/  Forum  /  Blender Ogólnie  /  Nowości w Blenderze  /  Blender 2.80 Nowości

Blender 2.80 Nowości

#30 Odp: Blender 2.80 Nowości

#51716, 20171225, 20:19:19
Ale wiesz, że to w Cyclesie wolumetryka jest źle napisana.
W głupiej pół darmowej Cinemie 6XL z okolic 2000 roku chodzi 500x szybciej ;(
To mnie smuci, reszta Blendera rozwija się niesamowicie a wolumetryka leży i kwiczy...
 

Ancestor

Ekspert
*
2303 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#31 Odp: Blender 2.80 Nowości

#51962, 20180130, 00:27:27
Trochę w nawiązaniu do pytania w tym poście:
http://polskikursblendera.pl/forum/index.php/topic,3843.msg51650.html#msg51650

Właśnie pojawiła się możliwość "normalnego" renderu w Eevee, czyli mówiąc prościej - tak jak odbywało się to dotychczas - przyciskiem. Na razie widzę, że skrót F12 chyba nie działa, a przy próbie renderowania animacji Blender zapisuje sekwencje plików .exr, no ale odbywa się dość szybko.
Plik sceny tak na szybko pobrałem http://flasv.com/video/id/9g1ltgo1hiw
Ponadto jako uzupełnienie renderu dodano jeden "pass" - Z pass. Penie w miarę postępu prac będzie tego więcej.

A tak nawiasem, śledząc postępy prac nad Blenderem 2.80, nie jestem pewien, czy choćby za pół roku coś konkretnego się ujrzy :(. Obecnie Eevee i Clay (i pewnie nowy Grease Pencil, topbar, nowy system włosów) to tak jakby trochę oddzielne byty w Blenderze i przyjdzie trochę poczekać, aż zostaną zintegrowane z innymi opcjami Blendera.
Póki co można będzie cieszyć się nową wersją Blendera 2.79a, która lada chwila się ukaże :)

Arek

Moderator, Ekspert
*
3569 460 3
Tak 49396350

#32 Odp: Blender 2.80 Nowości

#52219, 20180224, 21:17:29
ja czekam na nowe symulacje cząsteczek w tym wody ( za pomocą cząsteczek)
PC : CPU Xeon X5460 QuadCore 4GHz LGA771 Na LGA775 (AiO -water cooling) 8GBRAM 1000MHz
GPU NV GTX1050Ti 4GB VRAM
System Linux mint 19.1 64bit

Noyva85PL

Użytkownik
*
204 14 36
jestem tu nowy!

#33 Odp: Blender 2.80 Nowości

#52281, 20180301, 14:00:59
Przeglądam EEVEE i napotkałem mur,... wiem, że to wczesna wersja testowa, ale na necie po grafice takich rzeczy nie widać,
u mnie jakbym nie kombinował, to w viewporcie mam gładko, a po wyrenderowaniu - a raczej zapisaniu obrazu wychodzi
pikseloza przy wolumetryce, wszystkie ustawienia wydaje mi się są ust. na maks parametrach...

w załączeniu screeny, które chyba mówią wszystko...

pouln

Użytkownik
*
153 4 0
jestem tu nowy!

#34 Odp: Blender 2.80 Nowości

#52291, 20180302, 09:03:42
a probowales ustawic wieksza ilosc kolorow? domyslnie ejst na 16 (bit?) , sprubuj zmienic na 32. wyglada jakby blender renderowal za malo kolorow i dlatego widac "przeskoki" zamiast plynnego przejscia

jakihno

Aktywny użytkownik
*
504 39 0

#35 Odp: Blender 2.80 Nowości

#52301, 20180303, 03:24:47
a probowales ustawic wieksza ilosc kolorow? domyslnie ejst na 16 (bit?) , sprubuj zmienic na 32. wyglada jakby blender renderowal za malo kolorow i dlatego widac "przeskoki" zamiast plynnego przejscia

