/  Forum  /  Blender Technicznie  /  Materiały / Tekstury / UV  /  jak zrobić symetryczne uv

jak zrobić symetryczne uv

#0 jak zrobić symetryczne uv

#51087, 20171023, 18:28:47
Cześć czy jest jakis sposób na symetryczne uv, np mamy głowe i chciałbym że lewa strona wyglądał identycznie jak prawa. Korzystanie z tych wbudowanych funkcji nie daje takiego efektu.

andy939

Użytkownik
*
61 0 0
jestem tu nowy!

#1 Odp: jak zrobić symetryczne uv

#51089, 20171023, 19:35:33
Najprostszym sposobem będzie jak usuniesz połowę mesha, unwrapujesz i użyjesz modyfikatora mirror.

Ozonek

Aktywny użytkownik
*
354 40 2
Dziwne rzeczy.

#2 Odp: jak zrobić symetryczne uv

#51094, 20171023, 22:37:24
ewentualnie przypinuj połowę i daj unwrap - jak głowa jest symetryczna to i uv powinno być symetryczne. Metoda Ozonka jest 100% pewna :)

winhelp

Użytkownik
*
277 20 1
Miłego dnia!

#3 Odp: jak zrobić symetryczne uv

#51095, 20171023, 23:32:28
Dzięki, a myslałem że blender ma jakieś fajne opcje, ale jednak nie. A z tym pionowaniem połowy to raz wyjdzie a raz nie

andy939

Użytkownik
*
61 0 0
jestem tu nowy!

#4 Odp: jak zrobić symetryczne uv

#51101, 20171024, 20:15:59
sory, że jeszcze męczę a dalej mam mały problem z tym symetrycznym
mam coś takiego


sa to identyczne figury, tylko inna skala
z tego większego wyjdzie ładnie taki łuk, a z tego mniejszego takie  dziwne coś, i nie mogę tego nijak naprostować.

andy939

Użytkownik
*
61 0 0
jestem tu nowy!

#5 Odp: jak zrobić symetryczne uv

#51105, 20171025, 00:05:34
Jeśli to są dwa identyczne kamienie (jako dwa obiekty), albo lekko zmodyfikowane to możesz spróbować najpierw zaznaczyć ten dolny, potem górny i CTRL+L -> Transfer UV Maps

SirGorn

Ekspert
*
1577 102 4
.

#6 Odp: jak zrobić symetryczne uv

#51111, 20171025, 12:52:26
nie o to chodzi one sa na jednym uv, i pomimo że obiekty często są takie samo to się unwrapują dziwacznie, a powinny chociaż podobnie, albo załóżmy że już za pierwszym razem wychodzi ten dziwny łuk i co w tedy?
Niema za dużo narzędzi by to poprawić

andy939

Użytkownik
*
61 0 0
jestem tu nowy!
Ostatnia zmiana: 20171025, 13:06:29 wysłana przez andy939

#7 Odp: jak zrobić symetryczne uv

#51114, 20171025, 18:01:01
Blender to nie jest czarodziejska różdżka, swoje narzędzia ma, ale one działają na swoich zasadach, które trzeba znać,. Nic się samo z siebie nie zrobi.
Jeśli masz dwa identyczne obiekty, tylko że w innej skali, to opcja od SirGorna powinna działać. Kompletnie nie rozumiem czemu nie możesz tego zastosować. Blender posiada wiele świetnych narzędzi skracających pracę, a już na pewno w zakresie tego problemu, gdzie została zaimplementowana nawet taka opcja jak Transfer UV Maps, której praktycznie chyba w życiu nie użyłem, bo to już droga na około. Jeśli to Ci nie wystarcza, to moim okiem po prostu kombinujesz jeszcze bardziej albo wiesz za mało o prawidłowym workflow.
Albo po prostu ja nie rozumiem problematyki wątku którą tu wykładasz.

Chris4132

Aktywny użytkownik
*
385 26 0

#8 Odp: jak zrobić symetryczne uv

#51116, 20171025, 18:38:59
no to inaczej pomińmy to że mam kilka podobnych obiektów, ma wyjść łuk jak ten na górze a wychodzi jak ten na dole, i niewiem jak to naprawić

andy939

Użytkownik
*
61 0 0
jestem tu nowy!

#9 Odp: jak zrobić symetryczne uv

#51118, 20171025, 20:37:38
Czasem pomaga Ctrl+A i zaaplikowanie rotacji i skali przed unwrapowaniem. A poza tym cudów niestety nie ma, Blender się czasem dziwnie zachowuje, też mnie to irytuje. Przy tak prostych objektach możesz po prostu przysnapować punkt po punkcie.

PS. Takie podłużne UV ja osobiście unwrapuje za pomocą Follow Active Quads. Daje bardzo czyste rezultaty, szybki przykład:

Ozonek

Aktywny użytkownik
*
354 40 2
Dziwne rzeczy.
Ostatnia zmiana: 20171025, 20:47:33 wysłana przez Ozonek

#10 Odp: jak zrobić symetryczne uv

#52502, 20180325, 13:32:05
Osobiscie uwazam ze unwrap powinno sie robic samemu , zadne automaty , bo wtedy wiesz dokladnie co masz , e na uv znajduja sie poszczegulne elemety , ktore zajmoja odpowiednia wielkosc na twojej przeszczeni do texturowania. Ogolnie latwiej jest xo kolwiek pozniej na nich namalowac. Mozna tez stworzyc kilka uv ja tak tak robie i w zaleznosci co akurat robie wybieram sobie odpowiednie rozwiniecie. Proces nie jest trodny tylko czasochlonny, wiec zakladam slochawki wlanczam mozyke i do dziela. Najbardziej przydatne opcje to pin oraz menu specjalne w do symetri wzgledem osi x i y . Po nizej przykladzik.

Aliro

Nowy użytkownik
*
16 0 0
jestem tu nowy!