/  Forum  /  Blender Technicznie  /  Addons/Plugins/Python  /  exportowanie sceny do własnego programu

exportowanie sceny do własnego programu

#0 exportowanie sceny do własnego programu

#49994, 20170720, 23:50:59
Dzień dobry

Od paru miesięcy bawię się OpenGL - w tej chwili pracuję nad importowaniem obiektów z blendera do własnego programu. Próbowałem to zrobić przez pliki Wavefront (obj.) ale nie zawierają koordynat "tangent". Ich obliczenie niestety nie jest banalne (właśnie się przebijam przez prace Morten Mikkelsen...) więc na początek zmajstrowałem prosty addon eksportujący meshe wraz z koordynatami tangent, uv, normal, listy obrazów itd.
Jeśli ktoś jest zaintersowany - https://github.com/amalgamat/blender-tools
Pozdrawiam
Grzegorz

grg12

Przybysz
*
3 0 0
jestem tu nowy!

#1 Odp: exportowanie sceny do własnego programu

#49999, 20170721, 19:44:27
To nadal jest OBJ ale wzbogacony o tangent?

Ancestor

Ekspert
*
2303 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#2 Odp: exportowanie sceny do własnego programu

#50016, 20170723, 14:47:36
Nie - własny format. Chciałem przerobić plugin Wavefront i dodać tangenty - ale ten plugin jest jak na moją znajomość pythona zbyt skomplikowany.
Więc odpaliłem blendera w z widokiem "scrypting" i podpierając się dokumentacją api oraz "autocomplete" zmajstrowałem własnego potworka...

grg12

Przybysz
*
3 0 0
jestem tu nowy!