Nie. Gdyby blender renderował z mniejszą ilością kolorów wystąpiłby banding. Na pewno nie taki, jak w/w.
Byłoby coś takiego, jak w załączniku
General: FX 8350, 3x8GB DDR3 1866 CL9, 2xHD 6950 2GB, SSD BX100, HDD Toshiba p300 1TB, Fedora 28 GNOME
Mobile: HP Elitebook 8470p, i7 3740QM, 2x8GB 1866 CL(?), eGPU RX 480 8GB, SSD Intel 545s(?), Debian 9.9 MATE

BlackFarmer

Użytkownik
*
192 14 1
43651094

#36 Odp: Blender 2.80 Nowości

#52302, 20180303, 13:33:31
Nie to nie głębia kolorów,...

Problem znika przy zmniejszeniu parametru "End" w zakładce wolumetryki z domyślnych 100.000 do...
i właśnie zależy od danej sceny, trzeba pokombinować, ale pikseza znika,.. w statycznych scenach sprawdza się bdb,
gorzej będzie z animacją - tam wyjdzie zmniejszony zasięg wolumetryki.

Napotkałem z kolei kolejny problem, którego jak dotąd nie rozwiązałem ;)
Przy HDRI obraz z viewportu  mocno różni się od tego z zapisanego obrazu..

pouln

Użytkownik
*
153 4 0
jestem tu nowy!

#37 Odp: Blender 2.80 Nowości

#52745, 20180422, 17:39:00
Po kilku(naście) dniach uruchomiłem sobie Blendera 2.8, popatrzyłem, co tam nowego, poobracałem figurkami no i jak to zwykłe wyłączyłem.... a tu niespodzianka!!!



Co tam nowe Eevee, Clay'e, GreasePencile, topbary, jakieś nowe manipulatory czy render OpenGL zaskakujący dodkonałą jakością.... To jest dopiero rewolucja!!!! :) Tylu lat trzeba było, aby ktoś wpadł na pomysł takiego okienka :). Wiem, w windowsie było okienko ostrzegawcze, no ale tylko ostrzegawcze, a tu proszę... nawet można plik zapisać przed zamknięciem. Jak to mało trzeba, aby świat stał się lepszy :):).

Arek

Moderator, Ekspert
*
3569 460 3
Tak 49396350

#38 Odp: Blender 2.80 Nowości

#52749, 20180423, 13:57:35
W sumie to już chyba taki standard UI powinien być, no i dobrze że dołożyli ;)

Ancestor

Ekspert
*
2303 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#39 Odp: Blender 2.80 Nowości

#52750, 20180423, 15:36:06
Tak, to jest standard. Tak jak przyciski minimalizacji zamykania zintegrowane w okno aplikacji.

Zuorion

Aktywny użytkownik
*
530 38 4
Zue zuo.

#40 Odp: Blender 2.80 Nowości

#52786, 20180427, 17:56:27
Prace nad nowymi toolami (czyli sposobie, aby w końcu LPM był do czegoś przydatny w viewporcie :d)
https://www.youtube.com/watch?v=rPMcY-pAIF0

Zuorion

Aktywny użytkownik
*
530 38 4
Zue zuo.

#41 Odp: Blender 2.80 Nowości

#52787, 20180427, 19:30:48
Nowe ui, od dawna takie testują?

Luk

Użytkownik
*
170 12 0

#42 Odp: Blender 2.80 Nowości

#52788, 20180427, 21:58:05
Za bardzo mi to 'inne'  >:(

Zygfryd

Aktywny użytkownik
*
376 33 1
eeee mmmm yyyy

#43 Odp: Blender 2.80 Nowości

#52789, 20180428, 00:02:52
A mi się w sumie podoba, myślę ze sporo ludzi od Autodesku się będzie mogło uwolnić, jedyne co mnie martwi to żeby nie przedobrzyli :)

Guziczek101

Użytkownik
*
85 11 0
11072678

#44 Odp: Blender 2.80 Nowości

#52790, 20180428, 01:59:31
Miesiąc po wyjściu większość zapomni jak stare wyglądało :D

KattaK

Zaawansowany użytkownik
*
1452 27 2
Stworzony by tworzyć

#45 Odp: Blender 2.80 Nowości

#52791, 20180428, 09:52:04
Nowi nie będą wiedzieli jak stare wyglądało, a starzy przyzwyczają się do nowego.

