje mi sie ze przy innym projekcie. Aktualnie zostawię lustro z tymi ustawieniami :) Muszę tylko pamietac by zamykać drzwi od lazienki. I tak światło jest wypalone, daje to najlepszy efekt wg mnie:)

Zorian

Nowy użytkownik
*
40 4 0
2097730
Z checią pomogę:)

#4 Odp: Unreal Engine 4 - rady

#49062, 20170427, 11:49:20
Pewnie wiele osób uznałoby to miejsce za #PiekloPerfekcjonalistów ;)

Ciekawa sprawa, że to lustro odejmuje tyle fpsów (wtedy pewnie Culling Occlusion nie działa i musi ładować do pamięci modele z łazienki jak i kuchni). Tak z czystej ciekawości, jakiego GPU używasz?

SirGorn

Ekspert
*
1577 102 4
.

#5 Odp: Unreal Engine 4 - rady

#49063, 20170427, 12:52:28
Pewnie wiele osób uznałoby to miejsce za #PiekloPerfekcjonalistów ;)

Ciekawa sprawa, że to lustro odejmuje tyle fpsów (wtedy pewnie Culling Occlusion nie działa i musi ładować do pamięci modele z łazienki jak i kuchni). Tak z czystej ciekawości, jakiego GPU używasz?



Dzieki za zwrocenie uwagi na ten sufit, faktycznie, w blenderze jest zlicowany ze sciana, coś zle sie przeniosło. Używam GTX 1080 od msi 8gb, ale chyba bede zmienial na nowa 11gb lub dokupie jedna 8 jeszcze. Problemem okazaly sie takze krzaczki na tarasie (3500 elementów) po skasowaniu hula i przy lustrze:)

Zorian

Nowy użytkownik
*
40 4 0
2097730
Z checią pomogę:)