/  Forum  /  Blender Technicznie  /  Materiały / Tekstury / UV  /  Dodawanie unikalnego elementu na powtarzalną teksture

Dodawanie unikalnego elementu na powtarzalną teksture

Siema.
Dawno tu nic nie pisałem, ale ostatnio mam więcej czasu na zabawę z grafiką i wpadłem na pewien problem. Nie jest to problem z blenderem ale ogólnie z grafika 3d, jeśli są tu też użytkownicy maxa, lub maya to porady dla tych dwóch programów tez przyjmę.

A problem mam taki jak w temacie. A jeśli to nic nie mówi to oto przykład. Powiedzmy że mamy sobie grę i stoi przed nami ściana muru zamkowego, taka wielka z 5-10 metrów wysoka.
Niemego zrobić UV jak jakimś mniejszym obiektom, ponieważ jest on za duży, przy teksturach o rozmiarze 1k lub 2k wyjdzie pikseloza z bliska, 4k dla gier do już trochę dużo, i wymaga lepszego sprzętu. Wolałbym bym się nauczyć lepszej optymalizacji niż robić takie wielkie tekstury. Chociaż dzisiaj nikt się tym nie przejmuje i widzimy gry jakościowe rok 2008 a wymaganie 3x większe. Ale wracając do tematu jak przy wizualizacji mógłbym sobie zrobić teksturę nawet 20k i pewnie by jakoś przeszło, ale komu by sie chciało malować tyle cegieł. Dlatego jedynym wyjściem jest tilable texture. Ale tera tak, te kafelki sie powtarzają wzdłuż całej ściany a ja bym chciał tam jeszcze na całej ścianie dokładnie na tych cegłach namalowaną np. czaszkę. Nie mogę jej namalować na teksturze, ponieważ będzie widoczna na każdym kafelku, a ja chce jedna wielka na całym murze lub jakąs mniejsza ale w konkretnym miejscu.

jakieś pomysły jak to rozwiązać? Mi przyszło do głowy tylko coś takiego zrobić plane leciutko ale naprawdę minimalnie go odsunąć i walnąć tam obrazek i przeźroczysta reszta część.

andy939

Użytkownik
*
61 0 0
jestem tu nowy!
Pomysł masz dobry, no tak się w sumie robi z naklejkami, grafiti itp.  Bo możesz mieć inne pixel density, na ścianie rzucasz mniejsze a na naklejce większe żeby miało więcej szczegółów.
A jak chcesz robić assety to polecam ogarnąć substance paintera xd

KattaK

Zaawansowany użytkownik
*
1452 27 2
Stworzony by tworzyć

Zuorion

Aktywny użytkownik
*
522 37 4
Zue zuo.
decala w unrealu fajne opcja, vertex paint też, ale jego wadą jest to że będę potrzebował gęstszej siatki żeby fajnie wyszło. A w przypadku takiego korytarza co on tam ma w tym tutorialu, to nie potrzeba aż tyle. Pytanie kieruje bardzo ogólnie nie tylko jak to w grach wygląda ale tez przy wizkach w blenderze i innych softach jeśli znacie. Więc jeśli znacie jeszcze jakieś ciekawe sposoby na to to zapodajcie

andy939

Użytkownik
*
61 0 0
jestem tu nowy!
Do renderowania w Blenderze możesz po prostu zunwrapować dany fragment modelu na nowej mapie UV i użyć tego unwrapa do dodania detali w nodach.

Ozonek

Aktywny użytkownik
*
354 40 2
Dziwne rzeczy.
sprawdziłem tą opcję z dwoma UV w blenderze i fajnie działa.
Ale jeszcze inny przypadek przyszedł mi do głowy, a co jak bym miał modułowo zrobiona ścianę? Kawałek ściany, wielokrotnie skopiowany, w ue4 ta opcja decal bez problemu to naniesie.
Ale normalnie w blenderze to tylko opcja która wspomniałem na samym początku, albo tylko weldowanie tego i dwa UV.

andy939

Użytkownik
*
61 0 0
jestem tu nowy!

KattaK

Zaawansowany użytkownik
*
1452 27 2
Stworzony by tworzyć
Było jeszcze project UV czy jakoś tak, w każdym bądź razie działało jak decale i był potrzebny do tego dodatkowy obiekt. W internalu - chyba mapowanie do tekstury. Będę w domu to sprawdze.

winhelp

Użytkownik
*
277 20 1
Miłego dnia!
dwa materiały? możesz to rozwinąć ?

andy939

Użytkownik
*
61 0 0
jestem tu nowy!
No jak masz generalnie moduły to na ten który chcesz decal aplikujesz materiał z decalem dodanym w nodach. No ale dwie uvki jest dobrym rozwiązaniem. Choć myślę że plane z transpartentem i decalem to bardzo dorby pomysł, zero zabawy z uvkami, możesz skalować bez problemu, no ale to nie przenosi bumpu przez niego czyli minus.

KattaK

Zaawansowany użytkownik
*
1452 27 2
Stworzony by tworzyć
Zwykły mapping ustawiony na object w tym wypadku empty. Tekstura w materiale kostki. W cyclesie pewnie przejdzie ten sam trik.

winhelp

Użytkownik
*
277 20 1
Miłego dnia!