Ancestor

Ekspert
*
2303 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#46 Odp: Blender 2.80 Nowości

#52792, 20180428, 10:15:39
Nowi nie będą wiedzieli jak stare wyglądało, a starzy przyzwyczają się do nowego.
święte słowa  :)
Dell Precision M6600 | i7-2820QM 2.3,  32GB | 17 1920x1080, NvQuadro 5010m 4GB + LG34"/2560x1080 | Win7 64/Prof + cad soft

model123

Nowy użytkownik
*
36 0 0
uczę się Blendera !

#47 Odp: Blender 2.80 Nowości

#52793, 20180428, 11:34:09
Finalne UI i tak na bank będzie inne.
Bo np. gdzie są taby na własne buttony od addonów.

Niedawno było tak jak po lewej.



Ludzie pre 2.5, też narzekali na zmiany pomimo tego, że poprzednie UI było tragiczne.
Poczekamy zobaczymy.

Te niektóre toole zapowiadają się naprawdę fajnie. np Poly Build
https://video-0.twimg.com/tweet_video/Dbyy-qcXcAEhYb8.mp4

Czy multiple object editing:
https://www.youtube.com/watch?v=6o5k2iGrkTQ



Zuorion

Aktywny użytkownik
*
530 38 4
Zue zuo.

#48 Odp: Blender 2.80 Nowości

#52794, 20180428, 14:39:45
Starego Blendera to ja nie potrafiłem używać. Z nowym ruszyłem dzięki PKB, pytanie czy tu zmiany będą też taki duże?

Ancestor

Ekspert
*
2303 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#49 Odp: Blender 2.80 Nowości

#52795, 20180428, 15:05:48
Zmiany będą spore, ale interfejsem to ja bym się nie przejmował. Do tego, co gdzie leży i jak wygląda można się szybko przyzwyczaić. Myślę, że więcej problemów na początku będzie sprawiał chociażby nowy system warstw i cała nowa filozofia "kolekcji" z tym związana.
No ale dopóki cokolwiek nie ukaże się w głównej gałęzi, można potraktować to jako ciekawostkę, która może, ale nie musi być w takiej, jak obecna formie.

Arek

Moderator, Ekspert
*
3569 460 3
Tak 49396350

#50 Odp: Blender 2.80 Nowości

#52796, 20180428, 15:29:56
Zatem pozostaje czekać.
Trochę szkoda, że wywalają Internala i BGE, ten pierwszy miał masę fajnych opcji które nie pojawiły się w Cyclesie, choćby proceduralnych tekstur, może je przeniosą, a drugi mimo że dziś bardzo już prymitywny, pozwalał mimo wszystko coś tam potestować i przećwiczyć... 

Ancestor

Ekspert
*
2303 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#51 Odp: Blender 2.80 Nowości

#52797, 20180428, 19:57:15
Dobra uwaga z tymi teksturkami z Internala, zawsze brakowało mi przy materiałach w Cycles trochę więcej opcji od których można wyjść.
Blender z roku na rok liczy się coraz bardziej. Od dawna widać, że chce wywalczyć jak największe miejsce na scenie profesjonalnej. Nic dziwnego, że robią przemeblowanie i poświęcają przestarzałe narzędzia.

