/  Forum  /  Blender Technicznie  /  Rendering / Oświetlenie  /  Złe cieniowanie (transparency)

Złe cieniowanie (transparency)

#0 Złe cieniowanie (transparency)

#50452, 20170901, 21:28:54
Witam, jestem początkującym użytkownikiem blendera  :D. Podczas stworzenia liścia za pomocą "transparency" i ustawieniu kanału "alfa" niby wszystko jest ok, ale powstaje kwadratowy cień pochodzący od światła rozproszonego. Chcę żeby ten cień był zależny od kształtu liścia a nie od ściany. Cień od lampy "sun" jest w porządku.  Wie ktoś jak to naprawić? Z góry dziękuję za pomoc  8)


Kamień

Nowy użytkownik
*
10 0 0
jestem tu nowy!

#1 Odp: Złe cieniowanie (transparency)

#50453, 20170901, 21:39:27
Takie coś  ;)

Zygfryd

Aktywny użytkownik
*
376 33 1
eeee mmmm yyyy

#2 Odp: Złe cieniowanie (transparency)

#50454, 20170901, 22:04:03
Na czym renderujesz ? GPU czy CPU? I jaką wersję blendera używasz? Piszę tak ponieważ na Radeonach i blenderze starszym niż chyba 2.7 były problemy z przepuszczaniem światła przez transparent. Teraz jest już chyba wszystko ok.

Wysłane z mojego Lenovo K6 Note przy użyciu Tapatalka

zdrapekk

Aktywny użytkownik
*
408 22 1

#3 Odp: Złe cieniowanie (transparency)

#50455, 20170901, 22:05:10
Czy to nie internal(Blender render) przypadkiem?  Po menu wydaje mi się że tak.

Wysłane z mojego Lenovo K6 Note przy użyciu Tapatalka

zdrapekk

Aktywny użytkownik
*
408 22 1

#4 Odp: Złe cieniowanie (transparency)

#50458, 20170901, 22:17:38
Renderuje CPU przy użyciu "blender render".  Zygfryd dzięki, w cycles to zadziałało, ale jestem początkujący i "cycles" jeszcze nie ogarniam. Nie wiem jak to zrobić w "blender render" i czy w ogóle się da.

Kamień

Nowy użytkownik
*
10 0 0
jestem tu nowy!

#5 Odp: Złe cieniowanie (transparency)

#50461, 20170901, 22:30:41
Da się... W materiale "Powierzchni" (nie liścia) poszukaj zakładki "Shadow" i tam zaznacz "Receive Transparent".

Arek

Ekspert
*
3569 460 3
Tak 49396350

#6 Odp: Złe cieniowanie (transparency)

#50462, 20170901, 22:42:24
Właśnie to mam ustawione. Problem powstaje tylko gdy liść jest blisko ściany.

Kamień

Nowy użytkownik
*
10 0 0
jestem tu nowy!

#7 Odp: Złe cieniowanie (transparency)

#50464, 20170901, 23:22:59
Może zwiększ wielkość "Falloff" w ustawieniach Raytrace w Panelu "World" - Tam gdzie masz Ambient Occlusion.

Arek

Ekspert
*
3569 460 3
Tak 49396350

#8 Odp: Złe cieniowanie (transparency)

#50478, 20170903, 17:43:54
Niestety to nie pomogło, bo teraz w ogóle nie ma cieni. Jeśli ktoś zna jakiś sposób (w blender render) to proszę pisać :D

Kamień

Nowy użytkownik
*
10 0 0
jestem tu nowy!

#9 Odp: Złe cieniowanie (transparency)

#50483, 20170903, 19:46:27
Taki cień jak najbardziej da się ustawić, tylko że trzeba ustawić wszystko, od lampy, przez obiekt po obiekt na który pada cień. Szkoda, że nie podesłałeś pliku, bo wtedy wskazałbym bezpośrednio co jest nie tak wyklikane, ale możesz po prostu porównać swoje opcje z tymi z projektu który dorzucam w załączniku. Jakby blender nie widział tekstury, to po prostu do mniejszego plane'a wczytaj dołączonego pnga.

//Trochę nie doczytałem, widzę że masz problem z tym cieniem blisko powierzchni. U mnie tego nie było, więc może to jednak wina jakiegoś checkboxa. Na pewno masz dobrą teksturę? Nie ma tam jakiejś pośredniej alphy, tło jest całkowicie czyste?

Chris4132

Aktywny użytkownik
*
385 26 0

#10 Odp: Złe cieniowanie (transparency)

#50497, 20170903, 23:36:20
Tak, tylko, że te cienie powoduje AO i w twoim pliku jest tak samo :P
Jedyne rozwiązanie jakie znalazłem:
https://www.blender.org/forum/viewtopic.php?t=13328
Najlepiej nie używać AO lub użyć do tego cyclesa :)

winhelp

Użytkownik
*
280 20 1
Miłego dnia!

#11 Odp: Złe cieniowanie (transparency)

#50498, 20170904, 00:44:45
Tak, tylko, że te cienie powoduje AO i w twoim pliku jest tak samo :P
Jedyne rozwiązanie jakie znalazłem:
https://www.blender.org/forum/viewtopic.php?t=13328
Najlepiej nie używać AO lub użyć do tego cyclesa :)
Dzięki za odpowiedź. W takim razie będę musiał przejść na "Cycles"

Kamień

Nowy użytkownik
*
10 0 0
jestem tu nowy!

#12 Odp: Złe cieniowanie (transparency)

#50514, 20170905, 10:02:42
Zawsze możesz w cyclesie zrobić samo AO resztę pyknąć normalnie. Zależy co potrzebujesz ale i tak internal to już powoli przeżytek :(

winhelp

Użytkownik
*
280 20 1
Miłego dnia!

#13 Odp: Złe cieniowanie (transparency)

#50529, 20170905, 19:08:31
Pobaw się jeszcze ustawieniami exposure i range ,w panelu World.

Janek

Użytkownik
*
68 5 3
jestem tu nowy!

#14 Odp: Złe cieniowanie (transparency)

#50531, 20170906, 15:52:54
Zawsze możesz w cyclesie zrobić samo AO resztę pyknąć normalnie. Zależy co potrzebujesz ale i tak internal to już powoli przeżytek :(
Jak to zrobić? Na render jest dodawana warstwa z AO?

Kamień

Nowy użytkownik
*
10 0 0
jestem tu nowy!
Ostatnia zmiana: 20170906, 16:07:46 wysłana przez Kamień

#15 Odp: Złe cieniowanie (transparency)

#50536, 20170906, 23:16:10
Dokładnie - w zależności co chcesz osiągnąć ustawiasz mieszanie warstw (możesz też to zrobić w GIMPie / PSie) jako dodawanie lub mnożenie. Zasada ta sama.

winhelp

Użytkownik
*
280 20 1
Miłego dnia!