Chris4132

Aktywny użytkownik
*
385 26 0

#52 Odp: Blender 2.80 Nowości

#52799, 20180428, 21:00:10
Możliwe ze ktoś czytał, ale tutaj mniej więcej jest napisane jakie zmiany w UI chcą wprowadzić w Blenderze.
https://code.blender.org/2018/04/tools-toolbar-and-tool-widgets/

Guziczek101

Użytkownik
*
85 11 0
11072678

#53 Odp: Blender 2.80 Nowości

#52800, 20180428, 21:06:15
Siakieś to takie cukierkowe, duże, zajmie masę miejsca na mniejszych monitorach. Zobaczymy...

Ancestor

Ekspert
*
2303 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#54 Odp: Blender 2.80 Nowości

#52801, 20180428, 23:07:10
W założeniach ładnie - wykonanie - zobaczymy (bo na razie to pomysły). Ikony mi się nie podobają (przynajmniej te od podstawowych operacji) totalnie dla mnie nie czytelne. Obecne są 100x lepsze, mniej rozpraszają - ikona powinna nawet w miniaturce być czytelna. Fajnie, że zauważyli problem z poleceniami na toolbarze - moment kliknięcia przycisku np skalowania od razu rozpoczyna operację, przez co bez opcji kontynuacji ruchu kursora praktycznie jest to skazane na niepowodzenie.
Projektowanie UI to moim zdaniem praca nie mniej tytaniczna niż programowanie nowych funkcji także życzę im dużo sił i powodzenia.

winhelp

Użytkownik
*
282 20 1
Miłego dnia!

#55 Odp: Blender 2.80 Nowości

#52802, 20180428, 23:30:22
Jak dla mnie to trochę... Maxowo wygląda? Niewiem, mam wrażenie, że bardzo mi to zaczyna przypominać Maxa. Oby nie przedobrzyli :)

sempervirent

Użytkownik
*
217 58 0

#56 Odp: Blender 2.80 Nowości

#52803, 20180428, 23:51:25
W sumie, to niech wygląda jak chce, byleby funkcjonalność była sensowna. Nie wiem czemu uparli się na zmianę UI, było dobrze, powinni się skupić na ważniejszych rzeczach, np przepisać partickle by działały na wszystkich wątkach itp

Ancestor

Ekspert
*
2303 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!

#57 Odp: Blender 2.80 Nowości

#52808, 20180429, 18:08:52
Dużo ludzi na zagraniczny forach narzeka na UI, może to pomoże przemoc się nowym, to pewnie w nich celują. Jak my patrzymy na program przez kilka lat to wszystko wydaje się przyjemne :0

KattaK

Zaawansowany użytkownik
*
1452 27 2
Stworzony by tworzyć

#58 Odp: Blender 2.80 Nowości

#52925, 20180508, 08:41:36
Pablo Vasquez w poniedziałki robi godzinny stream live gdzie tłumaczy co pojawiło się w ostatnim tygodniu developmentu i pokazuje wszystkie nowe ficzery i tłumaczy jak działają. Zmian jest masa, i są naprawdę rewolucyjne. Już teraz samo zarządzanie wyświetlaniem absolutnie kopie dupska - losowe kolory obiektów, obwódka, wyświetlanie w trybie maski lub półprzezroczyste kości z gradientowym envelope... to wszystko ciągle szczegóły, ale grube rzeczy też są, np. override - technika, która zastąpi stary model proxy. Blender do teraz miał problem z linkowaniem identycznych rigów;  teraz Bassaam to naprawia i _wreszcie_ będzie można importować identyczne szkielety z różnymi akcjami. To naprawdę gruby postęp :)
-piotr-

Piotr

Administrator, Ekspert
*
3960 193 8
BFCT

#59 Odp: Blender 2.80 Nowości

#52926, 20180508, 08:58:54
NO właśnie czy AŻ taka rewolucja była nam potrzebna?
Boję się że nie poznamy Blendera w nowej odsłonie ;)

Ancestor

Ekspert
*
2303 60 3
jestem tu już od pewnego czasu!